Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. april 2014

Enda mer fra Facebook

borgen 1

PS.

Her er mer om dette:

  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    sorry at det blir mange meldinger her.
    Det var ikke bare du som liksom egla deg inn, hos bestemor Ågot der, på Sand.
    Søstera mi Pia dro meg Anette Eknæs dit en gang, mens de gikk på ungdomsskolen vel.
    En varm sommerdag.
    (Enda Pia ikke så ofte var borte hos Ågot.
    Hu var mest hos Haldis).
    Og Hans Martin, (lillebroren til Carl Fredrik Fallan), ville også bli med meg bort på Sand, en gang.
    Men han fikk ikke komme inn i gangen, en gang.
    For han var jo bare lillebroren til Carl, liksom.
    Men han leika på den humlehagen der, som var min liksom, syntes jeg.
    (Farmora mi kalte det 'jordet til Lersbryggen'.
    Men Lersbryggen hadde måttet selge der, under krigen, av Bøhmer, som gjorde noe odels-greier i retten da, har jeg sett i et arkiv, på nettet).
    Men jeg så på Google Maps, her fra Liverpool, at Jensen Møbler hadde bygget ny lager-rampe osv., på humlehagen min.
    Da ble jeg 'vonbråten', for å si det sånn.
    Så det var ergelig.
    Den humlehagen gjorde liksom susen, borte på Sand, syntes jeg.
    Det var gresshoppe-spilling der, om sommeren, det var humler og sommerfugler.
    Og Geir Arne i klassen vår turte ikke å gå der, virka det som.
    (Han kunne være en plageånd og en uvenn, borte på Sand.
    Jeg traff han en gang i en liten skog der, som ble borte, da Jensen og Havre begynte å bygge der.
    Og det var fra gammelt av Søndre Høyen gård.
    Så at det skulle bli betong-kolloss-bygg der, det var kanskje noe styggdom, må man vel si.
    Hvorfor kunne de ikke bygd på Grunnane?
    Det hadde vel verdt mer egnet og mindre destruktivt/skjemmende.
    Men men).
    Jeg så i Svelvikposten.no at en Borgen-dame vel, hadde en gård, i Strømm.
    Er faren din fra en Strømm-gård, (hvis det er lov å spørre).
    Sorry at det blir mange meldinger!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter