Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 13. februar 2014

Min Bok 6 - Kapittel 78: Fler erindringer fra Sunderland VIII

Jeg husker at jeg gikk rundt på the Bridges-senteret, (i Sundeland), mot slutten av oppholdet mitt der, (var det vel).

Og jeg hørte en bra sang, (på høytaleranlegget), av enten Keane eller Coldplay, (husker jeg).

Jeg skal se om jeg klarer å finne ut hvilken sang det var igjen.

Vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Det var vel muligens 'Bedshaped', med Keane, tror jeg, (etter å ha søkt litt, på Google, Wikipedia og YouTube nå).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En gang, på begynnelsen av oppholdet mitt, på the Forge.

Så var det sånn, at da jeg skulle steike en pizza, (eller om det var noen kylling-nuggets).

(Noe sånt).

Så begynte plutselig aluminiumsfolien, (som jeg hadde lagt oppå en rist, inne i komfyren), å brenne.

(Etter at jeg hadde skrudd på steikovnen, da).

Men det var ikke sånn, at Nelufer, (som også var inne på kjøkkenet, da dette hendte), liksom fikk sjokk.

Hu var veldig rolig og fattet, (sånn som jeg husker det).

Og hvordan kunne dette mystiske hende?

Dette må da ha vært en slags 'practical joke', (eller noe lignende)?

For aluminiumsfolie, som man kjøper, i dagligvarebutikken.

Den er vel ment å tåle det, å være inne i en steikovn, uten å begynne å brenne, liksom.

Så her var det muligens noe tull, (fra mine 'flat-mates'), mistenker jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hvis man går rundt, i Sunderland, så er det ikke så mange store byggverk, (som katedraler og lignende), å kikke på.

(Som det for eksempel er, i nabobyen Newcastle, som har en god del gamle og fine bygninger da, (må man vel si).

Inkludert blant annet en katedral, (og to universiteter), da).

Så man skulle vel kanskje tro det, at Newcastle liksom er 'storebroren', til Sunderland, da.

Men jeg lærte en ting, (om dette), mens jeg bodde, i Sunderland.

(Jeg husker om det var noen på universitetet, som fortalte dette.

Eller om jeg leste det, i en lokalavis.

Noe sånt).

Og det var, at de faktisk har fler innbyggere, i Sunderland, enn i Newcastle.

Så det er ikke sånn, at Sunderland er lillebroren, til Newcastle, på alle 'områder', liksom.

Sunderland er faktisk den største byen, (ihvertfall hvis man ser på innbyggertall), mener jeg å huske, fra den tida som jeg bodde, på the Forge.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på the Forge.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 6.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter