Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. januar 2014

De andre utenlandske matkjedene, ble kanskje skremt av det, at Lidl måtte gi seg så raskt, i Norge. (Av grunner som ikke fremstår som så veldig klare for meg, må jeg innrømme)

lidl hm

http://www.dagbladet.no/2014/01/25/nyheter/okonomi/innenriks/hegnarno/ica/31472891/

PS.

Kanskje Wal-Mart er interessert i å kjøpe ICA Norge, forresten.

Det hadde vel kanskje vært artig.

Wal-Mart eier jo for eksempel Asda, her i England.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

mer om asda

http://your.asda.com/about-asda/the-history-of-asda

PS 3.

Wal-Mart stod visst nevnt, lenger ned i artikkelen, så jeg nå.

(Det stod at Ica ikke hadde hatt noe kontakt, med hverken Tesco eller Wal-Mart, angående salg).

Kanskje Aldi kunne ha kjøpt Ica Norge?

Kanskje Ahold kunne kjøpt tilbake hele Ica Norge, og drevet butikkene selv, (istedet for å være en slags 'sleeping partner', som de vel har vært, det første tiåret, på 2000-tallet).

Kanskje en dansk kjede, kunne ha kjøpt opp Ica Norge.

Den danske kjeden Netto, pleide å holde til her i England, (husker jeg).

(Før de gikk konkurs her, (eller noe sånt), vel).

Ellers så husker jeg en dansk kjede som heter SuperBrugsen, vel.

(Fra min bilferie til Løkken, sommeren 1996, (var det vel), som jeg har skrevet om, i Min Bok 5).

Men det er mulig at den kjeden er en del av Coop, (for alt jeg vet).

Fra min ferie til Sveits, sommeren 1987, så mener jeg å huske vagt en kjede som heter Discount, (eller noe sånt).

(Men det er kanskje den samme kjeden som Spar, (mener jeg veldig vagt å huske, når jeg tenker på logoen).

Noe sånt).

Franskmennene har også en del matvarekjeder, (som jeg ikke kommer på hva heter nå), husker jeg, fra da jeg bodde cirka en måneds tid, i Paris, våren 2005.

Og Sainsbury's eller Morrisons, her i England, kunne kanskje begge vært nevnt, i samme setning, som Tesco og Wal-Mart, i avis-artikkelen.

(Noe sånt).

Og også muligens Marks and Spencers.

(Det burde være nærmest utallige kjeder, som kunne vært aktuelle, når det gjeldet oppkjøp, av ICA Norge.

Må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Eller hva med Pisiffik, på Grønland, (for å tulle litt):

http://en.wikipedia.org/wiki/Pisiffik

PS 5.

Eller, en grønlandsk, islandsk eller canadisk kjede, kunne vel kanskje ha klart det bra, å drive de Ica-butikkene, som ligger, i Nord-Norge.

Hva vet jeg.

Hm.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter