Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 4. desember 2013

Min Bok 6 - Kapittel 61: Mer fra tiden i Sunderland

Pia og Siv, de hadde ikke bare med vodka og sigaretter til meg, (husker jeg).

I julegave, fra Pia, så fikk jeg noen norske bøker, (husker jeg).

Det var vel tre-fire bøker, som jeg fikk, (mener jeg å huske).

Den ene boka het: 'Ut og stjele hester', (mener jeg å huske).

(Jeg sjekket på Google nå.

Og den boka het egentlig: 'Ut og stjæle hester', (med 'æ'), så jeg nå.

Av forfatteren Per Petterson).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

De andre bøkene.

Det var: 'Djevelen og frøken Prym', av Paulo Coelho, (husker jeg).

(Pia hadde også gitt meg en bok, av den forfatteren, i julegave, året før, (eller noe lignende).

Og det var en bok som het: 'Alkymisten', (husker jeg)).

Og: 'Bakgård', av Ari Behn.

Det er mulig at det også var en fjerde bok, som jeg fikk, av Pia, (i julegave).

Men hvilken bok det eventuelt kan ha vært, igjen.

Det husker jeg ikke helt nøyaktig nå, dessverre.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg tenkte ikke så langt, jula 2004.

Men det jeg tenker nå.

Er at dette muligens kan ha vært gamle bokklubb-bøker.

Som Pia har fått i posten, (og muligens lest), i månedene før hu dro, til Sunderland.

(Hvem vet).

For Pia var medlem av en bokklubb da, (husker jeg).

(For jeg husker at hu fikk en bok av Ellis, (han 'American Psycho'-forfatteren), i posten, fra bokklubben sin, en gang, på 90-tallet, vel.

Og da hadde Pia begynte å 'bable', om at hu hadde, den her boka da, (mener jeg å huske).

Men da jeg spurte om å låne den, (siden jeg hadde lest 'American Psycho', et år eller to tidligere, vel).

Så hadde Siv den boka, da.

(Mener jeg å huske).

Så det tok lang tid, før jeg fikk låne den 'American Psycho'-oppfølgeren da, (eller hva man skal kalle den), husker jeg).

Men når jeg tenker litt nøyere etter, så tror jeg at de bøkene jeg fikk av Pia, (i julegave, jula 2004), var paperback-bøker.

Så var nok egentlig bøker, som Pia hadde kjøpt, i en butikk, da.

(Noe sånt).

Så det at dette var Pia sine gamle bokklubb-bøker.

Det var vel ikke så utrolig sannsynlig, (tror jeg).

(Selv om dette er mange år siden nå.

Så jeg husker forresten ikke noe særlig, av handlingen, i den boka som het: 'Ut å stjæle hester'.

Selv om jeg husker det, at jeg leste den, og syntes at den var ok, vel.

Og den boka var muligens den første, (av de fire bøkene), som begynte å lese.

Mener jeg å huske, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Den fjerde boka, den kan forresten ha vært enda en bok, av Paolo Cohlo, (kom jeg på nå).

For jeg mener å ha lest ihvertfall tre bøker, av han.

Men jeg har vel aldri kjøpt noen bøker av han, (tror jeg ihvertfall).

Selv om jeg selv også kjøpte noen bøker, fra Norge, (fra en nettbutikk vel), høsten 2004, (mens jeg bodde, i Sunderland).

For da savnet jeg å ha noen norske bøker, for å lese på senga, (for å sovne), da.

(Som jeg hadde pleid å gjøre, i 'alle år', mens jeg bodde, på St. Hanshaugen).

Så det er mulig at jeg selv også kjøpte, blant annet en paperback-bok, av Paulo Coelho, høsten 2004, da.

(Uten at jeg husker hvilken bok det kan ha vært igjen.

Men jeg mener å ha lest tilsammen tre-fire Paulo Coelho-bøker.

Og jeg syntes at de liksom ble litt vel tamme.

Med unntak av: 'Djevelen og frøken Prym', som jeg syntes at var ok, da.

Men det var kanskje fordi, at jeg leste den boka, etter 'Bakgård', (av Ari Behn).

Og den boka syntes at var en rimelig 'homo-erotisk' bok da, (for å være ærlig).

Så det var ikke sånn, at jeg orka, å lese ferdig den boka, (jula 2004), hvis jeg skal være ærlig.

For å ligge på rommet mitt der, (på the Forge), og lese en homo-erotisk bok, om noen araber-gutter osv., (var det vel), mens det på dagtid, oppholdt seg to mørkhudede guttunger, (nemlig Daniel og Dennis), på rommet mitt, (så og si hver dag, denne juleferien), som brukte PC-en min, til å tegne tegninger i Paint og spille online-spill, (på Dagbladets nettsted 123-spill).

Nei, det ble litt vel 'homo-aktig', (må jeg innrømme).

Så jeg må innrømme at jeg måtte legge bort den Ari Behn-boka.

(Og slutte å lese i den).

For den gjorde meg rett og slett litt kvalm, (siden jeg mener å huske at den var rimelig 'homo-erotisk' da), for å si det sånn.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da jeg bodde i Oslo, så prøvde jeg jo å følge med, på hva som var kult, (og liksom i vinden), da.

Jeg leste ofte Dagbladet og/eller VG, (og noen ganger Aftenposten).

Og jeg pleide også å dra innom shopping-senteret Oslo City, et par ganger i måneden, kanskje.

For å blant annet liksom raske med meg de siste utgavene av gratisavisene Urban og Natt & Dag, da.

Og jeg pleide også å lese flere nettaviser, hver dag.

(Pluss at jeg pleide å lese engelsk-språklige magasiner som 'FHM', (som også seinere kom i norsk utgave), 'Arena', 'GQ' og 'Q'.

Som jeg pleide å kjøpe, i en av de mange Narvesen-kioskene, i Oslo sentrum).

Samt at jeg chattet mye, på irc og web-chat, da.

Så jeg prøvde å holde meg litt oppdatert, om det meste, da.

Og et år, (på slutten av 90-tallet vel), så hadde det dukket opp en ny norsk forfatter, ved navn Ari Behn.

Som jeg vel først hadde lest om, i Natt & Dag, (tror jeg).

Og siden Pia var glad i å lese bøker.

Og siden den debutboka, til Ari Behn, blant annet hadde fått terningkast seks, i VG.

Så kjøpte jeg den boka, (i paperback-utgave), i julegave, til Pia, da.

(Eller om det var bursdaggave.

Siden Pia har bursdag dagen etter julaften, da).

Et av de årene, som hu bodde, i sin andre Tromsøgata-bolig.

(Uten å ha lest den boka selv først, vel.

Men den fikk gode kritiker.

Og var liksom populær og 'i vinden', da.

Noe sånt).

Men Pia ble ikke akkurat glad, for den boka, (som forresten het: 'Trist som faen'), sånn som det virka som, for meg, ihvertfall.

(For Pia skar vel en slags grimase, (eller noe sånt), når hu åpna pakka.

Noe sånt).

Den boka var jo ment å være 'kul', liksom.

Så hvorfor Pia ikke ble glad, for å få den, i julegave.

Det veit jeg ikke.

(Men det veit hu vel kanskje selv).

Så det at Pia kjøpte blant annet en Ari Behn-bok, til meg, i julegave, (jula 2004).

Det kan muligens ha vært fordi, at jeg kjøpte den første Ari Behn-boka, i julegave til Pia, cirka 4-5 år tidligere, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter