Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. desember 2013

Min Bok 6 - Kapittel 63: Og enda mer fra tiden i Sunderland

Jeg gikk ut en del, i Sunderland, den første tiden, som jeg var der, (husker jeg).

(Dette var vel i hovedsak fra tiden før jeg fikk internett, (til PC-en min på the Forge), tror jeg).

Og på det utestedet hvor bar-damene noen gang bare hadde på seg noen små bikinier, (bak bardisken).

Der var jeg innom et par kvelder, mens jeg var på noen slags 'pub til pub'-runder, (i Sunderland), da.

Dette var et populært utested.

Og det stod folk overalt der, da.

Og jeg husker et par rare opplevelser, fra dette utestedet.

(Fra den første tida, som jeg var, i Sunderland).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En helge-kveld, (som jeg var på dette utestedet), så stod to damer, like ved der jeg stod, (husker jeg).

Og de tagg muligens røyk av meg, (eller noe sånt).

Og det som var spesielt, det var at hu ene av disse to damene, (som begge var blonde vel), hadde veldig råtne og stygge tenner, da.

(Og hu mangla vel også muligens et par tenner).

Så jeg lurte på om det var mye fattigdom osv., i Nord-England da, (husker jeg).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En annen gang, som jeg var, på dette utestedet.

(Dette var muligens en seinere gang.

Siden jeg vel stod ved baren.

Og ikke i nærheten av der jeg hadde møtt hu 'Karius og Baktus-dama', da).

Så la jeg merke til det, (husker jeg).

At det stod en kar, med en genser, som det var trykket et stort skotsk flagg på, (husker jeg), cirka der, hvor hu 'Karius og Baktus-dama', (og venninna), hadde tigget røyk da, (var det vel).

(Noe sånt).

Og da lurte jeg på om Sunderland var som en del av Skottland liksom, (husker jeg).

Siden Sunderland lå ganske nær grensa til Skottland, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at University of Sunderland hadde en slags razzia, på the Forge, en av de første månedene, som jeg bodde der, (husker jeg).

Og de konfiskerte da to 'skjøteledning-kuber', som jeg hadde kjøpt, den første dagen min, i Sunderland.

(I en el-butikk, som lå i Pallion, (bare et par hundre meter, (eller noe sånt), fra the Forge.

Og denne butikken var ikke selvbetjent, da.

Så da jeg forklarte at jeg trengte skjøteledninger, så var det disse kubene, som jeg fikk, da.

Men disse var visst veldig farlige og sånn da, (av en eller annen grunn), ifølge universitetet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

'Konfiskøren', det var vel  han 'tynningen', (en kar i 50-åra med mørkt, kjemmet hår, vel), som jobba, som vakt, (eller noe lignende), på the Forge, da.

Og han tynningen, han var også inne på rommet mitt, en annen gang, (husker jeg).

(Hvis ikke dette var den samme gangen).

Og da gjorde han et poeng det, at jeg røyka på rommet, (husker jeg).

Men såvidt jeg visste, så var det ikke noen lov, som sa det, at man ikke kunne røyke, på rommet sitt, i England.

Så hva dette var om, det veit jeg ikke.

For universitetet hadde heller ikke noe forbud, mot å røyke, på rommet.

(For det mener jeg at jeg hadde sjekket opp.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter