Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 19. februar 2014

Jeg sendte en ny e-post til Stine Mogan Olsen





Gmail - Oppdatering/Fwd: Bilder








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Oppdatering/Fwd: Bilder











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Wed, Feb 19, 2014 at 1:36 AM




To:
Stine Mogan Olsen <meatscience@music.online.no>






Hei,



jeg prøver å sende med en ny e-post, med den siste versjonen, av

slektsforskinga.



Syntes dere at Øivind var svensk, forresten?



(Jeg fant ut at hans oldefar var svensk.



En skomaker fra Karlstad, med mor fra Södermanland.



Som flytta til Svelvik).



Min far sa også det, i en e-post, fra 2010.



At Øivind sin mor, hadde fortalt han, (altså faren min), at hennes

bestemor, kunne føre slekten tilbake, til Iver Huitfeldt.



Og det viste seg å være, at hu Oline Hansdatter, (fra Nesbygda), som

var Øivinds oldemor.



Hu hadde en morfar, som hadde en storesøster, som hadde Anne Margrethe

Huitfeldt, som fadder.



Så de var jo ikke akkurat etterkommere da, (for å si det sånn).



(Hvis det ikke var noen andre 'krumspring' der i gården, da).



Fant også ut, i en bygdebok fra Rollag, at vår oldemor, (Bergit

Tovsdatter Mogan), var vokst opp, i USA, og at fosterfaren, (som var

mora sin bror), fant Tråen-skatten, da de kom hjem.



Fant også ut at de var etter Rollags-eiet, osv.



(Det høres vel fint ut).



Farfaren til Ågot var visst uekte født og fra Dokkens-plads.



(Så vi er kanskje i slekt med de fotballspillerne, som heter Dokken?).



Fosterfaren til oldemora vår, het Gullik Gulliksen Gulleksrud, og

bodde visst i North Dakota, i USA.



Jeg sendte om dette til biblioteket i Fargo.



Og de nevnte en Gullik fra Gilby.



Kjenner du noe til Gilby?



(Det ligger også i North-Dakota).



Dette fortalte aldri Ågot og Øivind meg noe om.



At mora til Ågot var vokst opp, i Amerika, og at fosterfaren fant Tråen-skatten.



Men de bodde en stund nede i Vestfold.



(Og der var det visst noen jøder, som regner seg for å være

etterkommere, etter 'n Gullik, (Ågots bror):



Ble registrert: 27 Apr 2005 09:27:58

Innlegg: 198

Bosted: FARSTAD



InnleggSkrevet: 23 Okt 2009 20:09:49    Tittel: Borge Gård i stokke

 Svar med Sitat

Hei på alle sammen !



jeg lurte på om noen av dere som driver med slekt har Familiegener til

familiene på Borge gård ??



pga min familie er fra gårdene derfra,og kanskje vi har samme gener

tid tilbake,jeg vil gjerne ha noe kontakt med folk som har samme gener

som meg Smile





Hilsen Runo fra sandefjord Smile



1 av mine familefolk het Gullik Nielsen



http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?p=608664#608664).



Og dette er bare begynnelsen, må jeg si.



Jeg sender også med 'oline-slektsforskinga', etter Øivind.



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009-11-23 16:54 GMT+00:00

Subject: Re: Bilder

To: Stine Mogan Olsen <meatscience@music.online.no>





Hei,



hva er 'meatscience' da?



Det ene bilde ble opp/ned forresten :)



Men det var veldig artig å se bilder av Ågot, og søsknene hennes og

foreldrene, det er helt sikkert!



Margit og Anne, det var de som hadde systue på Sand, der hvor

parkeringsplassen til Jensen Møbler er nå, mener jeg.



(Et hus som lå nesten ved siden av veien ned til Snippen der).



Og Ola, det tror jeg var han, som Ågot drakk juledram-flaska med, som

fabrikkeier Jebsen, bestilte i navnet til Ågot, under krigen, og tulla

med rasjoneringskortet til Ågot, for å få da.



(Det er defor jeg lurer på om faren min er sønn til Jebsen, for du ser

at han Jebsen, han var nok litt vel glad i en dram, og faren min er

også sånn, at han drikker hver dag, mens jeg drikker bare når jeg er

byen og kanskje til maten i helgene osv.)



Husker du om han Ola også bodde på Sand/Berger?



Er det fra Rollag bygdebok, de her bildene?



Du må si tusen takk til de i slekta di, som du fikk låne den boka av,

det var skikkelig kult gjort.



Og kult at du skaffa scanner, det var også artig å prate med folk fra

Sand osv., igjen, på nettet, det er helt sikkert!



Sender med kopi av min mormors testamentet, der det står om Magna og

Holger Adeler osv., og at de pengene etter Adeler-familien, gikk til

mora mi sitt hus på Tagvedt i Larvik, på 80-tallet.



Mvh.



'Baron' Erik Ribsskog :)





2009/11/23 Stine Mogan Olsen <meatscience@music.online.no>

>

> Hei, prøver å sende deg bildene jeg har scannet. Fint om du ikke legger ut e-mail adressen min på bloggen din.

> Hilsen Stine




2 attachments
slektsforskning 18. februar.jpg
209K
oline etter huitfeldt hm paint.JPG
83K


PS.

Her er vedleggene:

slektsforskning 18. februar

oline etter huitfeldt hm paint

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter