Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 21. mars 2014

Jeg oppdaterte om mine fritidsaktiviteter, det andre året som jeg gikk, på NHI

nhi fritids

https://www.linkedin.com/pub/erik-ribsskog/6/86a/455

PS.

Det mest spesielle, det var vel det, at Magne Winnem dro meg med på Unge Høyre-kurs, sommeren 1991.

Det var ikke sånn, at jeg kjente Magne Winnem så bra, egentlig.

Vi ble kjent, høsten 1988, da vi begge gikk på datalinja, på Gjerdes videregående.

Men Magne Winnem dro meg med på Danmarksturer osv., og vi dro også på en god del russefester sammen.

(Magne Winnem hadde en blå Volvo 'bybil', som han eide, sammen med faren og brødrene sine.

Og den bilen kunne nesten passere som russebil, da.

Siden den var blå).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Grunnen til at Magne Winnem ville dra meg med, på Unge Høyre-kurs.

Det kan ha vært fordi at han hadde dårlig selvtillit, (eller noe lignende).

Han dro meg også med på et generalforsamlingsmøte, i et aksjefond, som han var med i, dette studieåret.

For da skulle Magne Winnem liksom komme med noe kritikk, av styret, i aksjefondet, da.

Men det 'stokket seg', for Magne Winnem, og han satt bare taus, hele møtet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

En grunn, til at jeg ikke ville være med, på så mye 'Unge Høyre-greier'.

Det var kanskje det, at Magne Winnem, han gikk liksom så fort fram alltid, (for å si det sånn).

Jeg husker at en gang, som Magne Winnem, Andre Wlilassen, og meg.

Gikk rundt, ved Youngstorget, (på vei til noe kino eller biljard, eller noe sånt, vel).

(Dette var vel året etter at vi hadde vært russ 89 sammen, på datalinja, på Gjerdes videregående.

Noe sånt).

Og da, så prøvde jeg, å få med Magne Winnem og Andre Willassen, til å bli med på interrail, (sommeren 1990, eller noe sånt, vel).

Men de andre var ikke så interessert, da.

Men jeg prøvde å forklare det, (og vitset litt vel), at det nok ville funka bra.

(Med oss tre, på interrail).

For Andre Willassen, han var liksom litt treig, da.

(Han så heller på TV, enn å dra på russefester.

Husket jeg, fra russetida).

Mens Magne Winnem, han gikk alltid litt fort fram liksom, og fant på nye ting, (hele tida), da.

(Husker jeg fra russe-året, da han dro med meg på Danmarkstur, noen få dager etter at jeg prøvde å hjelpe han, da han ble mobba, i klasserommet, av Ole Skistad.

Og hans kamerat Raymond, (fra Drammen og russetida), han nevnte vel også noe lignende, vel.

Nemlig at Magne Winnem alltid fant på masse rare ting, (hele tida), da).

Og jeg sa også det, at jeg selv, liksom var et sted i mellom, de to andre, da.

(Jeg var ikke treig; (som Andre Willassen).

Og jeg var ikke sånn som Winnem, at jeg liksom alltid måtte finne på masse rare, nye ting, (hele tida).

Jeg var et sted imellom, (disse to Røyken-kara), liksom.

Noe sånt.

Så det var det, som praten gikk i, når vi tre Gjerde-datarussene.

Møttes i Oslo, våren 1990, (kan det vel ha vært).

Noe sånt.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter