Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. august 2013

Min Bok 5 - Kapittel 253: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XXVI

Våren 2004, (var det vel), så fulgte jeg med på Idol, (husker jeg).

Jeg hadde jo overhørt at jeg var forulgt av 'mafian' og fått skada trynet.

Og jeg skulle jo flytte, til England, noen måneder seinere.

Så jeg satt mest hjemme for meg selv, i Rimi-leiligheten min, på St. Hanshaugen, da.

Og Idol det året, hadde et høyt nivå, husker jeg, at jeg syntes.

(Muligens fordi at Kurt Nilsen hadde vunnet World Idol, året før, vel).

Jeg husker Sandra Lyng Haugen som var som et slags sjarm-troll, og som fremførte fine sanger, som 'My Immortal', av Evanescence, (som jeg ikke hadde hørt før vel).

Og 'Mysteriet Deg', av Bjørn Eidsvåg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Ei fra Vestlandet, (må det vel ha vært), fremførte en annen fin sang, som jeg ikke hadde hørt før.

Nemlig 'Tir n'a Noir', (av Vamp).

(Hvis ikke det var året før, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Ei annen fra Vestlandet, (var det vel), hu fremførte en sang av Mods da, (husker jeg).

Og da ble hu liksom 'driti ut', av en av dommerne, (husker jeg).

(En mann i 30-årene, som var skalla og var jovial, vel).

For Mods, hvem var det liksom, mente han dommeren, da.

Mods var jo helt ukjente, virka det som for meg, at han dommeren mente.

Men jeg hadde jo en slags stesøster, ved navn Christell, (på Bergeråsen), som kom hjem fra Stavanger, på 80-tallet, og sang på sangen 'Tore Tang', (av Mods), husker jeg.

Og den første gangen, som Axel og jeg, var ute og drakk sammen, på Studenten.

(I 1996, må det vel ha vært.

Ikke så lenge før Axel fylte atten år, vel.

Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så var det ei syngedame der, fra Nederland og Stavanger vel, som spilte et par sanger av Mods, da.

(Mens hu satt ved pianoet i piano-baren).

Og det er vel litt kjent, at popstjernen Morten Abel, var vokalist i Mods.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så selv om jeg ikke er fra Vestlandet, så ble jeg litt irritert, av han unge Idol-dommeren, (fra Østlandet), da.

Som ikke hadde hørt om Mods, liksom.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også en ung mann, i dette programmet, som sang en fin sang av Muse, (som jeg ikke hadde hørt før), som het 'Unintended', (husker jeg).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Idol ble vel sendt på fredags-kveldene, (hvis jeg ikke tar helt feil).

Og på den her tida, så jobba jeg jo, på Rimi Langhus, som låseansvarlig, på sein-ledervaktene, på fredagene.

Så jeg måtte betalte noen penger, over nettet, (kanskje 10-20 kroner, eller noe sånt), på TV2.no, (må det vel ha vært), for å få sett dette TV-programmet etterhvert, (i 22/23-tiden, på fredagene, når jeg hadde kommet hjem fra jobb da), mener jeg å huske.

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg mener også at jeg overhørte det.

(Gjennom en av veggene, i leiligheten.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

At hu nordlandske nabodama, (som jobba som assistent, på Rimi Ringen), 'babla' om det, (med ei venninne vel), at jeg fulgte med på Idol, da.

(Noe sånt).

Men jeg var nok ganske deprimert, på den her tida.

Siden jeg jo hadde overhørt det, at jeg var forfulgt, av 'mafian'.

Og siden jeg hadde fått skada trynet.

Så noen fredager, så så jeg meg selv i speilet, (når jeg barberte meg og dusja osv. før jeg skulle på jobb), og syntes at trynet mitt så for jævlig ut, da.

Så da orka jeg noen ganger ikke å gå på jobb.

(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så jeg ringte Rimi Langhus og sa at jeg syk, og at jeg skulle skrive egenmelding-skjema, da.

(For jeg pleide omtrent aldri å behøve å bruke de egenmeldings-skjemaene, (iløpet av de 12-13 årene, som jeg jobbet, i Rimi).

Så jeg hadde noen av de til gode liksom, da).

Og det kan kanskje ha vært på en sånn dag, at jeg begynte å følge med, på Idol, da.

Hvem vet.

Og da sommeren kom.

Så begynte jeg jo å følge med på fotball-EM.

Og jeg vedda en del, på de forskjellige kampene.

(Når jeg fant et bra medlemstilbud, hos et nytt spilleselskap.

Noe jeg leste om på VGD, eller andre nettfora og nettsteder, da).

Og jeg skrev også en del på VGD, på den her tida, (under nicket 'cons'), da.

Mest på forumet for engelsk fotball.

Siden jeg holder med Everton, da.

Og siden SirSirSir, (fra #quiz-show), hadde anbefalt meg det, å gå over fra irc, til debattforum, da.

(Hvis ikke det var hele quizzen, som han prata til liksom, da han anbefalte dette, da.

Det husker jeg ikke helt nøyaktig nå).

Så jeg var både på irc og på VGD/debattforum, på den her tida da, (husker jeg).

For jeg hadde bredbånd, da.

(Og det hadde jeg vel hatt i tre-fire år allerede vel, på den her tida.

Noe sånt).

Så jeg kunne for eksempel se TV-programmer, over internett, (siden jeg hadde en ADSL bredbånd-linje, fra Nextgentel), da.

Hvis jeg for eksempel gikk glipp av et program, på TV.

(Noe som ikke var så ofte, riktignok.

For jeg var liksom ikke noen TV-slave heller, på den her tida.

For jeg brukte nok en del mer tid, foran PC-en, enn foran TV-en, for å si det sånn.

Men jeg var musikk- og fotball-interessert, da.

Så derfor så fulgte jeg med på ting som Idol og fotball-EM, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter