Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 18. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 52: Mer fra den første tiden i Sunderland

En av de første ukene i Sunderland.

(Mener jeg at det må ha vært).

Så hendte det en rar episode, (husker jeg).

Jeg kom gående, fra Metro-stasjonen i Millfield, i retning av the Forge, (eller forelesningene), da.

Og akkurat da jeg kunne se the Forge, (etter å ha rundet en sving, i 'student-veien').

Så så jeg det, at det brant, i en søppelkasse, i 'student-veien', da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Først så tenkte jeg det, at denne søppelkasse-brannen, ikke var noe alvorlig.

Siden den søppelkassa stod ved siden av en mur, som gikk langs veien, da.

(Noe sånt).

Men så så jeg det, at rett over muren.

Så var det et slag påbygg, av tre, på et murhus, da.

Så jeg lurte på det, om flammene fra søppelkassa.

Kunne tenkes å antenne huset, da.

(Noe sånt).

Så jeg husker at jeg lurte på om jeg skulle ringe brannvesenet.

Men jeg tenkte det, at brannen vokste så raskt.

At det nok ikke ville være noe poeng, i å ringe, til brannvesenet.

For den søppelkassa ville nok da ha vært brent opp, før brannvesenet hadde kommet fram.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men jeg hadde vært innom Tesco, i Bridges-senteret, i Sunderland sentrum, på vei hjem, fra St. Peter's Campus.

Og der hadde jeg blant annet kjøpt meg en halvannen liter-flaske, med vann, (av merke Highland Spring, eller noe sånt, vel).

(Noe sånt).

Så jeg reagerte raskt, da.

Og åpnet den vannflasken.

Og klarte akkurat å slukke flammene.

Ved å helle vannet i flasken, mot der flammene hadde fått tak, liksom.

Et stykke ned i søppelkassa, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En student, som hadde gått en del meter foran meg.

Han kom bort til meg, omtrent da jeg var ferdig med å slukke brannen, vel.

(Noe sånt).

Og jeg tenkte liksom høyt da, om jeg skulle ringe brannvesenet.

(Etter at jeg hadde slukket brannen).

Men ble så enig, med han andre studenten.

I at brannen var ordentlig slukket, da.

Så vi syntes ikke at det virka som, at det var noen vits i, å ringe brannvesenet, da.

(Og det dukket også et par kvinnelige studenter opp, som liksom kom traskende, noen meter bak oss, da.

For de hadde også etterhvert rundet den svingen, i 'student-veien', da.

Og disse skjønte vel kanskje ikke helt, hva som hadde foregått.

Så det var nok antagelig 'like smart', å komme seg bort, fra der brannen hadde vært.

Før disse utenlandske student-damene, (med dårlig engelsk), liksom begynte å misforstå et eller annet, (eller bli urolige), da.

Noe sånt).

Og jeg husker at jeg tenkte høyt.

Og klagde over det, at jeg måtte drikke 'tap-water', (siden jeg hadde helt ut drikkevannet mitt), da.

(For vannet i springen, det hadde jo Federica anbefalt meg, å ikke drikke, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker også det, at det satt en britisk student, (må han vel ha vært), i et vindu, i en av de øverste etasjene, i Jobling House, (på the Forge).

Og liksom fulgte med, på det som foregikk, (rundt den søppelkasse-brannen), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter