Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 24. mars 2014

Jeg sendte en e-post til Norsk Skogkattring





Gmail - Norsk Skogkattring








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Norsk Skogkattring











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Mon, Mar 24, 2014 at 4:54 PM




To:
eva_dahl_eide@hotmail.com






Hei,



jeg viser til Norsk Skogkattring sitt nettsted,

http://norskskogkattring.wordpress.com/styret/, hvor det står at du er

leder, for organisasjonen.



Jeg lurte på om dere visste at det fantes skogkatter, i Mellomhagen,

på Østre Halsen, på 70-tallet?



Vi flytta dit i 1975 eller 1976, og da pleide mora mi å mate

skogkattene, fra kjøkkenvinduet, med brunost, (husker jeg), fra

Mellomhagen 15B, var det vel.



Naboen, (Pål Andre og de, som bodde et hus nærmere ungdomsskolen),

fikk så en skogkattmor, på besøk, i kjelleren, som fikk unger der.



Og vi fikk en kattunge, som het Pusi.



Den ble borte, og jeg fant den, på en liten fjellhylle, bak huset vårt.



Og den ble senere med oss, når vi flytta til Jegersborggate, i Larvik.



Og så flytta jeg til faren min, på Bergeråsen, etter at jeg fikk en

husbukk i meg, i Jegersborggate.



Og så flytta Pusi med mora mi, til Stenseth Terrasse, i Drammen.



Men jeg fikk så til en avtale, om at Pusi skulle få bo hos meg, på

Bergeråsen, annenhver gang, liksom.



Denne ordningen funka greit.



Helt til den andre gangen, som jeg skulle ha Pusi.



Da hadde noen naboer av mora mi, på Stenseth Terrasse, kidnappa Pusi.



Og jeg måtte krangle lenge, for å få katta tilbake.



En jul, etter dette, så hadde jeg to kamerater ved navn Petter og

Christian Grønli på besøk.



(Samt katten Susi, som tilhørte datteren til ei dame ved navn Haldis,

som min far flytta til, på Bergeråsen, etter at Pusi flytta inn, der

faren min og jeg bodde).



Og etter denne julen så kom aldri Pusi tilbake.



Den stakk av, for å si det sånn.



Den likte ikke at jeg ga Susi fiskepudding først.



Da ble den helt rar, og ville ut.



Jeg slapp katta ut, og den kom aldri tilbake.



Men det er mulig at det finnes noen avkom etter den, på Bergeråsen.



Det veit jeg ikke.



Det var vel jula 1980, ta den katten forsvant, på Bergeråsen.



Mvh.



Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter