Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. oktober 2013

Min Bok 6 - Kapittel 21: Sunderland Museum

En av de første ukene, i Sunderland, så maste Brusk på meg, om at jeg måtte bli med, på en busstur, (arrangert av University of Sunderland), til York, (husker jeg).

Men jeg husker at jeg så på det, som noe stress, da.

(For jeg dreiv vel å bygde PC-en min, på den her tida.

Noe som var litt komplisert da, må man vel si.

Jeg måtte ihvertfall ned til PC-butikken, (ved Stadium of Light der), flere ganger, husker jeg.

Og jeg hadde jo liksom flytta til England.

(Jeg var der ikke bare for noen måneder, liksom).

Så jeg tenkte vel det, at å se andre engelske byer, det var liksom ikke noe hastverk, da.

Og jeg hadde jo vært mye på språkreise-turer og ferier, til England, som tenåring, (og seinere).

Så det var ikke sånn, at jeg drømte, om å dra på en dagstur, til York, liksom.

For å være ærlig.

Tankene mine var vel mer i Sunderland.

For jeg måtte finne de riktige kursene og sånn der.

Og sende nøkler i posten, til ICA, osv.

Og ordne med budsjettet mitt, (siden jeg hadde en del smålån), da.

Sånne ting).

Så jeg sa derfor til Brusk, at jeg ikke skulle være med, på den her buss-turen, til York, da.

(Som jeg vel egentlig ikke hadde vært så obs på, at skulle dukke opp.

Jeg var jo en av de eldste studentene, på the Forge, (vil jeg tippe på, ihvertfall).

Og Dag Anders Rougseth, (som var på min alder vel), hadde jo sagt det, på HiO IU, et par år tidligere.

At ungdomstida hans liksom var ferdig.

Så jeg venta kanskje til jeg ble invitert da, før jeg ble med, på fester, og sånn.

Men det var vel et eller annet, som gjorde, at jeg ikke hadde lyst, til å bli med, til York, da.

Det kan vel kanskje ha vært det, at jeg hadde overhørt det, at jeg var forfulgt, av 'mafian', året før, mens jeg var på jobb, på Rimi Bjørndal.

Og at jeg derfor liksom ikke hadde lyst, til å farte for mye rundt, i England, da.

(Noe sånt).

Siden jeg ikke visste noe om hvilken mafia dette var, og hvor den holdt til, liksom).

Og jeg hadde jo allerede vært, på en eller to turer, til Newcastle allerede, (med Metro-en), da.

(På den her tida).

Så det var ikke sånn, at jeg var så rastløs liksom, når det gjaldt, å farte rundt, i England.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så da noen.

(Det må vel ha vært Brusk).

Spurte meg, om jeg skulle bli med, på en søndagstur, til Sunderland Museum.

(Helgen etter den York-turen, eller noe sånt).

Så ble jeg med på det, da.

(Siden jeg ikke hadde blitt med, på den York-turen, da.

Så syntes jeg vel det, at jeg fikk prøve å bli med, på den neste turen liksom, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at vi gikk rundt på Sunderland Museum der.

(Det var vel Nelufer, 'Computing-dama' og meg, fra 'min' leilighet.

Og så var det var vel Brusk, Julian og Gabriella, fra nabo-leiligheten.

Og jeg lurer også på om Dominika, (som var fra Polen vel og studerte sport vel), var med, på dette museumsbesøket.

Noe sånt.

(Og det var vel enda flere folk, som var med og, tror jeg.

Men dette var vel folk, som Brusk kjente bedre, enn meg.

Så jeg husker ikke navnene, på absolutt alle, som var med, på den her turen, da.

Må jeg innrømme).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg mener å huske, at Brusk gjorde et poeng av, et eller annet, inne på 'gruve-rommet', som vi gikk gjennom, da.

(Noe sånt).

Og jeg la merke til det, (husker jeg).

At i enden av 'gruve-rommet' (var det vel).

Så var det malt et veggmaleri, av Peter Reid, hvor han ble presentert, som Sunderland-manager, da.

(Noe sånt).

Så det museet var vel kanskje ikke så oppdatert, da.

For Peter Reid hadde jo slutta, (eller om han fikk sparken), som manager, for Sunderland, et eller to år tidligere, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også det, at Brusk absolutt ville ta et bilde av meg, øverst i trappa, i vinterhagen, (som lå i samme bygg, som museet), da.

(Av en eller annen grunn).

Og jeg husker også det, at jeg vel prata litt, med hu Gabriella, (fra Bulgaria og nabo-leiligheten, på the Forge), mens vi satt, på noen benker vel, i første etasje, i den vinterhagen, da.

(Mens de andre folka, gikk litt rundt der, (i vinterhagen), vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter museums-besøket.

Så dro en gjeng av oss, til en kina-restaurant.

Hvor man kunne spise så mye man ville, for cirka fem pund, (husker jeg).

(For det meste var ganske billig, i Sunderland, da.

Må man vel si).

Noe som jeg syntes at hørtes ganske greit ut, vel.

Siden jeg vel ikke hadde spist frokost, den dagen.

Og siden jeg vel hadde vært ute på byen, (og drukket en del), dagen før, tror jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På kina-restauranten der.

Så var jeg så sulten.

Så jeg gikk og henta mat, tre ganger, (inkludert iskrem til dessert), vel.

(Noe sånt).

Og den andre eller tredje gangen, som jeg gikk for å hente mat.

Så mener jeg at jeg overhørte det, at de som jobba, på den restauranten.

De baksnakka meg, siden jeg liksom spiste 'for mye' mat, da.

(Enda det liksom skulle være sånn, at man kunne spise, så mye man ville der, (for fire-fem pund), da).

Og da overhørte jeg det, at en kar som jobba der, sa det, at de skulle plusse på et ekstra glass cola, på regningen vår da, (var del vel).

Siden jeg liksom spiste for mye mat der, da.

Så da regningen etterhvert dukka opp.

Så betalte jeg for det siste glasset, med cola da, (husker jeg).

Siden jeg liksom skjønte det, at det glasset, hadde blitt plussa på regningen, siden jeg liksom spiste for mye, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var forresten sånn, (mener jeg å huske).

At Julian, (fra nabo-leiligheten), han spiste cirka like mange asjetter, med mat, (som meg), da.

Men han spiste bare vegetar-mat da, (mener jeg å huske).

Så han var vel muligens vegetarianer, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På veien tilbake, til the Forge.

Så husker jeg det, at jeg ble litt stressa.

For vi gikk vel de to-tre kilometerne, fra Sunderland sentrum, til the Forge, (mener jeg å huske).

Og vi begynte å få litt dårlig tid, før the 'flat-meeting' begynte, (i 'vår' leilighet da), husker jeg.

Men da jeg nevnte dette, for Nelufer.

(Mens vi gikk, i retning av the Forge, da.

Ikke så langt unna the City Campus vel, (til University of Sunderland)).

Så svarte Nelufer det, (husker jeg).

At Iwo, Dörte, Federica og Rosario.

De ville nok vente, på oss, (nemlig 'Computing-dama', Nelufer og meg), da.

(Selv om vi dukka opp, i leiligheten, litt for seint, da).

Så det var ikke sånn, at vi liksom 'galopperte' i full fart, bort til the Forge, da.

Selv om vi var litt seint ute, til 'the flat-meeting' da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter