Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. mars 2014

Jeg sendte en e-post til BUL





Gmail - Bondeungdomslag på Grønland








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Bondeungdomslag på Grønland











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Thu, Mar 20, 2014 at 10:46 PM




To:
lagskontor@bul.no


Cc:
Norges Bondelag <bondelaget@bondelaget.no>, Rolf Bremnes <4hnorge@4h.no>, sande.vgs@vfk.no






Hei,



da jeg flytta til Oslo, for å studere, høsten 1989.



Så var to jinter, fra heimbygda mi, (eller nabo-bygdene, blir det vel,

nemlig Sande og Svelvik, jeg er fra Berger), som bodde i en leilighet,

i Vahls gate, (var de vel), på Grønland.



Og der kunne jeg stikke inn, for å ta en prat, eller få en matbit,

(eller ta med noe øl, gjorde jeg en gang og vel), hvis jeg ikke hadde

noe annet å gjøre.



Det var Lill Beate Gustavsen vel, fra Svelvik.



Og ei jeg bare kjenner som Pia, som var adoptert, fra Korea, (som jeg

tror at var fra Sande).



Er disse bondeungdommene kjent fra bonde-organisasjonene, lurte jeg.



Ungdom fra Svelvik og Sande, kunne dra innom der, og søstera mi var

der en helg, høsten 1989, sammen med Cecilie Hyde.



De skulle da på Blitz, for å kjøpe hasj, (sa de ihvertfall).



Og så la de seg på fortauet, sammen med Camilla Skriung, og hennes

venninne Anette?.



(Av en eller annen grunn).



Og jeg måtte ligge i leiligheten, sammen med 7-8 venninner, av søstera

mi, som skulle ligge innendørs.



Og 4-5 av jentene tok et bilde, hvor de viste puppa, som Lill Beate

seinere viste meg.



(Noe sånt).



Den fineste var vel hu Lise fra Sande, tror jeg, som gikk russeåret på

Wang handelsgym, i Oslo, men som var fra Sande, og som klagde på at

når hu søkte jobber, i Oslo, så sa de, at på fredager, så måtte hu

sitte i trusa, foran sjefen, for da likte han å ta seg en runk.



Sånn var det visst for alle jobbene hu søkte på, mer eller mindre, sa hu.



Er disse kjente av Bondeungdomslaget?



Kan jeg da regne meg som medlem av Norsk Bondelag.



Siden jeg har vært i dette bondeungdomslaget, på Grønland, i Oslo.



Kjenner også Kristin Sola, (fra Sande videregående), som har prata til

meg, om 4H, og om at det var noe med hjerter og hender, osv.



Og har seinere jobba med å rydde en gård, i Kvelde, (Løvås gård),

våren/sommeren 1989.



Mvh.



Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter