Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 8. oktober 2013

Mer fra Posegodt





Gmail - Glacier mints








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Glacier mints










Posegodt

<post@posegodt.net>




Tue, Oct 8, 2013 at 7:41 PM





To:
Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>








Hei,

jeg ser nå i nettavisene at Solberg-regjeringen skal øke tollfri-kvoten:

http://www.dagbladet.no/2013/10/08/tema/dinside/aller/200-kronersgrensa/toll/29668190/

Så når den grensa har økt, så skal jeg gjøre om, sånn som du ville, at
jeg slutter å dele opp pakkene, (tenkte jeg).

Så får jeg bare finne noen kartonger, på Staples, osv.

Det burde være mulig.

Men dette er en hjemme-bedrift, så jeg har ikke noe lager.

Og jeg må bære dette til posten, så hundre poser i en pakke blir
kanskje litt tungt.

Det blir jo da cirka 20 kilo.

Så det smarteste er vel å gjøre det sånn som jeg gjør det nå, tror jeg.

Blir det ikke tungt for deg å drasse på en pakke på 20 kilo?

Kvantumsrabatt blir for mye styr, synes jeg.

Siden dette også skal gjennom tollen.

Men jeg kontaktet Fox's Confectionary, før jeg begynte denne
nettbutikken, i 2010.

Og de rådet meg til å kjøpe varene i vanlige, engelske butikker,
(siden de er billigere der, enn fra grossist, siden butikkene kjøper i
paller).

Men det er mulig, å få kjøpt en pall, (som sendes til Norge), hvis man
kontakter Fox's Confectionary.

Min nettbutikk er tenkt for forbrukere, (og ikke
stor-husholdninger/bedrifter/organisasjoner), så derfor ingen
kvantumsrabatt.

Det var liksom ikke noe jeg tenkte på, fra starten av.

Det er tenkt å være for folk som vil ha en boble-konvolutt, med noen
poser godteri, i posten.

Så enkelt og greit, (som Rema cirka), tenker jeg.

Og gjør det sånn.

(For de folka som savna isbre-mint, på debattforumene.

Det var vanlige forbrukere, og ikke korps, da).

Så forresten på nettet at du jobber som slumsøster.

Kjenner du ei Kari fra Trøndelag som jeg gikk på NHI sammen med
studieåret 1988/89.

Jeg møtte henne i Karl Johan en lørdagskveld, det året.

Og hu og fire venninner dro meg med til Frelsesarmeen sitt hybelhus
for damer, på Grønland vel.

Bodde du også der?

Kari dro i snabelen min, (for å si det sånn), om natta, mens ei
Mjøs-venninne av henne, også lå på rommet.

Jeg husker også at det var fellesdusj der, men jeg var på badet om
natta, så jeg så ikke deg der, for å si det sånn :)

Har nemlig jobba på Spar 800, på Lambertseter, og der pleide vi
Rimi-folka og kundene og ha en litt skøyer-tone da, må man vel si :)

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2013/8/25
Subject: Re: Glacier mints
To: Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>


Hei,

jeg har svart tidligere at jeg ikke har noe kvantumsrabatt.

Og prisene har jeg prøvd å presse ned, sånn at de er på selv-kost, når
kunden bare bestiller en vare.

(Og så tjener jeg når kunden bestiller mer enn en vare, for da blir
portoen lavere, per vare).

Men en av mine barndomskamerater, (Petter Grønli), spilte i korps,
(trommer riktignok, og ikke så lenge riktignok).

Så jeg har tenkt på det igjen, og kostprisen min ligger mellom 44.90
og 45.90, for denne varen.

Så jeg har satt ned prisen, fra 45.90 til 44.90 nå.

Som en slags 'korps-goodwiill', siden jeg pleide å ha en kamerat som
spilte i korps, da.

Jeg har ikke noe automatisk funksjon, for kvantumsrabatt.

Nettbutikken er egentlig beregnet på vanlige forbrukere og ikke organisasjoner.

Og jeg prøver å ha det enkelt og greit, da.

For å holde kostnadene nede.

Men jeg klarte å få til en liten prisreduksjon ihvertfall, som en
slags goodwill, da.

Håper dette er i orden!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/8/25 Tone Lund Georgsen <tone.georgsen@outlook.com>:
> Hei!
>
> Jeg jobber i et korps å det var med stor entusiasme jeg fant din nettbutikk.
> Glacier mints hjelper veldig for strupen for de som spiller blåseinstrument.
>
> Jeg ønsker å høre om det mulighet med en rabatt hvis jeg kjøper et stort
> kvanta?
> Tenker at 100 poser kan være en god start:-)
>
> Ser frem imot deres tilbakemelding før jeg legger inn en bestilling.
>
> Mvh
> Tone Lund Georgsen
>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter