Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 30. november 2013

Mer fra Facebook










Erik Ribsskog · Company Researcher hos Self-Employed



På 50-tallet, så klarte de seg med den murbygningen der, på Berger.

Og så på 70-tallet, (må det vel ha vært), så fikk de den røde murstein-bygningen.

Og på 2000-tallet, så dukket det mørke bygget i midten opp.

Hva skulle man med dette million-prosjektet?

Det må da ha kostet like mye som kommunen har i gjeld?

Og nå skal man legge ned skolen.

Våren 1983, så hadde den Berger-klassen jeg gikk i besøk av en Grunerløkka-klasse, som vi hadde vært på Barnas gård sammen med, (på leirskole), høsten før.

De hadde nettopp solgt sin egen leirskole Trudvang, på Toten.

Så dette er nesten en Grunerløkka-skole og, vil jeg si.

Fotball-laget mitt, (Berger IL), de spilte mot et lag i Gøteborg, som trener Skjelsbek kjente treneren til.

Og de bodde på Berger skole, da de besøkte oss.

Så dette er nesten en Gøteborg-skole og.

De på Grunerløkka og i Gøteborg vil nok ikke like dette.

Nei, gjør om Berger, Tangen, Ebbestad og Tømmerås skoler, til barne og ungdomsskoler, (som de har i Nord-Norge).

Og legg ned Svelvik ungdomsskole, (og gjerne lei ut den til Høgskolen i Buskerud og Vestfold, for eksempel).

Det er jo som å lese om gjengene i Oslo, å lese om denne skole-debatten.

De snakker om A, B og C, liksom.

Hva med å bruke vanlige ord.

Folk blir fremmedgjort her.

Rådmannen burde hatt sparken, mener jeg.

Hun har ikke tenkt på det at man kan legge ned ungdomsskolen og så spare opp mot 25 millioner i året.

Det er foreslått å hive inn opp mot tolv nye klasser, på Tømmerås, (når man legger ned Tangen og Berger).

Men hva med å gjøre om alle disse fire skolene, til barne og ungdomsskoler.

Da må man 'bare' hive inn fire nye klasser, på hver skole.

Dette koster kanskje en million eller to, i året, på hver skole.

Men det blir bare cirka fem millioner, i året.

Steng ungdomsskolen, og man sparer 25 millioner, i året.

Da blir det 20 millioner mindre, i utgifter, for kommunen, i året.

Og lei ut Svelvik ungdomsskole, til Høgskolen i Buskerud og Vestfold.

Så blir det noen ekstra millioner i inntekter.

Og man får beholdt alle barneskolene, og man slipper eiendomsskatten.

Bare et forslag, (som jeg ikke har finregnet på, men det klarer kanskje noen andre eventuelt å gjøre), her fra England.

Mvh.

Erik Ribsskog




Svar · Liker · Ikke følg innlegget lenger · for 4 timer siden















  • Erik Ribsskog · Company Researcher hos Self-Employed



    Jeg kan også ta med om det.

    At da jeg gikk på Sande videregående, handel og kontor, på midten av 80-tallet.

    Så måtte vi ha klasserom i en slags Moelven-brakke, (eller noe sånt), det andre året, (på økonomilinja, skoleåret 1987/88).

    Og det første året, så måtte vi ofte ha klasserom i Sandehallen, i mange timer, (husker jeg).

    Og da ble det bare tull, som at en muligens inkompetent mattelærer løp etter Gro Marit Fjellner, (fra Svelvik), i klasserommet, osv.

    Så kanskje Sande kommune også hadde syntes at det var greit, om Svelvik gjorde om ungdomsskolen til videregående.

    Så hadde de sluppet å bruke Sandehallen og diverse Moelven-aktige brakke-løsninger, som klasserom, (mener jeg).

    Og da hadde jo fylket betalt for den tidligere ungdomsskolen, (og ikke kommunen).

    Og vips, (må man vel si), så ordnet kommunens økonomi seg.

    For da kunne man bare brukt de fire barneskolene som barne- og ungdomsskoler.

    For da hadde kommunen hatt råd til det, (vil jeg si), hvis de slapp å betale for ungdomsskolen.

    Det ville bare blitt en liten økning, på hver barneskole, for fire klasser, (7.-10. klasse).

    Men Tangen skole står visst halvtom, (mener jeg å ha lest).

    Og Berger skole har et kjempestort nybygg.

    Så på disse skolene burde det vel ikke være noe problem å få plass til fire nye klasser.

    Tømmerås skole er jo ment å ha cirka tolv nye klasser, (siden de vil stenge Berger og Tangen skole, og flytte elevene til Svelvik).

    Så der er det vel ikke noe problem, å hive inn fire nye klasser, (vil jeg tippe på).

    De kan vel også sjonglere litt på timeplanen, (på Ebbestad, for eksempel), siden elevene slipper å dra ekstra langt, for å gå på ungdomsskolen.

    Og så kan de la skoledagen begynne litt før eller vare litt senere.

    Eller bruke den tidligere fritidsklubben, som ekstra klasserom.

    Noe sånt.

    Da hadde det nok løst seg.

    Hvis ungdomsskolen ble videregående.

    Og de fire barneskolene i kommunen ble til barne og ungdomsskoler, (som for eksempel Brønnøysund Barne og Ungdomsskole kan være et eksempel på, så jeg, da jeg søkte, på Google, om det fortsatt fantes sånne skoler).

    Mvh.

    Erik Ribsskog




    Svar · Liker · for 2 sekunder siden











    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter