Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. februar 2014

Jeg sendte en e-post til John H. Stamnes





Gmail - Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen








Gmail


Erik Ribsskog








Til Deres lærer John H. Stamnes/Fwd: Slektsforskning fra Annikken Holmsen










Erik Ribsskog



Tue, Feb 18, 2014 at 12:18 AM




To:
nos@namsos.kommune.no


Cc:
Bjørn Ribsskog , postmottak@hint.no






Hei,



jeg så på nettet nå, at du jobber med en biografi, om min morfars

onkel Bernhof Ribsskog.



Det er kanskje litt seint, men Bjørn Ribsskog, har å gjøre med Bernhof

Ribsskog, da han levde, (se videresendt e-post), kom jeg på, da jeg

begynte å lese, i rapporten, (fra 2012), for Bernhof

Ribsskog-biografien.



Kanskje Bjørn Ribsskog kan bidra, (hvis du ikke har vært i kontakt med

han fra før), tenkte jeg.



Bjørn Ribsskog har også gjennomført en 'Ribsskog-slektsforskning', for

noen år siden, så han kjenner slekten bra, og kan kanskje eventuelt gi

noen tips.



Bare noe jeg kom på her.



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

Date: 2010-06-02 9:53 GMT+01:00

Subject: Re: Slektsforskning fra Annikken Holmsen

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>





Hei du!

Noen konflikter er det vel alltid innen slekter, og vår var jo ganske

tallrik. Imidlertid hørte jeg aldri om noen slik i vår slekt.

Den vi hadde mest med å gjøre, var Bernhof i Oslo som vi overnattet

hos de gangene vi passerte Oslo på veg til ferier - nordpå eller på

østlandet hos min mormor.

"Mektige" kan man nok karakterisere Ribsskog-familien, men da primært

innen skole og utdanning.

Din bestemor møtte jeg en gang da vi oppsøkte henne i Nevlunghavn for

noe får år siden. Hun var en meget festlig og positiv dame som tok vel

i mot oss og "surret" ikke da vi var der. Hun har også et godt rykte

der nede - slik jeg har opplevet det.

Ola har jeg ingen kontakt med.

Mvh

Bjørn R



2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>

> Hei,

>

> ja, det er kjempebra!

>

> Hvis du gidder, så kan du jo høre med han Ola Øyvin Ribsskog, om alt går bra med han.

>

> Jeg har jo overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og blir jo da litt bekymra, når slektninger ikke svarer ordentlig.

>

> (Jeg sendte han noen tekstmeldinger, som han ikke har svart på.

>

> Jeg sendte tekstmeldinger, siden han ikke svarte på fasttelefon, var det vel).

>

> Men du får se det an eventuelt.

>

> Hvis du har mulighet så kunne du kanskje ringt han å høre om den slektsforskningen til faren hans, for jeg vet ikke om det blir for mye mas, hvis jeg ringer hele tida.

>

> Han svarte ikke på de siste tekstmeldingene så.

>

> Men men.

>

> Du får se det an.

>

> Igjen takk for svar ihvertfall, det var veldig bra å få tak i den slektsforskninga.

>

> Noen har rota med fødselsdatoen min, jeg er ikke født i juli 1969, (det var min mongolide fetter Joakim, som døde på 90-tallet, og som bodde hos tante Ellen i Sveits, som var født det året.

>

> Så da har nok bestemor Ingeborg rota.

>

> Men hu gikk visst for å være litt surrete, eller skrullete, sa min onkel Martin, i 2005, husker jeg, (selv om jeg ikke har noe mer kontakt med han).

>

> Riktig fødselsdato for meg, er 25. juli 1970.

>

> Igjen takk for bra jobbing med slektsforskninga.

>

> Det var overraskende for meg, å se at den kjente Bernhof Ribsskog, ikke hadde noen etterkommere.

>

> Det ville man kanskje forvente, han var vel den meste kjente Ribsskog-en?

>

> Men bestemor Ingeborg sa at min morfar hadde konflikter med andre i Ribsskog-slekten, så jeg trodde Ingeborg mente Bernhof Ribsskog sin slekt da.

>

> Så jeg trodde det fantes en mektig Ribsskog-slekt, som var i konflikt med vår lille gren av Ribsskog-famliien, etter min morfar.

>

> Så det var nesten beroligende å se, at han Bernhof ikke hadde noen etterkommere.

>

> Selv om det høres litt slemt ut av meg.

>

> Vet du forresten om noen slike konflikter i Ribsskog-familien, mens jeg husker å spørre om det?

>

> På forhånd takk for eventuelt svar!

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

>

> 2010/6/1 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

>

>> Takk skal du ha!

>> Jeg må innrøme at det nå er ganske lenge siden jeg holdt på med dette, men jeg tar vare på det du kommer med.

>> Mvh

>> Bjørn R

>>

>>

>>

>> 2010/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>>

>>> Hei,

>>>

>>> den slektsforskningen du har gjort, gjorde det mulig for meg, å spore opp min fadder i Sverige, Annikken Holmsen.

>>>

>>> Gjennom Ola Øyvin Ribsskog, sønn av lensmann Øyvin Ribsskog, i Aurskog.

>>>

>>> Jeg sendte henne utskrift av all slektsforskningen, som du hadde samlet.

>>>

>>> Og idag, så fikk jeg brev tilbake fra Sverige, (hit til England), og jeg sender med det hun fadderen min Annikken, skrev som oppdatering på det du har samlet av slektsforskning.

>>>

>>> Dessuten sa hun Annikken, at han lensmann og forfatter Øyvin Ribsskog, fra Aurskog, han drev også med noe slektsforskning.

>>>

>>> Og det har jeg såvidt prøvd å kontakte han Ola Øyvin Ribsskog om og, men jeg har ikke fått noe svar enda.

>>>

>>> Men jeg kan si fra hvis jeg finner ut noe.

>>>

>>> (Jeg lurer også litt på om hun Karen Pedersdatter Fladeby, var etter Noah, som man kan se her, men det er litt useriøst da, det skjønner jeg:

>>>

>>> http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=577&p=5458#p5458 )

>>>

>>> Jeg sender med slektsforskninga, så frå du bare si fra hvis det er noe mer jeg skal spørre de jeg har kontaktet om, e.l.

>>>

>>> Igjen takk for slektsforskinga du sendte, tidligere iår, det var veldig bra!

>>>

>>> Mvh.

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>

>>

>

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter