Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 26. oktober 2013

Min Bok 6 - Kapittel 29: Mer om festen i vår leilighet

På lørdagen, så fulgte jeg vel med på hvordan det gikk med Everton, på nettet.

Og etter at fotballen var ferdig, så gikk jeg vel ut i lounge-en.

Det var Federica og Rosario som arrangerte denne festen, da.

Og jeg hadde vel blitt bedt på festen, tror jeg.

For jeg gikk rundt der med en ølboks, (eller noe sånt), vel.

Og jeg visste ikke helt når festen skulle begynne, da.

Men tilslutt, så havna jeg inne på rommet til Iwo, (husker jeg).

Sammen med Iwo, Dörte, Anja, (som var Dörtes venninne), og Leyla, (var det vel).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at jeg fikk øvd skikkelig, på 'ferie-tysken' min, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

(Et språk, som jeg jo hadde begynt å lære meg, sommeren 1987, da Pia og jeg, jo var på besøk, (i en uke eller to), hos tante Ellen, i Sveits).

Siden det var så mange tyske studenter, på the Forge, mener jeg.

Jeg husker at jeg sa til Anja, (som jo bodde i en annen leilighet, enten i Jobling House eller Marr House, på the Forge).

Når hu kom inn, på rommet, til Iwo.

At: 'Muche sie aine vodka mit cola, Anja?'.

(Noe sånt).

For jeg hadde kjøpt en flaske vodka, på Aldi, da.

En av de første ukene, som jeg bodde, i Sunderland.

For jeg syntes at maten var så billig, i England da, (husker jeg).

Så jeg fikk jo to store poser med mat, for to hundre kroner, (husker jeg).

Selv om jeg kjøpte vodka og biff, og 'alt mulig', da.

Så det var jo cirka halv pris, av i Norge, på dagligvarer da, (må man vel si).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu Anja ville faktisk ha et glass vodka, (og cola), da, (husker jeg).

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På et eller annet tidspunkt, mens jeg satt og drakk, inne på Iwo sitt rom, (denne kvelden).

Så var hu Leyla, (fra London og Tyrkia vel), og jeg, aleine, inne på rommet til Iwo da, (husker jeg).

Og da sa jeg det, (til hu Leyla), at jeg syntes det var litt artig, at hu Leyla, liksom hang, sammen med oss utvekslingsstudentene, da.

Siden at hu Leyla liksom prata 'proper English' da, (som jeg vel sa).

(For jeg var vel kanskje litt lei av tyskere, som kanskje var flinke til å prate tysk.

Men de var kanskje ikke like flinke, til å prate engelsk da, (for å si det sånn).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu Leyla, hu fortalte det, at hu hadde litt problemer, med å forstå den rare dialekten, som de hadde, oppe i Nord-Øst England, da.

Leyla fortalte det, at noen folk, hadde sagt 'aye' til henne, (hele tida).

Og da hadde hu kontakta noen kjente, nede i London, da.

Og spurt de, om hva dette 'aye' betydde, da.

Og det hadde visst betydd 'yes' da, (fortalte hu Leyla).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Leyla dreiv også å 'babla' om, (denne kvelden, inne på Iwo sitt rom), at filmen 'Icredibles', gikk på kinoen, i Sunderland, (husker jeg).

Jeg husker at jeg syntes det, at det var litt som om, at hu Leyla, ønsket å bli bedt med ut, for å se den filmen, da.

Men jeg hadde nettopp lastet ned den filmen, (fra nettet).

(Antagelig med programmet E-mule, som jo Fredrick fra Rimi Bjørndal, hadde vist meg, et par år tidligere.

Noe sånt).

Og jeg hadde også lånt bort denne filmen, til en del folk, (inkludert Brusk vel), inne på naborommet, da.

(Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Så jeg svarte ikke noe, da hu Leyla, begynte med den her 'Incredibles-bablinga' si, da.

(Som jeg mener at jeg overhørte, at Iwo kommenterte om, til Dörte, vel.

Seinere denne kvelden, (inne på rommet til Iwo), da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert, så dukka det opp fler og fler folk, på festen til Rosario og Federica, (inne i lounge-en), da.

Og jeg husker det, at en gang, som jeg gikk, i gangen, (fra mitt rom, til Iwo sitt rom).

(For å hente mer blandevann, eller noe sånt, kanskje).

Så så jeg at ei utvekslingsstudent-dame, fra Polen, (eller noe sånt), dukka opp, i leiligheten vår, da.

Og det var hu Dominika, som jeg hadde møtt, på the Sports Centre, et par ganger.

Og da var jeg litt full, da.

Så da syntes jeg at det var litt morsomt, at hu Dominika dukka opp, i leiligheten vår, da.

Siden hu var veldig pen, lyshåret og kvinnelig da, (må man vel si).

Så da liksom 'kringkasta' jeg det, inne på rommet til Iwo, da.

At hu Dominika, hadde dukka opp, i leiligheten vår, da.

Og da, så var det en av damene, (inne på Iwo sitt rom), som sa det.

At: 'Oh, that big woman'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter