Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 16. september 2013

Jeg så på min fars familie og bedrift, (Strømm Trevare), som så fint, at jeg ville ikke dumme meg ut, på Øvre. Jeg hadde også en uvenn, (som het Geir-Arne), på Sand, (hvor familiebedriften lå, som jeg gikk til hver dag, etter skolen), så jeg kunne ikke ha så mye problemer, på Øvre. Jeg hadde en lillesøster, (og kamerater), i Larvik, som jeg bekymret meg over hvordan det skulle gå med, etter at jeg flytta, til faren min. Jeg hadde en nesten nyfødt lillebror, i Larvik, og jeg hadde hatt som plikt, å gjøre innkjøp, for mora mi, i Larvik, så jeg var kanskje litt over barnslige ting som lusking. Jeg måtte være voksen og kunne ikke være et barn som lusket liksom, på den her tida. Noe sånt

for fort fram

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=773159

PS.

Ole gikk litt for fort fram, synes jeg.

Vi satt ved siden av hverandre, i klassen.

Men på Torstrand skole, (i Larvik).

Hvor jeg gikk, før dette.

(Jeg bytta skole i oktober.

Midt i skoleåret, liksom).

Så satt elevene på rekke og rad, ved hver sin pult, med mellomrom mellom.

Mens på Berger skole, så stod pultene ved siden av hverande, hulter til bulter.

Og Ole lurte også på om jeg hadde spilt mye fotball, (i Larvik).

Og prøvde å finne ut hvor god jeg var i fotball, i friminuttene, (mens gutta i vår klasse, (var det vel, for det meste), spilte fotball, på asfaltbanen, (der en forbrenningsovn stod, som man kunne brenne seg på), på Berger skole.

Og Ole dro med Hege Rønjom og meg, for å selge lodd, (for Berger skole), i Svelvik.

(Ikke i Svelvik sentrum, (der bestemora til Gry Stenberg bodde liksom), men på Ebbestad, (var det vel), overfor sentrum).

Og dette var lodd som vel egentlig bare skulle selges, på Berger.

Men jeg ble med på loddselginga i Svelvik.

For det syntes jeg at hørtes litt morsomt ut.

(Siden Berger jo var et litt mindre sted enn Larvik, hvor jeg hadde bodd).

Men jeg flytta pulten min vekk fra pulten til Ole.

Etter en dag eller to.

(Husker jeg).

For jeg ville ikke være som 'slaven' til Ole, liksom.

(Som jo hadde bodd på Berger, i 'alle år'.

Og som nok var litt mer 'varm i trøya' der, på skolen, osv.

Selv om jeg også var litt 'varm i trøya' der.

Og kjente folk som Geir Arne Jørgensen, Aina Svendsen, Christer Sandum og Erland Borgen.

Fra feriebesøk hos faren min, mens jeg bodde hos mora mi, i årene før 1979.

Jeg hadde vel ikke prata med Aina Svendsen.

Men jeg husker at hu gikk rundt, som en gaupe, (eller noe lignende), i Hellinga, (ved parkeringsplassen/postkassene der, var det vel).

Mens jeg var på ferie-besøk, hos faren min i Hellinga, midt på 70-tallet cirka, må det vel ha vært.

Det var vanskelig å glemme Aina, siden hun var pen, (eller om man skal si vakker/yndig), og hadde så pent, lyst hår, da).

Jeg ville liksom være selvstendig, da.

Jeg hadde jo lovet lillesøstera mi i Larvik.

(Nemlig Pia).

Å sende henne en tyggispakke hver dag.

(Siden jeg syntes synd på henne, som måtte fortsette å bo hos mora vår.

Som vi nesten aldri fikk noe godteri av).

Så jeg kunne ikke bare gjøre sånne ting som Ole sa, for eksempel.

Jeg ville ha kontroll over min egen fritid, da.

Og bestemor Ågot sitt hus.

(Hvor jeg spiste middag, hver dag, etter skolen).

Det var jo pauserom for Strømm Trevare.

(Så min farfar satt der i pauser og etter jobben.

Og min onkel Håkon satt der i pauser).

Og det var også et sted, som onkel Runar, og hans kone og tre unger, dro til, på helgebesøk, en gang i måneden cirka.

Og jeg dro også på helgebesøk, en gang i måneden cirka, til mora mi, i Larvik.

Og jeg hadde en yngre fetter, på Nedre, nemlig Tommy.

Og jeg ble kjent med hans kamerater vel.

Som var eldre enn Tommy, men yngre enn meg.

Nemlig Stefan og Daniel og muligens Jørn.

Noe sånt.

Så jeg var ikke ensom, (de første månedene, mens jeg bodde, hos faren min), selv om jeg ikke ville være bestekamerat med Ole, (som jeg syntes at var litt slitsom, og gikk litt for raskt fram, liksom).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg hadde også en par år yngre fetter, som het Ove Christian.

(Onkel Runar sin eldste sønn.

Og de var ganske ofte på helgebesøk, hos farmora mi.

Og da pleide jeg å henge en del sammen, med Ove og søstera hans Heidi, da).

Så det ble kanskje litt rart, å ha en kamerat, som het Ole Christian.

Når jeg hadde en fetter, som het Ove Christian, (mener jeg).

Det er mulig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter