Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. desember 2013

Mer fra England

I ettermiddag så var jeg på posten, og sendte en pakke, fra Posegodt.

En kar gikk bak meg, det siste stykket, mens han røyka på noe.

Og jeg likte ikke at han holdt samme tempo som meg.

Og liksom dukket opp fra ingensteder.

For det skjer ofte, i Winslow St., at det dukker opp noen som går bak meg sånn, (når jeg går til posten), da.

Men jeg sa ikke noe til vedkommende.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Postvekta viste 101 gram, (syntes jeg).

Men det stod noe annet, på kvitteringen, vel.

Og post-dama lagde kvitteringen sånn som jeg ba henne.

(Det var hu som tidligere har fortalt meg det, at hu har vært i Norge, med et cruise-skip).

Men hu skreiv ikke 'Joa-Kim Magnussen', (på kvitteringen).

Hu skreiv 'Joa Kim Magnussen' da, (uten bindestrek), av en eller annen grunn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at jeg hadde vært på posten.

Så gikk jeg bort, til Tesco Walton.

En sikkerhetsvakt dreiv og stabla og sorterte de tre forskjellige slagene, med handlekurver.

Skal en sikkerhetsvakt drive med handlekurvene, tenkte jeg.

(Er det ikke de 'vanlige' Tesco-ansatte, som skal drive med dette, liksom).

Jeg gikk inn i butikken, og bort til avisene.

Jeg ville nemlig vente, til sikkerhetsvakten var borte, fra handlekurvene.

For jeg liker å bruke de mørkeblå handlekurvene.

(Og sikkerhetsvakten stod foran disse, da).

For en gang, som jeg brukte de lyseblå handlekurvene, så var det så mye fett, på håndtaket, (husker jeg).

At det ble veldig ekkelt, å bære, på den handlekurven, da.

Så det ble til at jeg bare satt den handlekurven fra meg, (inne i butikken da), husker jeg.

Og metall-handlekurver, det blir liksom Sainsbury's, (for meg), da.

(Men hvorfor denne butikken har tre forskjellige typer, med handle-kurver.

Det veit jeg ikke.

Det virker jo som noe galskap, må jeg si.

For det er et komplett kaos, i kassene.

For disse tre slagene med handlekurver, de er ikke som plastbøtter, for eksempel.

For disse kurvene passer ikke oppi hverandre, da.

Så det ser jo ut som at det har vært storm hver dag, på Tesco Walton.

Siden det er kaos i kassene, når det gjelder handlekurvene).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I avisene, så stod det om gårsdagens storm.

Stormen ble kalt en 'killer-storm', (altså en draps-storm).

Og det stod noe om at styrken på stormen var 148 miles i timen.

(Noe sånt).

Hvorfor hadde ikke denne stormen et navn.

(Som vel stormer pleier å ha, i våre dager).

Tenkte jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg gikk tilbake, til 'vindfang-rommet', (der hvor handlekurvene og sikkerhetsvakten var).

Skal jeg spørre sikkerhetsvakten om hvorfor de har tre forskjellige slag handlekurver, (som ikke passer oppi hverandre), lurte jeg.

Kanskje jeg blir kastet ut, hvis jeg spørr, (tenkte jeg så).

Jeg så an sikkerhetsvakten litt.

Det var en mann med skjeggstubber, i 50-60 års-alderen.

Han lot som at han sov, (eller døste), der han nå stod, bak en liten resepsjons-disk.

Nei, denne sikkerhetsvakten virker litt spesiell, tenkte jeg.

Dette er kanskje sikkerhetsvakt 'Tullballsen', som tuller med meg, tenkte jeg.

Kanskje Tesco ikke liker det, at jeg klager så mye, på denne butikken.

Og så har de en 'Tullballsen' der, for å tulle, med meg.

Sikkerhetsvakter skal vel ikke stable handlekurver, liksom.

Nei, her er det nok noe 'Tullballsen', (tenkte jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg kom til kassa.

Så stod det 2-3 rotete hauger, med handlekurver, rundt den kassa, som jeg gikk i.

Nei, min handekurv passer ikke oppi noen av disse 'rote-stablene', (tenkte jeg).

Og så satt jeg min tomme handlekurv, på gulvet, foran et stativ, for lokal-avisen, (Liverpool Echo), husker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var visst 701 gram, som den pakka, veide.

Men displayet til vekta, på postkontoret, var kanskje ikke helt som det skulle være, da.

(Siden jeg syntes det, at det stod, at den pakka veide 101 gram, da).

Noe sånt.

PS 2.

Her er mer om dette:

kvittering magnussen

PS 3.

Her er mer om dette tilsynelatende navnløse uværet, som herjet i England, i går.

(Når jeg skulle gå til the Jobcentre, osv.).

Det er rart at dette uværet ikke hadde noe navn, da.

Vanligvis så har vel uvær jentenavn, nå for tiden, (mener jeg).

Som 'hurricane Katarina', (for eksempel), som herjet, i USA, for noen år siden.

Hm.

PS 4.

Her er mer om dette:

PIC_4588

PIC_4589

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter