Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. desember 2013

Min Bok 6 - Kapittel 67: Mer fra the Forge

En kveld, før jul, (må det vel ha vært).

Så lå jeg og sov/halvsov, inne på rommet mitt, (husker jeg).

Og så ringte det på døra.

Og Federica og en del andre folk, satt i lounge-en, mener jeg å huske.

Men de åpna ikke, da.

(Av en eller annen grunn).

Så jeg gikk ut i gangen og svarte på dørtelefonen, da.

Men jeg var litt i ørska og svarte vel på norsk, (som om jeg fortsatt bodde, på St. Hanshaugen).

(Noe sånt).

Og det var ei pen, slank og sexy spansk dame, som ringte på, (husker jeg).

Dette var ei som pleide å trene, på the Sports Center, i en hvit bomulls-joggedress, vel.

(Noe sånt).

Og hu hadde et fornavn, som inneholdt en 'X', (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Og hu skulle prate med Federica da, (var det vel).

(Noe sånt).

Så jeg slapp henne inn i lounge-en, da.

(Etter å først ha annonsert henne liksom, for de studinene som satt der, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og i midten/slutten av januar, (må det vel ha vært).

Så fikk Federica, Rosario og jeg.

Hvert vårt brev, fra universitetet, da.

Og der stod det, at vi måtte flytte over, til en leilighet, som liksom tilhørte noen andre utvekslingsstudenter, (på the Forge), i begynnelsen av februar.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En av de siste gangene, som jeg var på besøk, hos Brusk og dem, (i naboleiligheten).

Så klagde jeg liksom på det, at Rosario, Federica og jeg, måtte flytte, til en annen leilighet, (i februar), da.

(For jeg var rimelig lei av alt dette 'utvekslingsstudent-greiene', da.

For det var jo sånn, at det hadde vært mye drama, i vår leilighet.

I forbindelse med det, at 'science-dama' og Nelufer, hadde flytta fra leiligheten, (og over til en annen leilighet, på the Forge), da.

Og jeg syntes det, at det var slitsom, å bli kjent med, så mange nye folk, hele tida, da.

(Kanskje fordi at jeg da ganske nylig hadde jobba som butikkleder.

Så jeg var vant til å tenke sånn, at jeg måtte ha et godt forhold, til alle kollegaene mine osv., da.

(Så jeg hadde litt problemer, med det å si nei, når medstudenter for eksempel ville ha meg til å hjelpe dem, med å fikse feil, på laptop-er, operativsystemer, nettverkskort og så videre, da.

Noe sånt).

Men da prøvde Brusk, å roe ned dette, (husker jeg).

Og så sa han det, (flere ganger), at: 'Du får "bomulls-joggedress-dama"', (husker jeg).

Men hva Brusk mente med det, at jeg liksom skulle få hu 'bomulls-joggedress-dama', det veit jeg ikke.

Men han mente vel antagelig noe sånt, som at hu og jeg, skulle bo, i samme leilighet, da.

(Hvem vet).

Men her må det nok antagelig ha vært noe slags hemmelig nettverk, (som Brusk nok var med i), som dreiv og manipulerte hvilke studenter som skulle bo sammen og så videre, (på the Forge), da.

(Sånn som det virka som, for meg, ihvertfall).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, (husker jeg).

At mens faren til Federica, var på besøk, i Sunderland.

Så spurte jeg han, om han likte seg, i England, da.

(Bare for å ha noe å snakke om, liksom).

Men det gjorde han ikke, (av en eller annen grunn da), husker jeg.

Han sa bare høyt: 'No', vel.

Og så så han vel bort, (eller om han rista på huet), mener jeg å huske.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn, at en av de formiddagene, som faren til Federica, var på besøk, i leiligheten.

Så begynte de, (antagelig faren til Federica), å tulle, med sikringene, i leiligheten.

(Noe sånt).

Sånn at strømmen gikk av og på, (eller noe i den duren), da.

Antagelig for å vekke meg, (eller noe lignende), da.

Eller for å få meg, til å gå ut av rommet mitt, for å se hva som foregikk, (i leiligheten), da.

(Noe sånt).

Så dette var jo rimelig spesielt da, (for å si det sånn).

Det var jo som at de dreiv og terroriserte meg da, (må man vel si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter