Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 2. februar 2014

Min Bok 6 - Kapittel 75: Fler erindringer fra Sunderland V

Det var også sånn.

At universitetet, (må det vel ha vært), opplyste oss utvekslingsstudentene, om det.

At vi ikke burde ha med for eksempel laptop-er.

Hvis vi gikk tilbake, til the Forge, om kvelden, (fra det døgnåpne biblioteket Murray Library, som lå på the City Campus).

(Noe sånt).

For det var visst risiko, for at disse laptop-ene. da ville bli stjålet, på 'student-veien'.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At Iwo en gang viste meg det, at han hadde kjøpt fire to liters-flasker, med vann, på Aldi.

(Det kostet et pund, for en sånn fire-pakning, mener jeg å huske).

Eller, det er mulig at det var to fire-pakninger, som han hadde kjøpt.

Uansett, så var det ihvertfall sånn, at Iwo gjorde et poeng av det, at han hadde stablet mange vannflasker, (fra Aldi), inn i et kjøkkenskap, da.

(Dette var vel antagelig i juleferien, før Pia og dem, dukka opp der.

Noe sånt).

Men hvorfor Iwo gjorde et poeng av dette, det veit jeg ikke.

Men det vet han vel kanskje selv.

Man kan vel kanskje si det sånn, at det var litt lumpent gjort, av Iwo, (og Dörte, som han hadde felles husholdning med), å liksom bruke all skap-plassen.

Men dette var et lavt plassert kjøkkenskap, som jeg selv vel aldri brukte, (av en eller annen grunn), mener jeg å huske.

Jeg hadde vel et eget skap liksom, (som var hengt opp ganske høyt, på kjøkkenveggen), som jeg brukte til å ha engangsglass, og sånt, i.

Og så hadde jeg vel litt plass, i kjøleskapet.

Og det var vel det.

(For fryseren var så liten, at man vel må si, at det ville blitt som noe dumt, (og upraktisk), å dele opp plassen.

Noe sånt.

Så fryseren bare brukte jeg vanlig liksom, da.

Det vil si at jeg kunne ha for eksempel kyllingnuggets eller iskrem der.

Men aldri mer enn en pakke, av hver vare, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var også sånn.

At da jeg gikk hjem fra Sunderland sentrum.

Etter å ha vært ute på en slags pub til pub-runde.

En natt til søndag.

Så var det sånn, at jeg av en eller annen grunn, begynte å 'bable' litt.

Men en britisk 'fyllefant', som studerte, ved Northumbria University, (i Newcastle), husker jeg.

Han var i lag med ihvertfall to damer, og vel også en eller flere kamerater, (mener jeg å huske).

(Noe sånt).

Og disse gikk, i samme retning, som meg, hjem fra byen, da.

Og de bodde, cirka midtveis, mellom the Forge, og Sunderland sentrum, da.

(Noe sånt).

Så jeg så jo det, at disse folka, forsvant inn i en leilighet, som lå langs fortauet, på den veien, som vi gikk ved.

(Det var vel den veien, som gikk forbi sykehuset, (som Magnar hadde praksis ved, som sykepleier-student), tror jeg.

Noe sånt).

Men det var ikke sånn, at disse folka, inviterte meg inn, (på nachspiel), eller noe sånt.

Og det var ikke sånn, at jeg ville trenge meg på, heller.

Så det ble bare til, at jeg gikk aleine hjem, til the Forge, da.

(Selv om jeg nok hadd blitt med, på noe mer festing, hvis jeg hadde blitt invitert, da.

Men det ble jeg ikke, da.

Av en eller annen grunn.

Selv om jeg nesten ble litt kjent, med de her folka, mens vi dreiv og 'trava' hjemover, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, i Sunderland.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter