Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 31. januar 2014

Her kan man se det, at mora mi, (Karen Ribsskog), jobba deltid, som serveringsdame, like etter at vi flytta, til Jegersborggate, (i Larvik sentrum), sommeren 1978. Dette var på kroa Ferdinand, (nede ved fjorden/jernbanestasjonen), mener jeg å huske. Det var ikke så mange vakter, som mora mi jobba, på Ferdinand, (sånn som jeg husker det). Mora mi kom hjem, en kveld, (må det vel ha vært), og var opprørt, (mener jeg å huske). Hu klagde til Arne Thomassen, over noe, som hadde skjedd, på jobben, da. Og etter det, så slutta hu vel, å jobbe der. Noe sånt

serv d

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/01/jeg-fikk-et-brev-fra_31.html

PS.

På den tida, som mora mi jobba, på Ferdinand.

(Det vil si sommeren/høsten 1978).

Så var hu gravid, og bar på Axel, da.

(Som jo ble født, i november 1978, var det vel).

Men jeg husker det.

At ei venninne, av mora mi.

Hu sa det en gang, (under et besøk hos oss, i Jegersborggate).

At mora mi ikke så gravid ut, på bilder fra vår ferie, til Danmark, sommeren 1978.

Så hu så nok ikke gravid ut, mens hu jobba på Ferdinand heller, (hvis jeg skulle tippe).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se det, at Axel er født, i november 1978:

axel 1978

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS 3.

Her var det kroa Ferdinand lå, (på den tida som mora mi jobba der), mener jeg å huske:

ferdinand 70-tallet

PS 4.

Noe annet, som var spesielt, denne sommeren, (sommeren 1978), som vi flytta, til Jegersborggate.

(Eller om det var høsten 1978).

Og det var det, at mora mi noen ganger, (denne sommeren/høsten), kjørte rundt i en liten, rød sportsbil, (var det vel), med svart kalesje, (mener jeg å huske).

(En bil som hu sleit litt med å kjøre, vel.

Noe sånt).

Og det var nok ikke et vanlig syn, i Larvik, på 70-tallet.

Mora mi pleide vanligvis å kjøre rundt, i folkevognbobler eller Mini Morris-er.

(Selv om Arne Thomassen en stund hadde en ganske ny Rover.

Som mora mi noen ganger lånte).

Det var visst Arne Thomassen sin bil, den røde sportsbilen.

Eller, mora mi sin bil, ble det vel sagt, at det var, (forresten).

(Noe sånt).

Men vi hadde ikke den bilen lenge.

Og jeg kan ikke huske, at den bilen stod parkert, utafor huset vårt, (i Jegersborggate), noen gang.

(Selv om dette er lenge siden, så det er selvfølgelig mulig, at jeg husker feil).

Så jeg syntes at det var litt som noe tull, med den lille sportsbilen, (husker jeg).

Og Rover-en, den hadde vi, når vi bodde, i den hytta, i Brunlanes, (i 1974 og 75, var det vel, altså 3-4 år tidligere).

Men jeg kan ikke huske den bilen, fra Jegersborggate.

(Men det er mulig at vi hadde den, i Mellomhagen.

Hm).

Det er mulig at Arne Thomassen gikk konkurs, mens vi bodde, i Mellomhagen.

Huset i Jegersborggate var ihvertfall eiet, av min morfar, (Johannes Ribsskog), har jeg seinere fått greie på.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter