Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. november 2013

Enda mer fra Facebook







Erik Ribsskog


Det virker som at Carl Fredrik Fallan er død, (ifølge noen 'hvil i fred'-meldinger fra Hege Stenberg og Gry Johansen, på hans Facebook-side).

RIP og kondolerer isåfall.

Erik Ribsskog


Liker ·  ·  · Ikke følg innlegget lenger · 16. november kl. 13:52 ·Redigert














  • Vis 1 kommentar til















  • Erik Ribsskog Jeg må også si det, at Carl Fredrik Fallan var veldig tøff.

    Det første jeg husker av han, var at han spente bein på meg, i gymtimen, (noen uker etter at jeg hadde flytta til faren min, på Berger, (fra mora mi i Larvik), et par måneder uti tredje klass
    ...Vis mer


    for 21 timer siden · Redigert · Liker

















  • Erik Ribsskog Carl Fredrik Fallan var veldig glad i damer.

    Det spilte ikke noe rolle om vi gikk i tredje klasse.
    ...Vis mer


    for 6 timer siden · Redigert · Liker

















  • Erik Ribsskog Carl Fredrik Fallan var redd for Christer (Sandum).

    Jeg husker at Carl nevnte Christer, (som også bodde i Ulvikveien).

    Og jeg visste hvem Christer var, faktisk.

    For sommeren 1978, (må det vel ha vært).

    Så bodde jeg hos mora mi i Larvik.

    Men jeg var på besøk, (en uke eller to kanskje), hos faren min, i Hellinga, på Bergeråsen.

    Og en dag, så gikk jeg til lekeplassen, like nedafor S-Svingen.

    For jeg turte vel ikke å gå lenger hjemmefra, tror jeg.

    (For jeg var ikke så kjent på Bergeråsen, da.

    Og jeg hadde sikkert vært borte hos farmora mi og dem, på Sand).

    Noe sånt.

    Og da dukka Christer opp, husker jeg.

    Han spurte hvor jeg var fra.

    Jeg svarte at jeg var fra Larvik, da.

    Christer lurte på om det var mye bakker i Larvik.

    Og fikk meg til å løpe etter han ned fra ved Ulvikstien og ned til lekeplassen.

    Etter at jeg flytta, til faren min, året etter.

    Så fortalte farfaren min meg det, at Larvik ble kalt for 'bakkenes by'.

    Noe sånt.

    For den byen ligger fra fjorden og opp mot Bøkeskogen, som er en morene vel.

    Men Christer hadde tydeligvis ikke vært i Larvik, da.

    Men jeg svarte at vi hadde bakker der og, liksom.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Carl advarte mot Christer og Svein-Erik, som begge bodde på Nedre, og som var eldre enn oss.

    Carl hadde skikkelig respekt for disse tøffingene, og var redd dem vel, (selv om han var tøff selv).

    Men jeg fikk aldri noe bank, av hverken Christer eller Svein-Erik.

    Jeg så de nesten aldri, nede i Leirfaret og i Hellinga, eller nedenfor S-Svingen, i Havnehagen.

    Så det var nesten som at de ikke bodde på Bergeråsen, for meg.

    Så de folka dreiv med, det veit jeg ikke.

    Men jeg var litt redd dem, siden Carl hadde advart mot dem.

    Så jeg var nok ganske forsiktig, den første tida, på Bergeråsen, da.

    (Siden Carl hadde advart meg, mot den og den tøffingen, da).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    for noen sekunder siden · Liker














    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter