Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. november 2013

Og enda mer fra Facebook


Om dere har lyst på en liten biltur i en gammel MG rundt på Rodeløkka og litt av Grünerløkka, kan dere jo ble med meg:
Start ved Dælenenga.
http://www.pinterest.com/pin/12455336439766996/
  • 5 personer liker dette.
  • Øyvind Gunhildrud Ja, du kjører forbi hos meg på 1 min blank 
  • Rigmor Waler Takk for en hyggelig kjøretur på søndagen på gamle trakter og takk for at du sveia innom Rodeløkka også Bodde nemlig er de første 13 årene jeg var gift 
  • Erik Ribsskog Så Skumplastsenteret, (ved Carl Berner nesten), på 2.55.

    Faren min, (Arne Mogan Olsen), pleide å levere køyesenger, (fra Strømm Trevare, på Sand, Berger), hos han Skumplastsenteret, på 70 og 80-tallet.


    Jeg var med noen få ganger.

    Jeg syntes det var så kjedelig, i den trange skumplast-butikken.

    At jeg pleide å balansere oppå det veldig lave gjerdet, på plenen, (eller den lille parken), ved siden av.

    (For det gjerdet var i svart-lakkert jern/metall vel, og hadde liksom en slags list oppå, da).

    Sønnen til Skumplastsenter-mannen var veldig forbrent i ansiktet, husker jeg.

    For han hadde vært inne i et sjuduker-telt, under førstegangstjenesten.

    Og det teltet hadde begynt å brenne, da.

    (Husker jeg, fra begynnelsen av 80-tallet, vel.

    For jeg var der, da faren min spurte han Skumplastsenteret, om hva som hadde hendt med sønnen hans da).

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Raymond Wardenær Øyvind Gunhildsrud, hvor var det?
  • Øyvind Gunhildrud På 1 min blank, passerer du porten i Karlstadgata 12 
  • Raymond Wardenær I nabogården min, altså... Vil du se nyere bilder av tolvern? Jeg mener jeg har det...
    Visste du at Hallgeir Brenden bodde der en gang?
  • Erik Ribsskog 3.44. Her, (i en rød mur-bygård), i Tromsøgata, så feira jeg julaften, hver jul, fra cirka 1997 til og med 2003.

    Her bodde min søster Pia Ribsskog, nemlig.

    Hun sov i stua, (fortalte hu meg en gang, så det er de samme problemene på Grunerløkka enda, selv om det nå ikke er utedass eller do på gangen lenger).

    I soverommet så sov hennes unge mulatt-sønn Daniel Ribsskog, (faren er Keyton fra Somalia).

    Og Pia sin samboer Negib fra Etiopia, (som hadde en rød varebil og leverte for Tiny Budbiler), han sov også på samme rom som Daniel, (av en eller annen grunn).

    Så dem har dårlig plass enda der.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog 4.00, (på høyre side av bilen): Her bodde min søster Pia, fra 1995 til 1997 cirka vel.

    Hu leide av Ungbo der, tror jeg.

    Og hu hadde ikke ringeklokka, husker jeg.

    Her var jeg, (og mora mi Karen, som døde i 1999), en julaften, husker jeg.

    Og jeg var der også en eller to 17. mai-feiringer, husker jeg.

    Muligens i 1996 og 1997.

    Olsenbanden bodde i dette huset, i en av de gamle filimene, la jeg en gang merke til, på NRK, eller noe.

    Noe sånt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
https://www.facebook.com/groups/352826598133513/547341575348680/?notif_t=group_comment_reply

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter