Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. november 2013

Mer fra Facebook

  • Samtale startet 5. november
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg sendte en e-post til deg, som minister, til den e-post-adressen som står på ditt nettsted.
    I dag så fikk jeg melding om at du har byttet beite, og at din e-post ikke virker.
    Så jeg prøver å sende Facebook-melding:
    Erik Ribsskog
    Klage på Kristin Halvorsen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på vitnemål
    Erik Ribsskog
    Mon, Nov 4, 2013 at 10:57 AM
    To: ti@stortinget.no, "postmottak@kd.dep.no"
    Cc: postmottak@hioa.no
    Hei,
    jeg bor i England, men har sett at det har blitt ny regjering, i Norge.
    Jeg har sendt ti-talls klager, til Kristin Halvorsen sitt departement.
    (Først til de vanlige medarbeiderne, og så oppover i systemet.
    Men ingen svarte på en normal måte, vil jeg si.
    Så ti-talls saker ble aldri løst).
    Dette er klage-saker mot HIO, NHI/NITH, Sande videregående, Gjerdes videregående og Svelvik ungdomsskole.
    (Med flere).
    Dette har hopet seg opp, siden de forrige regjeringene ikke gjorde noe, med dette.
    Håper dere kan fikse dette nå.
    Jeg har vært såvidt innom Høyres Hus, i Stortingsgata.
    Ble dratt med dit av Magne Winnem et par ganger, på begynnelsen av 90-tallet.
    Og Jan Tore Sanner var kursleder for et kurs i konservativ politikk, for Unge Høyre.
    Har prøvd å få Unge Høyre til å sende kursbevis og attest for rådgivingsarbeid for valgkampprogrammet i 1991.
    Men de som er i Unge Høyre nå klarer ikke å få sendt dette.
    Erik Ribsskog
    ---------- Forwarded message ---------- From: Erik Ribsskog Date: 2013/3/1 Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på vitnemål To: KD-ForvUH@kd.dep.no Cc: tove.hatlen@hioa.no, NITH Oslo , Postmottak Sivilombudsmannen
    Hei,
    jeg kom også på enda en klage, som dere ikke har svart på.
    Da jeg skulle studere i Sunderland, studieåret 2004/05, så tulla HiO med meg.
    - HiO mista søknaden min, som jeg leverte i resepsjoen.
    - Jeg søkte også Erasmus-stipend, men den søknadet ble avslått, med at jeg ikke hadde grunnlaget, (fordi jeg mangla et par eksamener, siden jeg hadde jobba mye, ved siden av studiene).
    Jeg viste da karakterutskrift, fra NHI, for å dokumentere at jeg hadde hatt algoritmer, som fag der.
    Da ble Erasmus-søknaden avslått, med en ny begrunnelse.
    Og så søkte jeg igjen, og forklarte om dette på nytt, med et tredje avslag, som resultat.
    - Frode Eika Sandnes satt opp et slags ekstra møte, med engelsk kamerat, hvor han sa det var umulig for meg, å få ekstrajobb, i Sunderland.
    (Enda en tysker, som het Christoffer, fikk ekstrajobb der, husker jeg.
    For jeg kom meg til University of Sunderland likevel, gjennom det som nå heter Killroy Education).
    Så det var bare tull, må jeg si.
    - Ei dame hos HiO sitt internasjonale kontor, på Bislett, forklarte at leveutgiftene var lave, i Sunderland.
    Så jeg trengte ikke ekstrajobb, for å klare budsjettet mitt der, fant vi ut.
    (Dette var ei som var mye i latin-Amerika, i forbindelse med jobben, mener jeg å huske).
    Hu ville sende studielån-søknad for meg, til Lånekassa.
    Men da jeg kom til Sunderland, og ringte Lånekassa, så hadde ikke de fått noen søknad.
    Og det regna jeg ikke med at skulle være noe problem.
    For jeg var seint med søknaden, det andre året, som jeg gikk, på NHI.
    For jeg jobba mye, sommeren 1991.
    (På Obs Triaden).
    Og da fikk jeg likevel studielånet, på et par uker, (var det vel).
    Men da jeg studerte i Sunderland, så fikk jeg ikke studielånet, før etter jul.
    Så det ble altså fire måneder forsinket.
    Så dette var tull fra Lånekassa og også fra HiO, (må man vel si).
    Det må da være mulig å klage på dette, til Kunnskapsdepartementet, har jeg tenkt.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ---------- Forwarded message ---------- From: Erik Ribsskog Date: 2013/3/1 Subject: Re: Klage på vitnemål To: KD-ForvUH Cc: tove.hatlen@hioa.no, NITH Oslo , Postmottak Sivilombudsmannen
    Hei,
    det er greit at jeg kan sende om dette igjen, til HIOA.
    For de er vel en del av statsforvaltningen, som jeg kan klage på, til Sivilombudsmannen.
    For problemet er at de ikke svarer.
    (Det er Tove Hatlen der, som ikke svarer).
    Så jeg sender en kopi av denne e-posten, til henne.
    Det er ikke HIOA/HiO, som er værst.
    Det er NITH.
    For HiO har godkjent fag fra NHI, (nå NITH).
    Men NITH godtar ikke nyere fag fra HiO IU.
    Enda disse utdannelsene begge er høyere utdanning.
    Og NITH svarer ikke.
    NITH vil ikke sende min prosjektoppgave, (kryssordprogram, som var komplisert å lage), fra 1991/92.
    Og NITH-studenter får jo studielån.
    Men hvem passer på NITH?
    NITH er jo privat, så jeg kan jo ikke klage til Sivilombudsmannen, på NITH, liksom.
    Her må Kunnskapsdepartementet enten stoppe det, at NITH-studenter får studielån.
    Eller si fra til meg hvem jeg kan klage på NITH til.
    Kunnskapsdepartementet har ikke svart på mine andre klager.
    - Svelvik ungdomsskole vil ikke gi meg dokumentasjon på høyt fravær, noe jeg kunne brukt i omsorgssvik-sak, mot min far.
    - Svelvik ungdomsskole vil heller ikke gi meg dokumentasjon på 'mobbe-møter', med sosiallærer Marit Enger, og heller ikke gi meg dokumentasjon på time hos skole-psykolog, etter at klasseforstander Åkvaag, sendte meg dit, i åttende klasse, eller noe.
    - Lånekassa har nektet meg studielån, enda jeg er beretiget til å få studielån, mener jeg er klart.
    Jeg fikk studielån, før jeg studerte et år, i Sunderland.
    Så fikk jeg skriv fra sosiolog, i Sandefjord, som forklarte om problemer, (jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', osv).
    Og så får jeg _ikke_ studielån, etter dette.
    Det er jo som at denne mafian styrer Lånekassa, synes jeg, at det virker som.
    Dette har dere fått fra Sivilombudsmannen om.
    Så jeg etterlyser også svar på dette.
    Sender kopi e-poster til Sivilombudsmannen, NITH og Hatlen hos HIOA, så kanskje det blir noe fremskritt her, (for å si det sånn).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2013/3/1 KD-ForvUH > > > > Med hilsen > Inger E. Fagernes (Lizzie) > Seniorkonsulent > Kunnskapsdepartementet > Universitets- og høyskoleavdelingen > Mob. 22 24 77 01 / 950 43 170 > > > >
  • I dag
  • Torbjørn Røe Isaksen
    Torbjørn Røe Isaksen
    Hei Erik. Dette må du sende via departementet da slike saker skal journalføres. TRI
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    ja jeg har jo sendt det til Lizzie før, som du ser.
    Så det står nok ikke på det, at dette ikke skal være journalført.
    Jeg hadde en troppsjef i Geværkompaniet, (Sverre Frøshaug), som seinere har blitt leder i Vernepliktsverket.
    Og han har jeg sett bli sitert på, (i noe militært tidsskrift), at hvis du ikke er sikker på hvor du skal sende noe, så send det til toppen.
    Dessuten så hadde du ikke oppdatert e-post-adressen på ditt nettsted, forresten.
    Hils dine med-ministre Sanner og Eriksen Søreide, ved kongens bord.
    For de mener jeg å huske fra Unge Høyre/politiske-møter, som deres medlem Magne Winnem pleide å dra meg med på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg hadde forresten en distriktsjef i Rimi en gang, som kalte seg PØF.
    Så der har du kanskje en kamerat.
    (Selv om jeg kalte meg EOR i skoleavisa, (på Berger skole), må jeg innrømme.
    Men jeg ville ikke være med i elevrådet der, husker jeg, selv om jeg ble valgt som klassens tillitsmann, et år, siden klasseforstanderen vår Tore Allum begynte å prate litt merkelig til meg, om dette, sånn at jeg nesten ikke kunne si ja til det).
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Der kan også begynne å lære elevene det, (siden du er skoleminster), at nå skal det hete 'norskimoer', (og ikke 'nordmenn').
    Siden nordmenn sitter som en flokk med eskimoer, og ser på det, at jeg ikke får mine rettigheter.
    Det er jo fullstendig eskimoisk.
    Min morfar Johannes Ribsskog var nevø av den kjente skolereformator Bernhof Ribsskog, som lagde normalplanen for grunnskolen, (like etter krigen).
    Så jeg synes at jeg kan uttale meg litt som 'n Bernhof.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter