Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. februar 2013

Nå har jeg laget nye etiketter, for Posegodt

nye labler posegodt

Jeg fortsetter å søke på jobber. Denne gang som Web Designer






Gmail - eribsskog@gmail.com - CWJobs.co.uk - Applicant details for Web Designer - Photoshop / HTML / CSS - South Manchester - JB 22682








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










eribsskog@gmail.com - CWJobs.co.uk - Applicant details for Web Designer - Photoshop / HTML / CSS - South Manchester - JB 22682










cwjobs@cwjobsmail.co.uk

<cwjobs@cwjobsmail.co.uk>




Wed, Feb 20, 2013 at 8:19 PM





Reply-To:
eribsskog@gmail.com


To:
johnb.97849.cwj@senitor.aplitrak.com


Cc:
eribsskog@gmail.com
















Sign In

Advertise Now
Buy Job Packs






CWJobs

NEW APPLICATION CONFIRMATION

SIGN INADVERTISE NOWBUY JOB PACKSIT MARKET INDEX




The following candidate has applied online for the position: Web Designer - Photoshop / HTML / CSS - South Manchester.


Candidate email address: eribsskog@gmail.com.


Candidate’s comments:


Hi,
I read about this vacancy on CW Jobs, and wanted to please apply for this job.
I have a web-site, ([url removed] which I've developed, since 2011, (on my spare-time), using HTML, CSS, Javascript and PHP.
I also have another web-site, ([url removed] which I developed, in 2009 and 2010, using HTML and Javascript.

I also have some knowledge of Photoshop, after I've started to use the online version, of this program, a bit, earlier this year.
I attach my CV and hope to hear back from you!

Yours sincerely,

Erik Ribsskog



I confirm that I am eligible to live and work in the UK


If the candidate has supplied a CV it will be attached to this email.


Please provide your feedback to eribsskog@gmail.com.

Thank you for advertising on CWJobs.









Totaljobs Group
Holden House, 57 Rathbone Place, London W1T 1JU
Registered in England & Wales under company number 04269861







eribsskog_200220130819.doc
38K







Enda mer fra Posegodt






Gmail - RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min










Posegodt

<post@posegodt.net>




Wed, Feb 20, 2013 at 5:58 PM





To:
Jens B <jensbr@hotmail.no>







Hei,

den er grei.

Jeg skal prøve å få lagt inn Mars Planets, iløpet av dagen eller i morgen.

Jeg har skrevet en huskelapp her om det.

Jeg har også vært ute og kjøpt de Kit Kat-sjokoladene nå.


Og jeg skal få pakket de bestillingene som venter, seinere i dag.

Og så skal jeg prøve å få sendt disse, iløpet av morgendagen, (før posten stenger).

Så beklager jeg igjen at Nestle har sluttet å lage Kit Kat Pop Choc.


(Sånn som det ser ut som for meg, ihvertfall).

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <a href="mailto:jensbr@hotmail.no" target="_blank">jensbr@hotmail.no

>


Hei,

ja, den tror jeg at jeg har bestilt før en gang. Den var god. Skal ikke se bort fra at jeg bestiller en sånn, på min neste bestilling, hvis du legger inn den.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 16:29:37 +0000

Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: eribsskog@gmail.com

To: jensbr@hotmail.no

Hei,

hva med Mars Planets:



Den består av sjokolade-dekte kuler, som inneholder myk nougat, crisp og karamell.


Jeg kan legge inn den, i nettbutikken, en av de neste dagene.

Hvis det er ønskelig.

Og så heller få laget et bedre bilde, (for den varen), etterhvert.

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>

Hei,

jeg har ikke så god greie på hva som fins av engelsk posesjokolade, må jeg innrømme. Men jeg er åpen for å prøve nye typer. Spesielt litt crispy sjokolade, med kjeks for eksempel. Eller litt hard nougat eller ren melkesjokolade.


Så det blir spennende å se hva du legger til.

44.90 syns jeg høres ut som en helt grei pris.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 15:31:50 +0000


Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: eribsskog@gmail.com
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, konseptet går jo på godteri i pose.

Men jeg har som plan, å starte med minst et nytt slag, (som skal være kjente merkevarer), i måneden.

Chocolate m&m's er den som står som den neste varen, på 'lista', (som jeg har i hue).


Men jeg kan ha det litt i bakhodet, at kundene ønsker mer sjokolade.

Det er mange varianter av sjokolade, i poser, der jeg handler varer.

Og jeg har også tenkt å ta inn klassikere som Maltesers osv., igjen.


Og muligens også Hersey's, (selv om de er litt dyrere, så jeg må sjekke kalkylen litt først).

Men jeg har nå også kjøpt et nytt domene-navn, som heter www.bagsofsweets.net.


Og det navnet skal erstatte www.ukgoodyshop.com.

(Hadde jeg tenkt).

Og da skal www.bagsofsweets.net, få lik design, som Posegodt.net.


Så jeg driver liksom fortsatt å bygge opp konseptet, liksom.

(For jeg burde også ha en butikk som selger utenfor Europa, har jeg tenkt.

Siden jeg har solgt noen leveringer, til USA, og har skrevet om den nettbutikken, på engelskspråklige Facebook-sider).


Så det som jeg har først på agendaen, når det gjelder nettbutikken.

Det er å lage www.bagsofsweets.net.

Men så skal jeg fylle opp nettbutikken, med flere vareslag.


Og jeg kan jo da fylle opp med mer sjokolade først, siden dette er ønsket, av kundene.

Så jeg får ta inn Chocolate m&m's og Maltesers, som de neste slagene.



Sjokolade er litt dyrere, enn drops osv., så da må kanskje prisen opp til 44.90.

Men det får jeg se an.

Det avhenger jo av valutasvingninger osv., også.

Men hvis det er spesielt slag, med posegodt-sjokolade, som du ønsker.

Så bare si fra, så kan jeg bare begynne med den, med en gang.

(Hvis det er en som passer med konseptet, nemlig at det er en kjent merkevare, som jeg kan få tak i, der jeg kjøper varene).

Og så kan jeg heller ta bilde seinere, og bare skrive en tekst, for den varen.

Sånn at det går ann å bestille den, fra for eksempel i dag.

For hvilke nye varer jeg begynner med framover, det kan godt være etter ønske fra kundene.


Så lenge det passer med konseptet, som er beskrevet under 'Om', på www.posegodt.net.

Håper dette gikk an å forstå!

Med Posegodt-hilsen



Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>

Hei,

det er i orden.

Mens jeg har deg her på 'tråden', så lurer jeg på om du ikke kan tilby litt flere slag med engelsk sjokolade. Jeg er ikke så glad i lakris og drops og sånn, så det er mest sjokolade det går i her. Og jeg vet om flere som nok hadde bestilt dersom det var mer sjokolade å velge i.


Jeg gleder meg i hvert fall til å smake den nye Kit Kat'n.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 13:59:53 +0000
Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min


From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no

Hei,

jeg sjekka de tidligere ordrene nå, og jeg ser jo det, at du har jo bestilt den Kit Kat før og.


Så da var jo ikke dette så rart, likevel.

Beklager dette!


Det virka rart at han Gorg nevnte deg da, jeg begynte nesten å lure på om du var en chatter kalt Skorpion.

Så det var derfor jeg spurte.

Men jeg skal prøve å få sendt disse varene iløpet av morgendagen.

Jeg hadde en butikksjef, på Rimi Bjørndal, som het Johan, da jeg jobba i den butikken, som låseansvarlig, i 2002 og 2003.

Men han ga meg bare en lapp, med arbeidsoppgaver på.


Så det er ikke sånn at det han som lærte meg opp, i Rimi, for eksempel.

Men jeg har gått handel og kontor, og lært at det er noe som heter forge major.


Og dette at varer plutselig sluttes å produseres, etter flere år i butikkene.

Det må vel kalles forge majur, mener jeg.

For det er ting som virksomheten ikke kan kontrollere, som naturkatastrofer, osv.

Så det var ergelig at det skulle skje, akkuart nå som jeg hadde fått ny logo osv. og.

Men jeg har ihvertfall fjernet denne varen nå, fra nettbutikkene.

(Untatt fra goodyshop.co.uk, men den har aldri solgt en eneste vare.


Den sendte jeg istedet en e-post, til webhotell-firmaet, om å slette, (hele nettstedet).

Og jeg har også fjernet den varen, fra www.posegodt.net og www.ukgoodyshop.com.


Så dette skulle være ryddet opp i nå).

Beklager igjen problemene rundt dette!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>



Hei,

nei, jeg tror ikke vi har chatta på IRC. Men jeg har vært på IRC, for noen år tilbake. Jeg husker godt gorg, fra en kanal som het #bergen, på EfNet. Han var vel en av 'kødderne' der, sånn som jeg husker det i alle fall. Så kanskje er det han som driver og kødder med eposter her nå. Jeg har fått 2 til, som ikke står på bloggen. Noe om negresser med digre rumper, og en som heter Johan? Regner med at de ikke var fra deg.


Men hva han mener med "kjør koz", det er jeg neimen ikke sikker på. Og det tør jeg ikke spekulere for mye i heller, tror jeg.

Igjen, takk for god kundeservice!



Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 08:09:21 +0000

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no


Hei igjen,

er du en jeg har chatta med, på irc, forresten?

Jeg ser at en som kaller seg Gorg, nevner navnet ditt, i 2011, på irc:


[19:35] <gorg> Jens Petter Bratlie. Kjør koz



Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Posegodt <post@posegodt.net>
Date: 2013/2/20

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, jeg bare synes det var litt rart, som sagt, for den Kit Kat har nesten ikke solgt noe før.


Men nå bestilte en annen den og.

Og alle kundene heter nesten det samme, (nemlig Jens og John, osv).


Men jeg skal ikke gjøre det til noe vane, å publisere navn osv.

Jeg driver nettbutikken litt sånn som jeg lærte i Rimi, (som butikksjef, på Rimi Nylænde aka. Rimi Lambertseter, av distriktsjef Per Øivind Fjellhøy aka. PØF), at man burde binde minst mulig kapital, i varer.


Så jeg venter med å kjøpe varene, til bestillingene dukker opp.

Og da skjærer det seg litt, hvis varen har gått ut produksjon.

Men det er jo ikke så ofte, at det skjer.


Og da fjerner jeg den fra nettbutikkene, så fort som mulig.

Og prøver å finne en erstatningsvare.

Og ordet erstatningsvare, det er det jo ikke jeg, som har funnet på.

Så det er nok ikke bare meg, som driver på den her måten.


Men jeg skal prøve å få kjøpt inn resten av bestillingen din, (nemlig to pakker Kit Kat), i dag.

Og få sendt det i morgen.

Igjen takk for handelen!

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog

PS.

Jeg sendte deg bare en e-post, i går.

Så den du svarte på, var spoofing, (altså sendt av noen som klarer å tulle med e-poster og hadde lest bloggen min).


Beklager igjen disse problemene!

Jeg skal begynne å sensurere navnene igjen, fra den neste bestillingen.

Beklager igjen dette!



---------- Forwarded message ----------

From: Jens B <jensbr@hotmail.no>
Date: 2013/2/20
Subject: RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

du har da aldri gjort det før når jeg har bestilt. Da har du alltid sensurert. Det gjør du når andre bestiller og. Jeg ser ikke helt hva mitt navn har på den bloggen å gjøre, og har aldri opplevd liknende fra andre nettbutikker.


Så dette vil jeg nok klage på, tror jeg.

Ang. sjokoladen, så er det vel ikke så merkelig at folk bestiller den når du har den i sortimentet ditt. Så det vil jeg også klage på. Det er vel ikke russisk nettbutikk du driver?

Men det er greit med den erstatningsvaren. Mer sjokolade for pengene sier jeg ikke nei takk til. Så det var god kundeservice, for å ta
med litt positivt her. Takk for det!

Mvh. Jens

> To: jensbr@hotmail.no
> Subject: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
> From: eribsskog@gmail.com
> Date: Wed, 20 Feb 2013 01:41:52 +0100
>
> Hei igjen.
>
> Jeg la ut ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min:
> http://johncons-mirror.blogspot.com/2013/02/mer-om-problemene-med-kit-kat-i-pose.html
>
> Dette er sånn som jeg pleier å gjøre når folk bestiller varer i nettbutikken min. Dette er helt greit, siden jeg skriver en nødblogg.
> Så sånn er det. Men men.
>
> Mvh Erik Ribsskog





















Mer fra Posegodt






Gmail - RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Feb 20, 2013 at 4:29 PM





To:
Jens B <jensbr@hotmail.no>







Hei,

hva med Mars Planets:


Den består av sjokolade-dekte kuler, som inneholder myk nougat, crisp og karamell.


Jeg kan legge inn den, i nettbutikken, en av de neste dagene.

Hvis det er ønskelig.

Og så heller få laget et bedre bilde, (for den varen), etterhvert.

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>

Hei,

jeg har ikke så god greie på hva som fins av engelsk posesjokolade, må jeg innrømme. Men jeg er åpen for å prøve nye typer. Spesielt litt crispy sjokolade, med kjeks for eksempel. Eller litt hard nougat eller ren melkesjokolade.


Så det blir spennende å se hva du legger til.

44.90 syns jeg høres ut som en helt grei pris.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 15:31:50 +0000


Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: eribsskog@gmail.com
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, konseptet går jo på godteri i pose.

Men jeg har som plan, å starte med minst et nytt slag, (som skal være kjente merkevarer), i måneden.

Chocolate m&m's er den som står som den neste varen, på 'lista', (som jeg har i hue).


Men jeg kan ha det litt i bakhodet, at kundene ønsker mer sjokolade.

Det er mange varianter av sjokolade, i poser, der jeg handler varer.

Og jeg har også tenkt å ta inn klassikere som Maltesers osv., igjen.


Og muligens også Hersey's, (selv om de er litt dyrere, så jeg må sjekke kalkylen litt først).

Men jeg har nå også kjøpt et nytt domene-navn, som heter www.bagsofsweets.net.


Og det navnet skal erstatte www.ukgoodyshop.com.

(Hadde jeg tenkt).

Og da skal www.bagsofsweets.net, få lik design, som Posegodt.net.


Så jeg driver liksom fortsatt å bygge opp konseptet, liksom.

(For jeg burde også ha en butikk som selger utenfor Europa, har jeg tenkt.

Siden jeg har solgt noen leveringer, til USA, og har skrevet om den nettbutikken, på engelskspråklige Facebook-sider).


Så det som jeg har først på agendaen, når det gjelder nettbutikken.

Det er å lage www.bagsofsweets.net.

Men så skal jeg fylle opp nettbutikken, med flere vareslag.


Og jeg kan jo da fylle opp med mer sjokolade først, siden dette er ønsket, av kundene.

Så jeg får ta inn Chocolate m&m's og Maltesers, som de neste slagene.



Sjokolade er litt dyrere, enn drops osv., så da må kanskje prisen opp til 44.90.

Men det får jeg se an.

Det avhenger jo av valutasvingninger osv., også.

Men hvis det er spesielt slag, med posegodt-sjokolade, som du ønsker.

Så bare si fra, så kan jeg bare begynne med den, med en gang.

(Hvis det er en som passer med konseptet, nemlig at det er en kjent merkevare, som jeg kan få tak i, der jeg kjøper varene).

Og så kan jeg heller ta bilde seinere, og bare skrive en tekst, for den varen.

Sånn at det går ann å bestille den, fra for eksempel i dag.

For hvilke nye varer jeg begynner med framover, det kan godt være etter ønske fra kundene.


Så lenge det passer med konseptet, som er beskrevet under 'Om', på www.posegodt.net.

Håper dette gikk an å forstå!

Med Posegodt-hilsen



Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>

Hei,

det er i orden.

Mens jeg har deg her på 'tråden', så lurer jeg på om du ikke kan tilby litt flere slag med engelsk sjokolade. Jeg er ikke så glad i lakris og drops og sånn, så det er mest sjokolade det går i her. Og jeg vet om flere som nok hadde bestilt dersom det var mer sjokolade å velge i.


Jeg gleder meg i hvert fall til å smake den nye Kit Kat'n.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 13:59:53 +0000
Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min


From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no

Hei,

jeg sjekka de tidligere ordrene nå, og jeg ser jo det, at du har jo bestilt den Kit Kat før og.


Så da var jo ikke dette så rart, likevel.

Beklager dette!


Det virka rart at han Gorg nevnte deg da, jeg begynte nesten å lure på om du var en chatter kalt Skorpion.

Så det var derfor jeg spurte.

Men jeg skal prøve å få sendt disse varene iløpet av morgendagen.

Jeg hadde en butikksjef, på Rimi Bjørndal, som het Johan, da jeg jobba i den butikken, som låseansvarlig, i 2002 og 2003.

Men han ga meg bare en lapp, med arbeidsoppgaver på.


Så det er ikke sånn at det han som lærte meg opp, i Rimi, for eksempel.

Men jeg har gått handel og kontor, og lært at det er noe som heter forge major.


Og dette at varer plutselig sluttes å produseres, etter flere år i butikkene.

Det må vel kalles forge majur, mener jeg.

For det er ting som virksomheten ikke kan kontrollere, som naturkatastrofer, osv.

Så det var ergelig at det skulle skje, akkuart nå som jeg hadde fått ny logo osv. og.

Men jeg har ihvertfall fjernet denne varen nå, fra nettbutikkene.

(Untatt fra goodyshop.co.uk, men den har aldri solgt en eneste vare.


Den sendte jeg istedet en e-post, til webhotell-firmaet, om å slette, (hele nettstedet).

Og jeg har også fjernet den varen, fra www.posegodt.net og www.ukgoodyshop.com.


Så dette skulle være ryddet opp i nå).

Beklager igjen problemene rundt dette!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>



Hei,

nei, jeg tror ikke vi har chatta på IRC. Men jeg har vært på IRC, for noen år tilbake. Jeg husker godt gorg, fra en kanal som het #bergen, på EfNet. Han var vel en av 'kødderne' der, sånn som jeg husker det i alle fall. Så kanskje er det han som driver og kødder med eposter her nå. Jeg har fått 2 til, som ikke står på bloggen. Noe om negresser med digre rumper, og en som heter Johan? Regner med at de ikke var fra deg.


Men hva han mener med "kjør koz", det er jeg neimen ikke sikker på. Og det tør jeg ikke spekulere for mye i heller, tror jeg.

Igjen, takk for god kundeservice!



Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 08:09:21 +0000

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no


Hei igjen,

er du en jeg har chatta med, på irc, forresten?

Jeg ser at en som kaller seg Gorg, nevner navnet ditt, i 2011, på irc:


[19:35] <gorg> Jens Petter Bratlie. Kjør koz

a href="http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2011/03/mer-fra-blablatemp_24.html" target="_blank">http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2011/03/mer-fra-blablatemp_24.html


Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Posegodt <post@posegodt.net>
Date: 2013/2/20

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, jeg bare synes det var litt rart, som sagt, for den Kit Kat har nesten ikke solgt noe før.


Men nå bestilte en annen den og.

Og alle kundene heter nesten det samme, (nemlig Jens og John, osv).


Men jeg skal ikke gjøre det til noe vane, å publisere navn osv.

Jeg driver nettbutikken litt sånn som jeg lærte i Rimi, (som butikksjef, på Rimi Nylænde aka. Rimi Lambertseter, av distriktsjef Per Øivind Fjellhøy aka. PØF), at man burde binde minst mulig kapital, i varer.


Så jeg venter med å kjøpe varene, til bestillingene dukker opp.

Og da skjærer det seg litt, hvis varen har gått ut produksjon.

Men det er jo ikke så ofte, at det skjer.


Og da fjerner jeg den fra nettbutikkene, så fort som mulig.

Og prøver å finne en erstatningsvare.

Og ordet erstatningsvare, det er det jo ikke jeg, som har funnet på.

Så det er nok ikke bare meg, som driver på den her måten.


Men jeg skal prøve å få kjøpt inn resten av bestillingen din, (nemlig to pakker Kit Kat), i dag.

Og få sendt det i morgen.

Igjen takk for handelen!

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog

PS.

Jeg sendte deg bare en e-post, i går.

Så den du svarte på, var spoofing, (altså sendt av noen som klarer å tulle med e-poster og hadde lest bloggen min).


Beklager igjen disse problemene!

Jeg skal begynne å sensurere navnene igjen, fra den neste bestillingen.

Beklager igjen dette!



---------- Forwarded message ----------

From: Jens B <jensbr@hotmail.no>
Date: 2013/2/20
Subject: RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

du har da aldri gjort det før når jeg har bestilt. Da har du alltid sensurert. Det gjør du når andre bestiller og. Jeg ser ikke helt hva mitt navn har på den bloggen å gjøre, og har aldri opplevd liknende fra andre nettbutikker.


Så dette vil jeg nok klage på, tror jeg.

Ang. sjokoladen, så er det vel ikke så merkelig at folk bestiller den når du har den i sortimentet ditt. Så det vil jeg også klage på. Det er vel ikke russisk nettbutikk du driver?

Men det er greit med den erstatningsvaren. Mer sjokolade for pengene sier jeg ikke nei takk til. Så det var god kundeservice, for å ta
med litt positivt her. Takk for det!

Mvh. Jens

> To: jensbr@hotmail.no
> Subject: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
> From: eribsskog@gmail.com
> Date: Wed, 20 Feb 2013 01:41:52 +0100
>
> Hei igjen.
>
> Jeg la ut ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min:
> http://johncons-mirror.blogspot.com/2013/02/mer-om-problemene-med-kit-kat-i-pose.html
>
> Dette er sånn som jeg pleier å gjøre når folk bestiller varer i nettbutikken min. Dette er helt greit, siden jeg skriver en nødblogg.
> Så sånn er det. Men men.
>
> Mvh Erik Ribsskog



















Jeg sendte en ny e-post til Asda






Gmail - Response from ASDA (Ref #000000037049601)








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Response from ASDA (Ref #000000037049601)










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Feb 20, 2013 at 3:42 PM





To:
Bruno Wilson <Bruno.Wilson@asda.co.uk>







Hi,

ok, I think it's very fine that you send about this, to the Store Manager, and that you are going to make sure, that these problems doesn't happen again.

I think it's a bit strange that you call me by my first-name, (and not 'Mr. Ribsskog', like I think the custom is, here in the UK).


But I guess that could be due to that you're owned by Wal-Mart, which is an American company.

And that this is the cusom in America(?).

Thanks again for the e-mails.


Regards,

Erik Ribsskog


On Wed, Feb 20, 2013 at 2:50 PM, Bruno Wilson <Bruno.Wilson@asda.co.uk> wrote:


Hi Erik

Thanks for getting back to us.

Just to clarify, your comments and feedback have been noted and passed onto Carl Davies General Store Manager at Walton. Carl will be taking the necessary action to ensure a similar incident doesn't occur again. I really appreciate your feedback, it's always good to hear what our customers think about Asda.

I trust the action we've taken will go someway to restoring your faith in Asda.  If you need any further help, please call me or one of my colleagues on 0800 952 0101. Thanks again for writing to me and letting me help.

Kind regards

Bruno
Bruno Wilson
Asda Service Team
0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge - http://www.asdapriceguarantee.co.uk/

Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us using this link, http://your.asda.com/contact-us. Could you please quote the reference number which is in the 'subject field.' This will help us to deal with your response quickly and efficiently.



----Your Original Comments Were----

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 18 February 2013 16:39
To: David McKenna
Subject: Update/Fwd: Response from ASDA (Ref #000000037015880)

Hi,

here are two photographs I took, outside Asda Walton, right after I had been refused to shop there, on Saturday 22/12, (by the big security-guard, in his 40's or 50's).

It doesn't seem to be that many custommers there, to me.

(I've also attached a photo were I've put some more light and enhanced the colours, on the photo of the parking and enterance-area, of the shop, in a programme called Photo! Editor.

Since I don't have a blitz, on my a bit old-fashioned digital camera).

Yet, your college Noel Wood, writes this, in his e-mail, from 11/2:

'Due to how busy our stores were around Christmas, we had to stop letting customers in so we could get the customers instore through the tills before we closed. It was a decision not taken lightly as we want to keep all our customers happy.'.

I can't see that this adds up.

The store didn't look busy, (at all), to me.

Like I wrote in my previous e-mail.

And like I think the photograph I took that day, right after your security-guard refused me to shop there, shows.

So I don't think you are that sincerere, to be true.

At least you can't blame me, for wondering, if you are sincere, (at Asda custommer support).

Can you?

Best regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, Feb 18, 2013 at 3:53 PM
Subject: Re: Response from ASDA (Ref #000000037015880)
To: David McKenna <David.Mckenna@asda.co.uk>


Hi,

well, to be honest, I shoped at Asda Bootle twice, last week.

(On Thursday and Friday, I think it must have been).

And on Thursday, one of the staff there, (near the self-service check-outs), did some dance-moves, it seemed.

So that was a bit odd, perhaps.

But the self-service check-outs are constructed a different way, at Asda Bootle.

There one have several groups of around four self-service machines.

Where as on Asda Walton there is only one large group, with like ten or fifteen self-service machines.

And they only have a small passage, for custommers to go throug, before scanning the goods.

It's more open, at Asda Bootle.

There are more passages to go out, in the self-service-department.

So to obstruct the custommers, the staff would have had to be more than one.

Since there are at least two passages, in the self-service-department.

Perhaps the staff, in the self-service-department, should have a chair or something, (so that they didn't have to stand all day).

I remember from working in the fresh-food-departement, on Saturdays, at OBS Triaden, (after starting there as a cashier), that I got tired feet.

When I had to stand all day, (from 9AM to 6PM), on the Saturdays.

On Friday, at Asda Bootle, I overheard that the self-service-staff were coached.

A woman in her 40's or 50's, coached Ashley, (a blond tenage-girl), and Laura, (a brunette teenage-girl).

(Or perhaps I mixed them up).

To switch passages.

So it ended with that the brunette tenage-girl, was standing and starring at me, (I have to say), from the neighbour-passage, while the blond switched, to 'my' passage.

So this was perhaps a bit strange, given my complaints, about Asda Walton, and the 'big' self-service-woman there, (earlier last week).

It was a bit strange that I should be starred at like that, I think.

It seemed this was coached, a the self-service check-out manager-woman, (or something like that).

But I'm very pleased to hear, that things are going to improve, at Asda Walton.

I hope I don't see the carriere-boxes on the floor there again.

(For people to pick carriers from.

While there are no carriers, in any of the 10-15 self-service check-outs).

Because then I thought it was a 'communist-shop', or something.

When I was a boy, (the summer I had my tent birthday), then my father and his brothers, brought their families with them, to Jugoslavia.

Behind the iron-curtain.

And I remember the food-shops there still.

They only had one type of crisps, and one had to buy salt and pepper, to put in the bag, and then shake the crisp-bag, my uncle Håkon said.

Then the crisps would be eatable, (he said).

(But not as good as Norwegian crisps, of course).

But I didn't see boxes of carriers, on the floor, for custommers to grab carriers from, even behind iron-curtain, in communist Easter-Europe.

(Before the Wall fall etc., about a decade later).

So then I was a bit shocked, when I saw that, at Asda Walton, last week, I have to admit.

So they fix that at the same time.

And the first guy who answered me.

He wrote that Asda Walton was very full of custommers, before midnight, Saturday before Christmas.

(When I was refused by the security-guard to shop there, at around 11.45).

But as an earlier Store Manager, and hyper-market-employee.

I think this must have been a lie.

I think I would have seen it, if that was true.

Because i stayed outside Asda Walton, for a couple of minutes, discussing with the security-guard, etc.

And I can't remember seeing a singe customer walking out of the shop, during the time, that I stod outside the shop.

(And the time I walked through the parking-area).

So I wonder at least very much, if that was a lie, that the shop was packed with custommers, right before midnight, the Saturday before Christmas.

At least this didn't seem sincere to me, when I read that e-mail.

Noone at the Asda custommer-service writes 'Sincerely', before their name.
You just writes 'Kind regards'.

So I wonder if you aren't sincere there, and just fabricate a lot of excuses, without really knowing what really happened.

I'm not sure if I'm convinced that the situation isn't like this.

But it's very fine if they are going to improve at Asda Walton, and stop standing to close, to custommers, who want to pass through the 'gate', to the self-service-checkout-machines.

Thanks again for updating about this.

Best regards,

Erik Ribsskog


On Mon, Feb 18, 2013 at 2:52 PM, David McKenna <David.Mckenna@asda.co.uk> wrote:


Mr Ribsskog

Thank you for your reply to my colleague Katie's email.

I'm sorry you feel that we've been purposefully making the wrong conclusions to your emails. I'd like to assure you that this certainly isn't the case as we try to put ourselves in our customer's shoes in order to always provide a sincere response and , hopefully, resolution.

Katie has made the General Store Manager at our Walton store aware of your concerns, and I'm sure that thanks to your feedback your experience won't be repeated. I'm pleased to hear that there were no further problems at our Bootle store and I hope this goes some way to restoring your faith in our service to our customers.

If you need any further information or have any other comments or queries then please call me or one of my colleagues on 0800 952 0101. Thanks again for writing and letting me help.

Kind regards

David McKenna
Asda Service Team

Tel: 0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge - http://www.asdapriceguarantee.co.uk/

Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us using this link, http://your.asda.com/contact-us. Could you please quote the reference number which is in the 'subject field'. This will help us to deal with your response quickly and efficiently



----Your Original Comments Were----

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 14 February 2013 12:21
To: Katie Pyle
Subject: Re: Response from ASDA (Ref #000000036974146)

Hi,

this wasn't about being watched.

I think I learned at school that people have an intimate-zone.

That woman stands in the way of people, and doesn't 'make herself small', when people wants to walk past her.

That's inpolite I think.

I shopped at Asda Bootle yesterday, and they didn't stand in peoples way like that.

And also there were bags in all the self-service check-outs.

You should also follow the business-manners and call me Mr. Ribsskog, I think.

It's like you are a bunch of hippies if you use the first-name I think.

And you are obviously making wrong conclutions purpously.

You should be sincere, towards your customers, I think.

You and your collegues feed people with more lies than the Soviet newspapers used to do during the cold war, I think.

Please escalate this as a complaint to your line-manager, and start treating your customers with respect.

Erik Ribsskog

On Thu, Feb 14, 2013 at 11:46 AM, Katie Pyle <Katie.Pyle@asda.co.uk> wrote:


Hi Erik

Thanks for letting me know about your experience at our Walton store.

I'm sorry my colleagues at the self service checkouts stood to close to you and the carrier bags were in a box on the floor. I can understand why this made you feel uncomfortable as you wouldn't want to feel like your being watched when doing your shopping.

I've now contacted Carl Davies, the General Store Manager, at Walton. I've passed on all your feedback to Carl and asked him to address all the points you've raised. I'm confident through further coaching and training with my colleagues, the necessary improvements will be made.

My colleagues are expected to provide a warm and friendly service and to be available to assist at all times. Customers should find it easy to ask a colleague for help however colleagues need to be mindful of our customers needs whilst using our self service checkouts. Your experience is concerning to me, however customer feedback is vitally important to us, so I'm pleased you've got in touch.

Kind regards

Katie Pyle
Asda Service Team

Tel: 0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge - http://www.asdapriceguarantee.co.uk/

Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us using this link, http://your.asda.com/contact-us Could you please quote the reference number which is in the 'subject field.'. This will help us to deal with your response quickly and efficiently.


----Your Original Comments Were----

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 12 February 2013 00:29
To: Noel Wood
Subject: Update/Fwd: Response from ASDA (Ref #000000036930314)

Hi,

today in this shop, a big shop-woman obstructed the passage, to the self-service check-outs.

She was acompanied by a security-guard, (it seemed), and another staff.

It was a bit intimidating, I think.

I've been shopping at other Saintsbury's, Tesco and Asda superstores, and the staff there don't stand in the gate to the self-service check-outs.

I actually lived in London some months, in 2005, and started using the self-service check-outs at Sainsbury's in Kensington.

(The one with a Starbucks inside).

So I think they do it wrong at Asda Walton.

They stand to close to people when they go to the check-out, I think.

I don't go to the shop to have sex with a big shop-woman almost, but to buy food.

Maybe they stand that close to were people walk in Russia, but this is in the western world, isn't it?

Also these 'Russians' hadn't put up the carriers, today.

There were no carriers, at the self-service check-out.

Just a couple of boxes, with carriers, on the floor, for people to grap carriers from.

It's a bit like you train your staff in Russia I think, when I go to the self-service check-out, in this shop.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Mon, Feb 11, 2013 at 3:30 PM
Subject: Re: Response from ASDA (Ref #000000036930314)
To: Noel Wood <Noel.Wood@asda.co.uk>


Hi,

this doesn't make sense to me.

I've worked in retail, in Norway, from 1988 to 2004, that's for sixteen years.

I've even worked in a big hyper-market, named OBS Triaden, in Lørenskog, in Norway.

Never once did we close early, due to that we had to get the customers out before closing-time.

Why this focus on getting the custommers out before closing-time?

At OBS Triaden we would just work untill all the custommers were out of the shop.

We put the custommers first.

You at Asda seem to put yourselves first then, I think, from your explanation.

Erik Ribsskog


On Mon, Feb 11, 2013 at 3:17 PM, Noel Wood <Noel.Wood@asda.co.uk> wrote:


Hi Erik

Thanks for letting me know about your experience at our Walton store.

I'm sorry the store security guard would not allow you in at 11.45pm when the store was closing at midnight. I can appreciate this is an inconvenience, given it was Christmas and shopping times are limited.

Due to how busy our stores were around Christmas, we had to stop letting customers in so we could get the customers instore through the tills before we closed. It was a decision not taken lightly as we want to keep all our customers happy.

We do advertise some of our stores as 24 hours as they are open from 7am on a Monday morning until midnight on a Saturday. Due to government legislation and holidays, we have to close the stores on Saturday at midnight and early on a Sunday due to trading law.

I copied a link to our store opening times for you to look at.

http://storelocator.asda.com/#!/

I trust this answers your questions. If I can be of any further help, please feel free to contact either me or one of my colleagues on 0800 952 0101.

Kind regards

Noel


Noel Wood
Asda Service Team
0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge -
http://www.asdapriceguarantee.co.uk/
Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may
not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us
using this link, http://your.asda.com/contact-us Could you please quote the
reference number which is in the 'subject field.'. This will help us to deal with your response quickly and efficiently.


----Your Original Comments Were----

Your Asda email contact form submission

Submitted: 2013-02-10 14:33:24 +0000

From: Erik  Ribsskog

Email: eribsskog@gmail.com

Telephone: 1234

Subject: customer_service

Store Name: Asda Walton

Enquiry:
Hi,

right before Christmas, I went to Asda Walton.

You closed at midnight that day, and I was there at around a quarter to midnight.

Still a security-guard refused me to shop there, since it was only about fifteen minutes to the shops closing-time.

I've worked as a shop manager in Norway, (and was at an Asda information-meeting at Kensington jobcentre in August 2005).

When I closed the (Rimi)-shops in Norway, I waited untill closing-time, before I refused custommers to enter the store.

How do you at Asda practise this, I was wondering?

Also, why does it say '24 hours' on a sign, on the shop, when the shop isn't open 24 hours, in the weekends and holidays, etc.

Best regards,

Erik Ribsskog

This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------


Ok,

so this is only on Saturdays when you close at midnight then, I guess.

Due to the trade-laws.

You should perhaps write that you are open untill 11.45 PM then.

Since I don't know if everybody knows these trade-laws in their head.

In Norway we also have trade-laws.

But we are a bit more flexible, (as I remember it from working in Norway).

There's a similar law in Norway, but we have a different culture regarding this, I guess.

In Norway we would have said that if one sold some goods after midnight, then it would be ok if it was just a few minutes.

Besides, I explained to the security-guard, that I was buying much, so I would be out of the shop, before midnight, anyway.

(I used to work in a big hyper-market, so I don't need to walk around the shop for half an hour neceserelly, to buy some dinner, etc).

But thanks for your reply anyway.

Regards,

Erik Ribsskog


On Wed, Feb 13, 2013 at 9:54 AM, Rachel Nicholson <Rachel.Nicholson@asda.co.uk> wrote:


Hi Erik

Thanks for taking the time to respond to my colleagues email. I'm replying on Noel's behalf.

I'm sorry you feel that we don't put our customers first. We pride ourselves on our excellent customer service and I have shared your feedback with Carl Davies, the General Store Manager, at our Walton store as this is vital in order for us to improve the service we offer.

As Noel explained we are unable to trade into the early hours of Sunday morning and therefore we have to ensure all customers are through the checkouts by midnight. Due to this legislation we will ask for our store colleagues to not allow any more customer sin to the store after a certain time to make sure that all customers are through the checkouts by midnight.

Our colleagues will stay later than this in the store but we are unable to serve any customers after this as legally we would then be breaking the law.

I trust I have been able to clarify as to why we can't allow customers through the checkouts after midnight on a Saturday. If you need any further help, please call me or one of my colleagues on 0800 952 0101. Once again thanks for contacting me and allowing me to help.

Kind Regards

Rachel Nicholson
Asda Service Team

Tel: 0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge -
http://www.asdapriceguarantee.co.uk/

Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us using this link, http://your.asda.com/contact-us
Could you please quote the reference number which is in the 'subject field.' This will help us to deal with your response quickly and efficiently.




----Your Original Comments Were----

From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 11 February 2013 15:30
To: Noel Wood
Subject: Re: Response from ASDA (Ref #000000036930314)

Hi,

this doesn't make sense to me.

I've worked in retail, in Norway, from 1988 to 2004, that's for sixteen years.

I've even worked in a big hyper-market, named OBS Triaden, in Lørenskog, in Norway.

Never once did we close early, due to that we had to get the customers out before closing-time.

Why this focus on getting the custommers out before closing-time?

At OBS Triaden we would just work untill all the custommers were out of the shop.

We put the custommers first.

You at Asda seem to put yourselves first then, I think, from your explanation.

Erik Ribsskog


On Mon, Feb 11, 2013 at 3:17 PM, Noel Wood <Noel.Wood@asda.co.uk> wrote:


Hi Erik

Thanks for letting me know about your experience at our Walton store.

I'm sorry the store security guard would not allow you in at 11.45pm when the store was closing at midnight. I can appreciate this is an inconvenience, given it was Christmas and shopping times are limited.

Due to how busy our stores were around Christmas, we had to stop letting customers in so we could get the customers instore through the tills before we closed. It was a decision not taken lightly as we want to keep all our customers happy.

We do advertise some of our stores as 24 hours as they are open from 7am on a Monday morning until midnight on a Saturday. Due to government legislation and holidays, we have to close the stores on Saturday at midnight and early on a Sunday due to trading law.

I copied a link to our store opening times for you to look at.

http://storelocator.asda.com/#!/

I trust this answers your questions. If I can be of any further help, please feel free to contact either me or one of my colleagues on 0800 952 0101.

Kind regards

Noel


Noel Wood
Asda Service Team
0800 952 0101

Take the Asda Price Guarantee 10% challenge -
http://www.asdapriceguarantee.co.uk/
Please do not reply to this email. This is not a monitored inbox and you may
not receive a reply. In order to receive a quick response, please contact us
using this link, http://your.asda.com/contact-us Could you please quote the
reference number which is in the 'subject field.'. This will help us to deal with your response quickly and efficiently.


----Your Original Comments Were----

Your Asda email contact form submission

Submitted: 2013-02-10 14:33:24 +0000

From: Erik  Ribsskog

Email: eribsskog@gmail.com

Telephone: 1234

Subject: customer_service

Store Name: Asda Walton

Enquiry:
Hi,

right before Christmas, I went to Asda Walton.

You closed at midnight that day, and I was there at around a quarter to midnight.

Still a security-guard refused me to shop there, since it was only about fifteen minutes to the shops closing-time.

I've worked as a shop manager in Norway, (and was at an Asda information-meeting at Kensington jobcentre in August 2005).

When I closed the (Rimi)-shops in Norway, I waited untill closing-time, before I refused custommers to enter the store.

How do you at Asda practise this, I was wondering?

Also, why does it say '24 hours' on a sign, on the shop, when the shop isn't open 24 hours, in the weekends and holidays, etc.

Best regards,

Erik Ribsskog

This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------

This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------

This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------

This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------


This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please accept our apologies & destroy it immediately. *** Walmart Stores, Inc. Confidential *** --------------------------------------------------------------------------------------------------- Asda Stores Ltd, Registered in England No. 464777. Registered Office: Asda House, Southbank, Great Wilson Street, Leeds LS11 5AD. ---------------------------------------------------------------------------------------------------









Mer fra Posegodt






Gmail - RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Feb 20, 2013 at 3:31 PM





To:
Jens B <jensbr@hotmail.no>







Hei,

ja, konseptet går jo på godteri i pose.

Men jeg har som plan, å starte med minst et nytt slag, (som skal være kjente merkevarer), i måneden.

Chocolate m&m's er den som står som den neste varen, på 'lista', (som jeg har i hue).


Men jeg kan ha det litt i bakhodet, at kundene ønsker mer sjokolade.

Det er mange varianter av sjokolade, i poser, der jeg handler varer.

Og jeg har også tenkt å ta inn klassikere som Maltesers osv., igjen.


Og muligens også Hersey's, (selv om de er litt dyrere, så jeg må sjekke kalkylen litt først).

Men jeg har nå også kjøpt et nytt domene-navn, som heter www.bagsofsweets.net.


Og det navnet skal erstatte www.ukgoodyshop.com.

(Hadde jeg tenkt).

Og da skal www.bagsofsweets.net, få lik design, som Posegodt.net.


Så jeg driver liksom fortsatt å bygge opp konseptet, liksom.

(For jeg burde også ha en butikk som selger utenfor Europa, har jeg tenkt.

Siden jeg har solgt noen leveringer, til USA, og har skrevet om den nettbutikken, på engelskspråklige Facebook-sider).


Så det som jeg har først på agendaen, når det gjelder nettbutikken.

Det er å lage www.bagsofsweets.net.

Men så skal jeg fylle opp nettbutikken, med flere vareslag.


Og jeg kan jo da fylle opp med mer sjokolade først, siden dette er ønsket, av kundene.

Så jeg får ta inn Chocolate m&m's og Maltesers, som de neste slagene.



Sjokolade er litt dyrere, enn drops osv., så da må kanskje prisen opp til 44.90.

Men det får jeg se an.

Det avhenger jo av valutasvingninger osv., også.

Men hvis det er spesielt slag, med posegodt-sjokolade, som du ønsker.

Så bare si fra, så kan jeg bare begynne med den, med en gang.

(Hvis det er en som passer med konseptet, nemlig at det er en kjent merkevare, som jeg kan få tak i, der jeg kjøper varene).

Og så kan jeg heller ta bilde seinere, og bare skrive en tekst, for den varen.

Sånn at det går ann å bestille den, fra for eksempel i dag.

For hvilke nye varer jeg begynner med framover, det kan godt være etter ønske fra kundene.


Så lenge det passer med konseptet, som er beskrevet under 'Om', på www.posegodt.net.

Håper dette gikk an å forstå!

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>

Hei,

det er i orden.

Mens jeg har deg her på 'tråden', så lurer jeg på om du ikke kan tilby litt flere slag med engelsk sjokolade. Jeg er ikke så glad i lakris og drops og sånn, så det er mest sjokolade det går i her. Og jeg vet om flere som nok hadde bestilt dersom det var mer sjokolade å velge i.


Jeg gleder meg i hvert fall til å smake den nye Kit Kat'n.

Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 13:59:53 +0000
Subject: Re: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min


From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no

Hei,

jeg sjekka de tidligere ordrene nå, og jeg ser jo det, at du har jo bestilt den Kit Kat før og.


Så da var jo ikke dette så rart, likevel.

Beklager dette!


Det virka rart at han Gorg nevnte deg da, jeg begynte nesten å lure på om du var en chatter kalt Skorpion.

Så det var derfor jeg spurte.

Men jeg skal prøve å få sendt disse varene iløpet av morgendagen.

Jeg hadde en butikksjef, på Rimi Bjørndal, som het Johan, da jeg jobba i den butikken, som låseansvarlig, i 2002 og 2003.

Men han ga meg bare en lapp, med arbeidsoppgaver på.


Så det er ikke sånn at det han som lærte meg opp, i Rimi, for eksempel.

Men jeg har gått handel og kontor, og lært at det er noe som heter forge major.


Og dette at varer plutselig sluttes å produseres, etter flere år i butikkene.

Det må vel kalles forge majur, mener jeg.

For det er ting som virksomheten ikke kan kontrollere, som naturkatastrofer, osv.

Så det var ergelig at det skulle skje, akkuart nå som jeg hadde fått ny logo osv. og.

Men jeg har ihvertfall fjernet denne varen nå, fra nettbutikkene.

(Untatt fra goodyshop.co.uk, men den har aldri solgt en eneste vare.


Den sendte jeg istedet en e-post, til webhotell-firmaet, om å slette, (hele nettstedet).

Og jeg har også fjernet den varen, fra www.posegodt.net og www.ukgoodyshop.com.


Så dette skulle være ryddet opp i nå).

Beklager igjen problemene rundt dette!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>



Hei,

nei, jeg tror ikke vi har chatta på IRC. Men jeg har vært på IRC, for noen år tilbake. Jeg husker godt gorg, fra en kanal som het #bergen, på EfNet. Han var vel en av 'kødderne' der, sånn som jeg husker det i alle fall. Så kanskje er det han som driver og kødder med eposter her nå. Jeg har fått 2 til, som ikke står på bloggen. Noe om negresser med digre rumper, og en som heter Johan? Regner med at de ikke var fra deg.


Men hva han mener med "kjør koz", det er jeg neimen ikke sikker på. Og det tør jeg ikke spekulere for mye i heller, tror jeg.

Igjen, takk for god kundeservice!



Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 08:09:21 +0000

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no


Hei igjen,

er du en jeg har chatta med, på irc, forresten?

Jeg ser at en som kaller seg Gorg, nevner navnet ditt, i 2011, på irc:


[19:35] <gorg> Jens Petter Bratlie. Kjør koz



Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Posegodt <post@posegodt.net>
Date: 2013/2/20

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, jeg bare synes det var litt rart, som sagt, for den Kit Kat har nesten ikke solgt noe før.


Men nå bestilte en annen den og.

Og alle kundene heter nesten det samme, (nemlig Jens og John, osv).


Men jeg skal ikke gjøre det til noe vane, å publisere navn osv.

Jeg driver nettbutikken litt sånn som jeg lærte i Rimi, (som butikksjef, på Rimi Nylænde aka. Rimi Lambertseter, av distriktsjef Per Øivind Fjellhøy aka. PØF), at man burde binde minst mulig kapital, i varer.


Så jeg venter med å kjøpe varene, til bestillingene dukker opp.

Og da skjærer det seg litt, hvis varen har gått ut produksjon.

Men det er jo ikke så ofte, at det skjer.


Og da fjerner jeg den fra nettbutikkene, så fort som mulig.

Og prøver å finne en erstatningsvare.

Og ordet erstatningsvare, det er det jo ikke jeg, som har funnet på.

Så det er nok ikke bare meg, som driver på den her måten.


Men jeg skal prøve å få kjøpt inn resten av bestillingen din, (nemlig to pakker Kit Kat), i dag.

Og få sendt det i morgen.

Igjen takk for handelen!

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog

PS.

Jeg sendte deg bare en e-post, i går.

Så den du svarte på, var spoofing, (altså sendt av noen som klarer å tulle med e-poster og hadde lest bloggen min).


Beklager igjen disse problemene!

Jeg skal begynne å sensurere navnene igjen, fra den neste bestillingen.

Beklager igjen dette!



---------- Forwarded message ----------

From: Jens B <jensbr@hotmail.no>
Date: 2013/2/20
Subject: RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

du har da aldri gjort det før når jeg har bestilt. Da har du alltid sensurert. Det gjør du når andre bestiller og. Jeg ser ikke helt hva mitt navn har på den bloggen å gjøre, og har aldri opplevd liknende fra andre nettbutikker.


Så dette vil jeg nok klage på, tror jeg.

Ang. sjokoladen, så er det vel ikke så merkelig at folk bestiller den når du har den i sortimentet ditt. Så det vil jeg også klage på. Det er vel ikke russisk nettbutikk du driver?

Men det er greit med den erstatningsvaren. Mer sjokolade for pengene sier jeg ikke nei takk til. Så det var god kundeservice, for å ta
med litt positivt her. Takk for det!

Mvh. Jens

> To: jensbr@hotmail.no
> Subject: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
> From: eribsskog@gmail.com
> Date: Wed, 20 Feb 2013 01:41:52 +0100
>
> Hei igjen.
>
> Jeg la ut ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min:
> http://johncons-mirror.blogspot.com/2013/02/mer-om-problemene-med-kit-kat-i-pose.html
>
> Dette er sånn som jeg pleier å gjøre når folk bestiller varer i nettbutikken min. Dette er helt greit, siden jeg skriver en nødblogg.
> Så sånn er det. Men men.
>
> Mvh Erik Ribsskog

















Enda mer fra Posegodt






Gmail - RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min










Posegodt

<post@posegodt.net>




Wed, Feb 20, 2013 at 1:59 PM





To:
Jens B <jensbr@hotmail.no>







Hei,

jeg sjekka de tidligere ordrene nå, og jeg ser jo det, at du har jo bestilt den Kit Kat før og.

Så da var jo ikke dette så rart, likevel.

Beklager dette!


Det virka rart at han Gorg nevnte deg da, jeg begynte nesten å lure på om du var en chatter kalt Skorpion.

Så det var derfor jeg spurte.

Men jeg skal prøve å få sendt disse varene iløpet av morgendagen.

Jeg hadde en butikksjef, på Rimi Bjørndal, som het Johan, da jeg jobba i den butikken, som låseansvarlig, i 2002 og 2003.

Men han ga meg bare en lapp, med arbeidsoppgaver på.


Så det er ikke sånn at det han som lærte meg opp, i Rimi, for eksempel.

Men jeg har gått handel og kontor, og lært at det er noe som heter forge major.


Og dette at varer plutselig sluttes å produseres, etter flere år i butikkene.

Det må vel kalles forge majur, mener jeg.

For det er ting som virksomheten ikke kan kontrollere, som naturkatastrofer, osv.

Så det var ergelig at det skulle skje, akkuart nå som jeg hadde fått ny logo osv. og.

Men jeg har ihvertfall fjernet denne varen nå, fra nettbutikkene.

(Untatt fra goodyshop.co.uk, men den har aldri solgt en eneste vare.


Den sendte jeg istedet en e-post, til webhotell-firmaet, om å slette, (hele nettstedet).

Og jeg har også fjernet den varen, fra www.posegodt.net og www.ukgoodyshop.com.


Så dette skulle være ryddet opp i nå).

Beklager igjen problemene rundt dette!

Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


2013/2/20 Jens B <jensbr@hotmail.no>



Hei,

nei, jeg tror ikke vi har chatta på IRC. Men jeg har vært på IRC, for noen år tilbake. Jeg husker godt gorg, fra en kanal som het #bergen, på EfNet. Han var vel en av 'kødderne' der, sånn som jeg husker det i alle fall. Så kanskje er det han som driver og kødder med eposter her nå. Jeg har fått 2 til, som ikke står på bloggen. Noe om negresser med digre rumper, og en som heter Johan? Regner med at de ikke var fra deg.


Men hva han mener med "kjør koz", det er jeg neimen ikke sikker på. Og det tør jeg ikke spekulere for mye i heller, tror jeg.

Igjen, takk for god kundeservice!


Mvh. Jens



Date: Wed, 20 Feb 2013 08:09:21 +0000

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
From: post@posegodt.net
To: jensbr@hotmail.no


Hei igjen,

er du en jeg har chatta med, på irc, forresten?

Jeg ser at en som kaller seg Gorg, nevner navnet ditt, i 2011, på irc:


[19:35] <gorg> Jens Petter Bratlie. Kjør koz



Med Posegodt-hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Posegodt <post@posegodt.net>
Date: 2013/2/20

Subject: Fwd: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: jensbr@hotmail.no


Hei,

ja, jeg bare synes det var litt rart, som sagt, for den Kit Kat har nesten ikke solgt noe før.


Men nå bestilte en annen den og.

Og alle kundene heter nesten det samme, (nemlig Jens og John, osv).


Men jeg skal ikke gjøre det til noe vane, å publisere navn osv.

Jeg driver nettbutikken litt sånn som jeg lærte i Rimi, (som butikksjef, på Rimi Nylænde aka. Rimi Lambertseter, av distriktsjef Per Øivind Fjellhøy aka. PØF), at man burde binde minst mulig kapital, i varer.


Så jeg venter med å kjøpe varene, til bestillingene dukker opp.

Og da skjærer det seg litt, hvis varen har gått ut produksjon.

Men det er jo ikke så ofte, at det skjer.


Og da fjerner jeg den fra nettbutikkene, så fort som mulig.

Og prøver å finne en erstatningsvare.

Og ordet erstatningsvare, det er det jo ikke jeg, som har funnet på.

Så det er nok ikke bare meg, som driver på den her måten.


Men jeg skal prøve å få kjøpt inn resten av bestillingen din, (nemlig to pakker Kit Kat), i dag.

Og få sendt det i morgen.

Igjen takk for handelen!

Med Posegodt-hilsen


Erik Ribsskog

PS.

Jeg sendte deg bare en e-post, i går.

Så den du svarte på, var spoofing, (altså sendt av noen som klarer å tulle med e-poster og hadde lest bloggen min).


Beklager igjen disse problemene!

Jeg skal begynne å sensurere navnene igjen, fra den neste bestillingen.

Beklager igjen dette!



---------- Forwarded message ----------

From: Jens B <jensbr@hotmail.no>
Date: 2013/2/20
Subject: RE: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
To: eribsskog@gmail.com


Hei,

du har da aldri gjort det før når jeg har bestilt. Da har du alltid sensurert. Det gjør du når andre bestiller og. Jeg ser ikke helt hva mitt navn har på den bloggen å gjøre, og har aldri opplevd liknende fra andre nettbutikker.


Så dette vil jeg nok klage på, tror jeg.

Ang. sjokoladen, så er det vel ikke så merkelig at folk bestiller den når du har den i sortimentet ditt. Så det vil jeg også klage på. Det er vel ikke russisk nettbutikk du driver?

Men det er greit med den erstatningsvaren. Mer sjokolade for pengene sier jeg ikke nei takk til. Så det var god kundeservice, for å ta
med litt positivt her. Takk for det!

Mvh. Jens

> To: jensbr@hotmail.no
> Subject: Publiserte ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min
> From: eribsskog@gmail.com
> Date: Wed, 20 Feb 2013 01:41:52 +0100
>
> Hei igjen.
>
> Jeg la ut ditt navn, adresse og epostadresse på bloggen min:
> http://johncons-mirror.blogspot.com/2013/02/mer-om-problemene-med-kit-kat-i-pose.html
>
> Dette er sånn som jeg pleier å gjøre når folk bestiller varer i nettbutikken min. Dette er helt greit, siden jeg skriver en nødblogg.
> Så sånn er det. Men men.
>
> Mvh Erik Ribsskog















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter