Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. februar 2014

Jeg sendte en e-post til Vernepliktsverket





Gmail - Soldat som ble mor/Fwd: Anne Margrethe Huitfeldt/Fwd: slekt








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Soldat som ble mor/Fwd: Anne Margrethe Huitfeldt/Fwd: slekt











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Wed, Feb 12, 2014 at 11:11 PM




To:
Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad <vpv.kontakt@mil.no>


Cc:
she@topdanmark.dk, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "Postmottak.Rådmann / Hurum kommune" <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>, kirkevergen@kirken-hurum.no, post@filtvetfyr.no, "hv-02.kontakt" <hv-02.kontakt@mil.no>, "postmottak@kd.dep.no" <postmottak@kd.dep.no>






Hei,



jeg har drevet litt med slektsforskning, her borte i England, og har

funnet ut at en som sannsynligvis er min tipp x 5-oldefar, på

Hurumlandet, (Peder Hansøn), har blitt mor(!), til min tipp x

4-oldefar sin storesøster Amalia Sophia, (med en 'frøkken' Anne

Margrethe Huitfeldt, som føste-fadder.



Det står ihvertfall ikke noen mor der.



Og vedkommende var soldat.



Har dere i 'army'n', noe svar på dette underet, som har skjedd, med

'far-fødsel'?



Det leser man jo om, at muhamedanere går med harem-bukser, (eller

noe), i tilfelle de skal føde Allah, (selv om de er menn).



Er det noe slikt som har skjedd, på Hurumlandet?



Mvh.



Erik Ribsskog



PS.



Har sendt om dette til Catrhine Huitfeldt, som jeg kjenner fra min

korte karriere, hos Unge Høyre, i Oslo, i 1991.



Jeg ble dratt med dit av Magne Winnem, men slutta, for dette var

liksom Winnem sin 'ting' da, og jeg liksom havnet på hodet opp i det,

og syntes at jeg fikk for mye ansvar/makt, (av Jan Tore Sanner), for

tidlig.





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2014-02-11 19:31 GMT+00:00

Subject: Anne Margrethe Huitfeldt/Fwd: slekt

To: en-bl@online.no





Hei,



jeg driver med noe slektsforskning, og tenkte at jeg måtte sende om

dette, til 'Huitfeldt-stedet', (som vel Tronstad gård må kalles).



Jeg begynte med slektsforskning, i 2009, da jeg leste i min mormors

testamente, at hu arvet Holger baron Adeler, (fra Danmark, den siste

etterkommer av Cort Adeler).



I 2010, (se vedlagt e-post), så skrev min far til meg, at han var

etter Iver Huitfeldt.



Jeg har gjort noe slektsforskning, og funnet ut, at det må ha vært min

tipptippoldemor Oline Hansdatter, som eventuelt var etter Iver

Huitfeldt.



Og Jeg har funnet ut det, at min tipptipptipptippoldefar, Hans

Pedersen, muligens var sønn av Anne Margrethe Huitfeldt.



For han hadde en storesøster, ved navn Sophia Amalie, som det virker

som for meg, at Anne Margrethe Huitfeldt, må ha vært mora til, (siden

det ikke står oppgitt noen mor, i kirkeboka, og siden at hu Anne

Margrethe Huitfeldt, var 'frøkken-første-fadder).



Og mora til Hans Pedersen, blir oppgitt å være Sara Lars Datter, (men

det riktige burde vel ha vært 'Sara Larsdatter'.



Så jeg undres litt over dette.



Vet dere Trondstad-eierene noe om dette?



Her er de aktuelle kirkebok-linkene, hos Digitalarkivet:



http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005650247



http://digitalarkivet.arkivverket.no/en-gb/kb/dp/person/pd00000005832863



Sender også med skjermbilde-kopier og kopi av aktuell slektsforskning.



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Arne Mogan Olsen <arnemogan@gmail.com>

Date: 2010-10-10 17:28 GMT+01:00

Subject: slekt

To: erikribsskog@gmail.com





det var noe jeg kom på. min bestemor, moren til øyvind fortalte meg en

gang at hennes bestemor kunne føre slekten tilbake til Iver Hvitfeldt

som var fra hurum. slaget i køge bukt i 1710. sjekk dette.




4 attachments
frøkken første fadder.JPG
92K
lars datter mor.JPG
93K
oline etter huitfeldt hm paint.JPG
83K
slektsforskning 10. februar paint.JPG
211K


PS.

Her er vedlegget:

frøkken første fadder

lars datter mor

oline etter huitfeldt hm paint

slektsforskning 10. februar paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter