Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 8. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 45: Mer fra the Forge

Det var også sånn.

At når Iwo og Dörte oppholdt seg, i lounge-en.

Og jeg gikk inn der, for å lage noe mat, (på kjøkkenet som liksom var i samme rom), da.

At Iwo noen ganger ville si til Dörte, at: 'Are you frisky?'.

Noe som visstnok betydde: 'Er du kåt?', da.

(Noe sånt).

Og da ville Dörte alltid svare 'yeah', (eller noe sånt), da.

Så det å bo sammen med mange tyskere, det kan være litt spesielt, da.

(For å si det mildt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker at Brusk var inne på rommet mitt, (av en eller annen grunn).

Og da så han noen bøker, som jeg hadde tatt med meg, til Sunderland, (fra Norge).

(Siden jeg pleide å lese på senga, for å få sove, da).

Og det var en litt rar bok, om London, av Tor Åge Bringsværd, vel.

Og også en bok av den franske forfatteren Houellebecq, (husker jeg).

Jeg hadde lest en bok av Houellebecq før, og det var ganske rå saker, da.

(Han er en samfunnskritiker, må man vel si).

Men jeg lot likevel Brusk låne den boka, da.

(Siden han vel spurte, eller noe sånt.

Og jeg fikk vel aldri den boka tilbake, tror jeg.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Brusk begynte også å dra meg med, på noen religiøse møter, som han og Nelufer begynte å ha, i 'vår' leilighet, (husker jeg).

Enda jeg jo ikke er religiøs.

Så hvorfor Brusk absolutt ville ha meg med, på disse møtene, det vet jeg ikke.

Men han kom på døra mi, (når disse møtene skulle være), da.

Så det var vanskelig å slippe unna da, (for å si det sånn).

Så det var ofte kronglete, å bo sammen med så mange utvekslingsstudenter, på the Forge, (vil jeg si).

Men universitetet nektet meg jo å ha min egen leilighet der.

(Av en eller annen grunn).

Selv om jeg husker at de sendte meg en slags brosjyre, (i samme konvolutt, som noen skjemaer osv. vel), om at det fantes sånne leiligheter, da.

(Sommeren før jeg flyttet, til Sunderland).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var litt rart for meg, å liksom være med på møter om religion, med to musilimer, (nemlig Nelufer og Brusk), da.

Men det var ikke bare islam som var temaet, på disse møtene, da.

Og jeg var vel egentlig ikke så veldig glad i islam, (etter 11. september, osv).

Men jeg turte ikke å være for uhøflig, da.

Men når Nelufer begynte å si.

(På et av disse møtene, som vi hadde to eller tre av, vel).

At nå hadde vi diskutert islam så mye.

Hva med andre religioner som buddhisme og hinduisme.

Så svarte jeg det, at dette var veldig fredelige og tolerante religioner, da.

(Noe sånt,

Liksom i motsetning til islam, da).

Og da ble kanskje Nelufer og Brusk litt sure.

Det er mulig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter