Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 20. september 2013

Min Bok 5 - Kapittel 259: Fler erindringer fra tiden jeg bodde på St. Hanshaugen XXXII

Nyttårsaften år 2000 og nyttårsaften år 2001, (må det vel ha vært), så ble jeg dratt med på fest, av David Hjort, til Alex fra Rimi Sinsen, (på Ullevål), husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og nyttårsaften 2001, (må det vel ha vært).

Så sa han 'Rimi Bjørndal-jobbsøkeren', om meg, (husker jeg).

At: 'Han ser alltid jævlig ut på håret. Jeg vet ikke om det er med vilje eller ikke'.

(Noe sånt).

Men det som var.

Det var at på den her tida.

(Cirka fra årsskiftet 2000/2001

Til rundt årskiftet 2001/2002.

(Og enda lengre)).

Så var jeg i en slags krise, da.

På grunn av problemer, på jobben, (som butikksjef, på Rimi Kalbakken).

Jeg jobbet alt for mye, (vil jeg si).

Rimi Kalbakken var en stor butikk.

Og jeg tok på meg veldig mye arbeid der.

Siden jeg var en erfaren butikkmedarbeider, som hadde jobbet i butikk, hvert år, siden 1988, (med unntak av det første året jeg studerte, (nemlig studieåret 1989/90)).

Så jeg hadde mer enn ti års erfaring, med å jobbe, i butikk, da.

Så jeg så nok antagelig flere ting, som trengtes å gjøres, i butikken.

Enn det de andre folka, som jobba der, gjorde.

(Noe sånt).

Sånn som det virka som, for meg, ihvertfall.

Så jeg ble rimelig utslitt, av de månedene, som jeg jobba, på Rimi Kalbakken, da.

Og siden jeg så så utslitt ut, så rufsa jeg kanskje til håret mitt litt ekstra mye, da.

For at det skulle ta bort litt av fokuset, på at jeg hadde skikkelige 'pandaøyne', som han Christian fra Rimi Ryen, (eller om det var Rimi Askergata), sa om meg, (husker jeg at jeg overhørte), under Arvikaturen, sommeren år 2000.

Og nyttårsaften 2001.

Da tenkte jeg jo en del på å sykmelde meg.

For jeg hadde jo møtt veggen, i Rimi.

Og jeg hadde også ryddet opp Rimi Langhus, sånn at jeg kunne slutte der, uten å liksom svike den butikken da, (syntes jeg).

(Jeg hadde jo vunnet Rimi Gullårer der, for andre halvår, av 2001.

Og jeg hadde også gjort om en del, i butikken, (for å få opp butikkstandarden), og på lageret, osv.).

Så det var vel sånn, at jeg ikke fikk klippet meg, før nyttårsaften, det året.

(Noe sånt).

Men jeg var kanskje litt deprimert, da.

Eller ihvertfall sliten.

Og jeg må vel ha jobbet det meste av romjula, det året, tror jeg.

(Og butikksjefer, de klipper seg vel vanligvis, i ganske god tid, før jul.

Siden jula er den viktigste tida, i en matbutikk, da.

Det er desember som er den klart beste måneden, i året, når det gjelder omsetning.

Så det kan vel hende at jeg klipte meg, for å se ok ut, i julestria, da.

Og så ble håret mitt, (som vokser ganske fort), for langt, i romjula, da.

Det er mulig.

Noe sånt).

Og jeg fikk kanskje kort varsel, på å dukke opp, på den nyttårsfesten, da.

Ellers så hadde jeg kanskje planlagt å droppe den.

Siden det var kjent, (regner jeg med), at jeg hadde hatt rimelig mye motgang, som butikksjef, på Rimi Kalbakken.

Og det var jeg ikke vant til, fra den tidligere karriæren min, i Rimi.

Så jeg syntes at dette var rimelig flaut, da.

Og jeg hadde vel, på grunn av dette, ikke egentlig så veldig lyst, til å dra, på den nyttårsfesten, (på den siste dagen av år 2001).

Men så ringte kanskje David Hjort, på selve nyttårsaften da, og maste.

Og lurte på hvorfor jeg ikke dukka opp, oppe hos Alex, fra Rimi Sinsen, (på Ullevål), der.

(Noe sånt).

Og da mobilisere jeg kanskje alt jeg hadde, av viljestyrke, og beit tenna sammen, (på tross av flauheten), og dro så likevel på fest, denne nyttårsaftenen, da.

(På tross av flauhet over problemer i Rimi, da.

Og på tross av at jeg var veldig overarbeidet da, (på den her tida), må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også ei pen dame, (med ganske langt, lyst hår vel), som pleide å være, på disse festene, hos Alex fra Rimi Sinsen, (mener jeg å huske).

Hu dama var vel i begynnelsen av 20-åra, kanskje.

Og hu hadde både et ganske pent ansikt og en ganske fin kropp, vel.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og en gang, så dreit jeg meg ut der, (hos Alex fra Rimi Sinsen), husker jeg.

Det må vel ha vært nyttårsaften år 2000.

(Altså den siste dagen, i år 2000.

Eller, den nyttårsaftenen, så var jeg vel forresten på en annen fest, (på Bislett, eller noe sånt, vel), sammen med David Hjort og Bjørn Erik fra Elkjøp Storo, (med flere).

Så det var nok antagelig nyttårsaften 2001 og nyttårsaften 2002, som jeg var på fest, hos Alex fra Rimi Sinsen.

Noe sånt).

Så dette, (at jeg dreit meg ut der), det må vel ha vært nyttårsaften år 2001, antagelig.

For da, så satt hu pene dama alene, inne i stua, til Alex fra Rimi Sinsen der, (mener jeg å huske).

Mens resten av gjengen var inne på kjøkkenet der, (eller noe sånt), da.

Og dette var vel etter at vi hadde vært ute og skutt opp raketter, (eller noe lignende), tror jeg.

Så jeg var rimelig full, da.

Så jeg prøvde å sjekke opp hu pene dama da, (husker jeg).

Men jeg så kanskje litt sliten ut.

Og så ville jeg vel liksom ikke skremme henne, da.

(Siden vi var aleine i stua der, mener jeg).

Så jeg gikk jeg ned på kne liksom, mens jeg prata med henne, da.

(For å liksom ikke skremme henne, (eller hva man skal kalle det), da).

Og akkurat da jeg stod sånn, (på kne liksom).

(For å prate med hu pene dama, da).

Så kom hele 'Alex-gjengen' plutselig ut fra kjøkkenet der, da.

(Må det vel ha vært).

Og de lo av meg da, (eller ihvertfall 'Rimi Bjørndal-jobbsøkeren' dreit meg vel ut), siden jeg stod sånn på kne, da.

Så da ble jeg rimelig driti ut da, (for å si det sånn).

Men dette var etter midnatt, (hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Og jeg hadde vel drukket en del, (siden det var nyttårsaften osv.), da.

Så jeg var vel rimelig pussa da, (må man vel si).

Hvis jeg skal si noe, til mitt forsvar, (mener jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter