Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 2. desember 2013

Min Bok 6 - Kapittel 60: Og enda mer fra Sunderland

Det var også sånn, forresten.

At søstera mi Pia, hu gjorde et poeng av det, (like etter at hu dukka opp, i Sunderland, jula 2004).

At det var så få mørkhuda folk, som bodde, i Sunderland/Nord-Øst England.

(Noe sånt).

Men hvor Pia ville hen, med den her 'svarting-pratinga' si.

Det veit jeg ikke.

Men det veit hu vel kanskje selv.

(Det er mulig).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At etter at jeg hadde bodd et par-tre måneder, (var det vel muligens), i Sunderland.

Så fikk Federica problemer med laptop-en sin, (husker jeg).

Og hu ville at jeg skulle bli med henne, til en litt sånn 'harry' data-butikk, i Millfield muligens.

(Noe sånt).

For Federica mente det, at hu kunne kjøpe seg en brukt monitor.

Og koble den til laptop-en sin.

For skjermen til laptop-en hennes, den hadde slutta å virke, (av en eller annen grunn), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det endte med, at jeg bestilte taxi vel, (mener jeg å huske).

Og så dro Federica og jeg, til den data-butikken, som Federica visste om, da.

(Noe sånt).

Og så kjøpte Federica en sånn gammeldags, (og liksom klumpete), data-monitor.

Som vi dro med tilbake til the Forge, i den samme drosjen, (eller om det var en ny drosje), da.

Og så prøvde vi vel å få den store og klumpete monitoren, til å virke, på Federica sin laptop.

Og det gjorde den faktisk, (husker jeg).

For monitor-ledningen, den passet, i en slags kontakt/port, som fantes, (på siden vel), av laptop-en, til Federica, da.

Så selv om dette ble seende ganske så harry ut.

Så klarte Federica å fikse laptop-en sin, for en rimelig penge, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn husker jeg, da søstera mi og dem besøkte meg, i juleferien, (på the Forge).

At Pia sin sønn Daniel.

(Som på den her tida var 9-10 år gammel, vel.

Han er vel født sommeren 1995, mener jeg å huske.

Og det her var jo jula 2004, da).

Han begynte en gang, (mens Pia, Siv, Daniel, Dennis og meg, (var det vel), oppholdt oss, i lounge-en, der).

Å stryke over hårene, på armen min, da.

Mens jeg stod, i lounge-en, (ikke så langt fra spisebordet vel), og prata med Pia eller Siv, antagelig.

Så mens jeg var opptatt, med å prate, med noen som satt ved bordet, (må det vel ha vært).

Så benyttet altså Daniel anledningen, til å begynne å stryke fingrene sine, over hårene, på den ene armen min, da.

Og da reagerte Pia negtivt, (mener jeg å huske).

Men hvordan oppdragelse Daniel har fått.

Når han plutselig begynner å stryke onkelen sin, over armen.

Nei, det veit jeg ikke.

Men det kan man vel antagelig begynne å lure på, (vil jeg nok si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Pia hintet også en del, til Siv, (mens jeg var i det samme rommet, nemlig lounge-en), om at Dennis, hadde så mange venninner, (eller noe sånt).

Som at Pia muligens hintet om, at Dennis var homo, da.

(Noe sånt).

Og da, så ble Siv sur, (mener jeg å huske).

Men også Daniel hadde faktisk litt sånn homse-tendenser da, (må man vel si).

(Siden han plutselig begynte å ta på armen min osv., da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter