Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. september 2013

Min Bok 6 - Kapittel 10: Mer fra de første dagene i Sunderland

Jeg husker at noen av de i leiligheten, nevnte det for meg.

At vi utenlandsstudentene, måtte ha, en språktest, da.

Så en gang, i løpet av den første eller andre uka der.

Så dro jeg til the City Campus, (og til the Forster Building, var det vel muligens), for å ha en språktest, (husker jeg).

Og jeg husker at Nelufer, (og cirka 20-30 andre studenter), var på den samme testen, da.

Vi skulle, (blant annet), høre på et lydbånd, (husker jeg).

Og jeg husker at Nelufer klagde, siden at en mann og en dame, (som jobbet ved universitetet), dreiv å snakka ganske høyt sammen, mens starten av lydbåndet, ble spilt, da.

Og jeg var også irritert, over dette.

Så jeg også klagde, da.

(Etter at Nelufer først hadde klaget).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en uke senere, (eller noe sånt).

Så dro jeg igjen innom the Forster Building, (het vel det 'språk-bygget').

(Som var på 'det andre' campuset liksom, for meg.

For jeg gikk på St. Peter's Campus, (som lå ikke så langt unna Stadium of Light).

På den andre siden av elven Wear, (i Sunderland), da).

For å sjekke hvilket resultat, som jeg hadde fått, på den språktesten, da.

Og jeg så da, (på et av de mange arkene, som hang på veggen, i et rom, i andre-tredje etasje der).

At jeg var en av de ganske få studentene, som hadde fått beste karakter, på den språktesten da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men da  Nelufer spurte meg, (i leiligheten), om hvilken karakter, som jeg hadde fått, på den språktesten.

Så jugde jeg, (må jeg innrømme).

For Nelufer hadde oppført seg så rart, mot meg.

For like før det her, så hadde Nelufer, bare gått inn på rommet mitt.

Og der sa hu, at jeg måtte være sånn, som jeg var, i begynnelsen osv., (husker jeg).

Så jeg skjønte det sånn, som at hu syntes det, at jeg oppførte meg spesielt, da.

(Av en eller annen grunn).

Så jeg turte ikke å si  det.

(Til Nelufer).

At jeg hadde fått beste karakter, (på den språktesten), da.

For jeg var redd for det, at hu Nelufer da, skulle syntes det, at jeg var enda mer spesiell, da.

For hu hadde jo klikka helt, (må man vel si), og gått inn på rommet mitt, og klaget på meg, og sånn, da.

Så jeg jugde, (må jeg innrømme), til hu Nelufer.

Og sa det, at jeg hadde fått nest beste karakter, (på den språktesten), da.

For å prøve å roe ned hu Nelufer litt, da.

(For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Det fakultetet, som jeg studerte ved, i Sunderland.

Det heter forresten 'Faculty of Applied Sciences'.

(Og ikke 'Faculty of Science').

Så jeg nå, på nettsidene, til universitetet.

(Når jeg prøvde å finne ut, hva det 'språk-bygget' het, igjen).

Så jeg huska litt feil, da.

Men vi pleide bare å si det, at vi studerte 'Computing' osv., på the Forge.

Vi prata ikke så mye om hvilket fakultet, som vi studerte ved, liksom.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Etter å ha sett litt på Facebook.

Så lurer jeg på om han spanjolen, i nabo-leiligheten, het Javier.

Hm.

(Han kaller seg visst Javier Cm).

Og Brusk er visst kurder, (så jeg nå).

Han er visst også mer eller mindre militant.

Han har mye om kurdiske opprørsstyrker, på sin Facebook-side.

Og har visst også vært på Rødt sin valgkamp-vake, (så jeg).

Nicole Erwin, har cirka 1600 venner, på sin Facebook-konto.

Så det er mulig å finne noen av 'Sunderland-folka' der.

Hu hadde et skjerf over munnen, på Facebook-bildet sitt.

Og liker flere Al Jazera-kanaler.

Men i Sunderland, så spurte hu Brusk, Muhammed og meg, (tror jeg at det var).

Om en av oss kunne ta henne med til kirken.

(Den første gangen, som jeg så henne, vel).

Så jeg trodde at hu var kristen.

Men jeg har jo ingen religion.

(Som er ganske vanlig, i Norge, vel).

Så jeg svarte ikke noe, da.

(Når hu Nicole Erwin spurte om det med kirken).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter