Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. november 2013

Min Bok 6 - Kapittel 54: Newcastle

En av de første lørdagene, som jeg bodde, på the Forge.

Så bestemte jeg meg for å gå på fylla, i Newcastle, (husker jeg).

(For Newcastle er jo en kjent 'party-by'.

For det hadde jeg lest om, i VG eller Dagbladet, (eller noe sånt), noen år tidligere, (under 'Min Bok 5-tida', vel).

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var vel også sånn.

At liksom følte at jeg trengte litt 'luft', på the Forge.

Jeg husker ikke nøyaktig hvordan det var.

Men det var sånn, at Nelufer, (var det vel), og ei annen student-dame.

De hadde stått og prata om noe hemmelig liksom, utafor døra, til rommet mitt, da.

Mens jeg lå på senga, og prøvde å slappe av litt, da.

Og da sa jeg fra til disse to student-damene, da.

Om at jeg kunne høre 'hemmelighetskremmeriet' deres, gjennom døra mi, da.

Og jeg var ikke sikker på, om jeg hadde gjort det riktig.

(Siden det kanskje virka litt rart, at jeg plutselig kom ut, av rommet mitt.

Og liksom begynte å 'bable', om det her, da).

Så det var litt anspent, i student-leiligheten da, (mener jeg å huske).

Så jeg hadde lyst til å komme meg litt bort, da.

Nelufer hadde jo også banka på døra mi, (en annen gang), og sagt at hu ville at jeg skulle være som jeg var før, (eller noe sånt).

Og det var også veldig rart da, (må jeg si).

(For jeg skjønte ikke helt hva hu Nelufer mente, da.

Men hu var jo tyrkisk-tysk, og vi måtte kommunisere på engelsk.

Som ingen av oss hadde som førstespråk.

Så kommunikasjonen var nok ikke helt på topp, da.

Noe sånt).

Så jeg følte vel for å komme meg bort litt, fra den student-leiligheten, (en kveld), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Å dra til Newcastle, for å feste.

Det er ganske enkelt, når man bor, på the Forge, da.

Det var bare å ta Metro-en, fra enten Millfield eller Pallion Metro-stasjon, da.

Og det kostet kanskje cirka tre pund da, å ta Metro-en, til Newcastle.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I Newcastle, så prøvde jeg å finne noen kule utesteder, (husker jeg).

Og jeg havnet på mange forskjellige utesteder.

På et utested, så var det sånn, at det plutselig dukka opp en del unge damer, (i 18-20-årene kanskje), som hadde noe slags strippe-show, (husker jeg).

(De strippet ned til trusa, tror jeg.

Noe sånt).

Og dette var ikke egentlig en strippe-klubb.

Men det var bare sånn det var, i Newcastle, liksom.

Nemlig at det var en party-by, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg var jo også en del, ute på byen, i Sunderland.

(Både før og etter denne Newcastle-turen).

Og på et utested, i Sunderland sentrum.

Så var det sånn, (husker jeg).

At bar-damene, de stod bak bar-disken, (og jobba), kun iført en liten bikini, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på et av utestedene jeg var på, i Newcastle.

At mens jeg stod og drakk øl, like ved tre unge damer.

(Mens DJ-en spilte musikk).

Så begynte plutselig disse tre Newcastle-damene å klå på meg, (husker jeg).

Siden den sangen som ble spilt, var om noe klåing, (eller noe lignende), da.

Og da visste jeg ikke helt hva jeg skulle si, (husker jeg).

Siden jeg var fra Norge, da.

For jeg husker det, at da jeg var i Ayia Napa, sommeren 1998.

Så gikk praten med de engelske damene greit.

Helt til jeg nevnte at jeg var fra Norge, da.

Da ble de stille, liksom.

(Av en eller annen grunn).

Så det endte vel med, at jeg ikke sa noe, til de her 'gærne' Newcastle-damene, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, på doen, på det her utestedet.

At det jobba en neger, inne på do.

Og det hadde jeg ikke sett før, husker jeg.

At det jobba en neger, inne på doen liksom, (på et utested), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Siden jeg ikke hadde sett en sånn 'do-neger' før.

Så visste jeg ikke hva jeg skulle svare, (husker jeg).

Da han do-negeren prøvde å få meg til å betale, for en dusj after-shave.

(Og jeg var vel rimelig full også, tror jeg).

Så derfor endte det med det.

At jeg kjøpte en dusj med after-shave, (av han do-negeren), liksom.

(En after-shave som ikke lukta så utrolig godt, vel.

Og som også var ganske sterk, vel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter