Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 9. februar 2014

Mer om selvpublisering

Når det gjelder bøkene mine fremover, (som jeg jobber med, på de fleste lørdagene).

Så er det neste prosjektet, som jeg har tenkt til, å jobbe med.

Det er et 'flikke-prosjekt', (må man vel kalle det).

Jeg har planlagt å endre undertittel, på den første Min Bok 5-boken.

(Fra 'Bind 1', til 'Del 1').

Det er også noe problem, med at kapittelnavnene bruker rett høyremarg, i den boken, (sånn som jeg husker det).

Så jeg får lage innmaten på nytt, (tenker jeg).

Siden det blir så mange versjoner, når man lager en innmat.

Så jeg har ikke orden i backup-ene.

(Må jeg innrømme).

Men jeg har jo backup, på bloggen min.

(For å si det sånn).

Og jeg har jo laget sånne Min Bok-bøker, en 'haug' ganger nå.

(Min Bok har jo blitt til tre selvpubliseringsbøker, siden den er så stor.

Min Bok 2 er to selvpubliseringsbøker.

Min Bok 3 er en selvpubliseringsbok.

Min Bok 4 er en selvpubliseringsbok.

Og Min Bok 5 er tre selvpubliseringsbøker).

Så jeg er litt vant, med å lage, sånne 'Min Bok-bøker', fra scratch.

Så det går ganske greit.

Og når jeg er ferdig, med å liksom 'flikke', på Min Bok 5 - Del 1, Min Bok 5 - Del 2 og Min Bok 5 - Del 3.

Så skal jeg prøve å få jobbet med 'bilde-bøkene'.

Den første, blir nok 'Jenny Skavlan i Finland'.

For det er en ganske tynn bok, da.

Og det jeg skal gjøre, det er å prøve, å få på sidetall, på den boken.

Og da er det best å begynne med en tynn bok, (tror jeg).

For jeg har ikke laget bildebøker med sidetall før.

Så jeg får begynne med den tynneste.

Så lærer jeg vel av det, (hvis jeg skulle tippe).

Og så kan jeg ta den nest tjukkeste, da.

Og så den tjukkeste, (til slutt da), tenkte jeg.

Det er kanskje den enkleste måten, å gjøre det arbeidet på, tenker jeg.

For da går nok arbeidet med de tjukkeste bøkene enklest.

Hvis jeg har startet med en tynn bok, og liksom tilegnet meg litt lærdom, fra det arbeidet da.

(Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det var noen som klagde, (i en e-post, som jeg fikk, i jula, var det vel).

Over at skrift-størrelsen, i Min Bok-bøkene, var for liten.

Men jeg synes at den ser ok ut, i CreateSpace-editoren.

(Som man kan se, i den linken her:

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/02/na-er-min-bok-2-del-2-klar-til-salg-fra.html).

Og da, (i desember i fjor).

Så hadde jeg allerede planlagt, hvordan jeg skulle jobbe, med bøkene, til og med bildebok-jobbinga, (som jeg har skrevet om, i PS-et ovenfor).

Så jeg får liksom sette en strek, etter bildebok-jobbinga, (tenker jeg).

Og så får jeg prøve å gjøre litt 'research', på nettet, om selvpublisering.

Og så se om jeg burde øke skrifts-størrelsen.

(Og kanskje også forrandre font-typen.

Sånne ting).

Jeg får bestille en av disse bøkene, (som skal ha for liten skrift), fra CreateSpace.

Før jeg publiserer Min Bok 6.

Og så finne ut, om jeg skal forrandre på noe, fra etter at jeg liksom har satt, den 'streken', da.

Men bøkene skal være greie, sånn som de blir, før den streken og.

Jeg har ikke fått noen andre klager, ihvertfall.

Og om en bok har skriftstørrelse 9, (som Min Bok-bøkene).

Eller skriftsstørrelse 10.

(Som blir anbefalt, (et sted på nettet), mener jeg å huske).

Det er vel ikke så nøye.

Iforhold til det som har vært hovedproblemet, (mener jeg).

At disse bøkene ikke har hatt sidetall.

Nei, jeg får gjøre ferdig disse bøkene, sånn som jeg har planlagt det.

Og så evaluere disse bøkene igjen, da.

Og så finne ut hvordan jeg skal jobbe fremover, med publisering.

Det kommer jeg til å oppdatere om, når den tid kommer.

Jeg regner med å være ferdig, med 'flikkingen', på Min Bok 5-bøkene.

Og med å få sidetall, på 'bilde-bøkene', (nemlig 'Jenny Skavlan i Finland', 'Skifte etter Magna og Holger Adeler' og 'My Employment Case Against Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation', før sommerferien, ihvertfall.

Og så har jeg tenkt til å drive mer med web-design, på lørdagene.

(Jeg har tenkt å lage en bedre design, på Bags of Sweets, blant annet).

Og så etter det igjen, (altså på slutten av 2014, blir det kanskje).

Så har jeg tenkt til å se mer på bøkene igjen.

Og finne ut hvordan jeg skal jobbe fremover, med dem.

Jeg får liksom prøve å stikke fingeren i jorda da.

Når jeg er ferdig med dette arbeidet, som jeg planla, for rundt et år siden, kanskje.

(Noe sånt).

Men dette skal jeg skrive mer om, når jeg er ferdig med det, å bedre web-designen, for Bags of Sweets og Posegodt.

(Noe jeg regner med å få begynt med, før sommerferien.

Hvis alt går greit, med 'flikke-arbeidet', på Min Bok 5 og arbeidet med bildebøkene).

Så vi får se om jeg klarer å få til dette.

Vi får se.

PS 2.

Disse bøkene blir jo forresten godkjent fortløpende, av CreateSpace.

Så de skal være lesbare, liksom.

Så jeg fortsetter bare å jobbe med disse bøkene, sånn som jeg har planlagt det, (ifjor, var det vel).

Og så får jeg ta en evaluering, før den tid kommer, at Min Bok 6 skal publiseres.

Men dette lærer jeg nok en del av.

Så jeg får oppdatere mer, etter at jeg har tatt den nevnte evalueringen.

Så lærer jeg litt mer om 'forlags-greier' også, (må man vel kalle det).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter