Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. september 2013

Min Bok 5 - Kapittel 255: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XXVIII

Da jeg jobba på Rimi Langhus, (sommeren 2004).

Så pleide jeg jo å gå av toget, (fra Vevelstad/Ski), på Skøyen stasjon, en del ganger, (husker jeg).

Og da pleide jeg å gå gjennom Frognerparken.

Og så gjennom Bogstadveien/Hegdehaugsveien.

Og så bort Josefine gate, (blir det vel), til Bislett stadion.

Og den ligger bare et steinkast unna der jeg bodde, i Waldemar Thranes gate.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og noen ganger, da jeg gikk mot Bogstadveien.

Etter å ha gått gjennom Frognerparken.

Og kommet ut av den, ikke så langt unna hovedinngangen til Frognerbadet der.

Så overhørte jeg det.

At en gjeng, (må man vel kalle dem), som var på en restaurant, like nedenfor Colosseum kino der, (blir det vel cirka).

Sa noe sånt.

(Om meg, virka det som for meg).

At jeg bare gikk rundt, (og sånn), da.

Og at det kunne jeg gjøre, da jeg var yngre.

Men ikke nå, som jeg begynte å få litt mindre hår osv., (var det vel).

Hvis jeg hørte det riktig, da.

Det virker jo helt sinnsykt at man ikke kan gå gjennom Frognerparken på vei hjem fra jobb, etter å ha overhørt, at man er forfulgt, av 'mafian'.

Så det er mulig at jeg kan ha hørt feil.

Hvem vet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg kan også ta med om det.

At det var vel mens jeg bodde, på St. Hanshaugen.


(Noe jeg jo gjorde, fram til høsten 2004).

At jeg leste om det, på VGD.

At det fantes et CD/DVD-firma, i England, som delte opp pakkene, som ble sendt til Norge.


Sånn at de gikk under tollgrensen, på 200 kroner.


(Sånn som jeg selv senere har begynt å drive en nettbutikk, som selger Glacier Mints, osv.


Mange år seinere, (nemlig i 2010), her i England).


Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


Da jeg bodde på Bergeråsen, (fra 1979 til 1989).

Så pleide jeg noen ganger å lese krim-bøker, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok).


Og et uttrykk jeg leste i en av de bøkene, det var 'hundevakten'.


Og det var den vakten, som var, rundt klokka 3-4, om natta.

Da de flest ønsket å sove.


Og det var forresten i disse hundevakt-timene, (altså seint på natta).


At jeg traff de to unge damene, i krysset Ullevålsveien/Waldemar Thranes gate, den natten til søndag, (var det vel), som røykeloven begynte.


(Som jeg har skrevet om, i et av de siste kapitlene).

Og det var også i disse hundevakt-timene deromkring.

At jeg et par år tidligere, (var det vel), traff de to unge St. Hanshaugen-damene, som sa at de bodde like ved synagogen, forresten.


(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.


Og en annen gang, så traff jeg også to damer, i Ullevålsveien, (husker jeg).

(På vei hjem fra byen, en natt til søndag, da).

Og da ble det til at jeg bar hu ene dama, (på ryggen liksom), et stykke oppover, i Ullevålsveien da, (husker jeg).


(I fylla, da).

Som skikken vel muligens er, i Oslo.


(Jeg mener ihvertfall å ha sett det tidligere, at noen damer blir bært på den måten, på vei hjem fra byen, da).


Men dette må nok ha vært, før jeg slo opp kneskaden min igjen.

(Noe jeg jo gjorde på en trening, med IT-akademiet, våren/sommeren 2002, (var det vel)).


Så sånn var det.


Bare noe jeg tenkte på.


Men men.

Det var også sånn, at jeg en gang traff to damer, som var fra en Østfold-bygd, (eller noe sånt).


Og som bodde, cirka et kvartal nedenfor krysset Ullevålsveien/Waldemar Thranes gate.

(Cirka rett over gata for en 'rar' blokk, som Elin og Magne Winnem en gang sa at de likte.

Da de var på besøk hos meg, i Rimi-leiligheten min.


Et par år før årtusenskiftet, var det vel antagelig).


Jeg møtte vel også de to damene, nede ved Jernbanetorget, en gang.


(Rundt 1997 eller 1998, kan det vel kanskje ha vært).

Og jeg ringte vel også på hos dem en gang, i fylla, men da var de litt avvisende, vel.

(Noe sånt).

Selv om jeg vel fikk prate med hu ene dama, i trappeoppgangen, eller noe sånt.


(Noe sånt).


Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter