Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 8. mai 2014

Enda mer fra Facebook

  • Samtale startet 5. desember 2010
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    er det du som er Harald Sand, fra Sand, som jeg intervjua i skoleavisa, på Berger skole, da jeg gikk i 4. klasse vel.
    For du gjorde det skarpt i Donald Duck-lekene, du og Erik Thorhallsson, i løping og kule vel.
    Jeg jobba jo også med å plukke jordbær, på gården deres, to somre.
    Karl Fredrik Fallan og Ulf Havmo, var det vel, som dro meg med.
    Hvis det ikke var Espen Melheim.
    Det var vel du som jeg skulle se hvordan plukka.
    Og så plutselig bare forsvant du opp jordbæråkern, i full fart.
    Så jeg følte meg ikke så smart.
    Så jeg plukka ikke så mye, siden det var det første året jeg plukka, men farfaren din, eller noe, sa at jeg plukka fine kurver.
    Noe sånt.
    Året etter, så var jeg lei av jordbær osv., for jeg var litt bortskjemt, for jeg fikk penger ofte, av faren min.
    Men faren min, han kommanderte meg, til å bli med i åkeren, (jeg tror det var sommeren 1986), som en slags støttekontakt, for min fetter Ove Olsen, fra Son.
    Så jeg måtte henge med han, hele jordbærsesongen, og bo hos farmora mi, selv om jeg disponerte min fars leilighet alene, i Leirfaret 4B, på Bergeråsen.
    Nå har jeg startet en rekke arbeidssaker, etter å ha overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av 'mafian', (hvem nå det er).
    Og jeg ble forsøkt myrdet, på Grete Ingebrigtsen, (min onkel Martin Ribsskog sin samboer), sin gård, Løvås, i Kvelde, i 2005.
    Men politiet vil ikke etterforske, uforståelig for meg.
    De vil ikke fortelle meg noe om hvem denne 'mafian' er, eller om hva som foregår.
    Men jeg prøver å få kontroll på livet mitt likevel, som flyktning i England, og har blant annet startet en rekke arbeidssaker, mot Rimi i Norge, og Bertelsmann Arvato/Microsoft, i England, osv.
    (Jeg har jobbet som butikksjef i Rimi i Oslo, og har fått en høgskolekandidatgrad i IT fra HiO IU).
    Jeg tenkte nå, at det var jo slavearbeid, fra faren min, det andre året, som jeg plukket jordbær hos dere.
    Jeg ble tvunget til å være en støttekontakt, for min fetter, Ove Olsen, i et par uker, den sommeren.
    Noe som var slitsomt, det var 24 timer i døgnet.
    Vi delte rom hos Ågot, på min fars gamle rom, så det var to uker non-stop ufrivillig støttekontakt-arbeid.
    Så det har jeg tatt opp med LO, NITO og Politiet.
    Jeg har også en omsorgssvikt-sak, mot min far, siden han lot meg bo alene, på Bergeråsen, fra jeg var ni år.
    Han flyttet ned til Haldis Humblen, et halvt år etter at jeg flyttet til Berger fra mora mi i Larvik.
    Jeg lurte på om dere har noe dokumentasjon på at jeg jobbet for dere, og om dere eventuelt kan bekrefte at fetteren min jobba der.
    Jeg får ikke attest fra mine arbeidsgivere CC Storkjøp, OBS Triaden og Rimi, i Norge, så dere kan kanskje sende en attest, hvor dere skriver at jeg plukka fine kurver med jordbær, sånn som bestefaren din, eller hvem det var sa.
    Men det blir kanskje litt dumt, siden dette var så lenge siden.
    Men kopi av lønnsoppgaver, eller lignende, har dere kanskje enda?
    Fikk jeg betalt for den andre sommeren, forresten?
    Jeg husker jeg henta lønna for den første sommeren, (som var 800-900 vel), men ikke for den andre sommeren, (som var adskillig mindre, siden det var mindre bær, det var kanskje b-laget jeg plukka med da?).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • 27. april
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    det er jeg som intervjua deg for skoleavisa, da du var med i Donald Duck-lekene, rundt 1980, igjen.
    (Du gikk i samme klasse som Erik Thorhallsson, i klassen over meg.
    Han var med i kule, og du løp 800-meter, vel.
    Noe sånt).
    Jeg prøver å selge en del av sameie, på Hurumlandet.
    For jeg holder på å sulte ihjel, i England.
    Jeg skøya med Line Nilsen fra ungdomsskole-klassen, om hu kunne kontakte Anne Grosvold, for hu likte å bli knadd på brøa, sa Carl i klassen min, (han som nylig døde).
    Søstera mi Pia, hu dro med meg over på Rødtangen, under en mislykket atten års-feiring, som jeg hadde, sommeren 1988.
    (Jeg fikk ikke kjøpt øl på butikken på Sand, siden Frode Kølner og Co. fra Larvik ville på Sandvika-stranda, og ikke brydde seg om å hjelpe meg med å få kjøpt øl, da).
    Der var lillesøstera di Turid Sand, som sa til søstera mi, (mens jeg satt vel siden av henne, på en båt som var opp-ned vel, eller noe sånt), at hu hadde blitt fingra, av en fra Oslo, og at søstera mi også burde prøve det.
    Så kanskje søstera di er interessert i å kjøpe del av sameie på Hurumlandet, (før jeg sulter ihjel).
    Siden hu er så glad i å bli fingra på Hurumlandet, liksom.
    Jeg har en kjekk grandonkel der, som heter Idar Sandersen, som sikkert kan hjelpe henne.
    Sorry at jeg er litt på kanten, men det er ingen som bryr seg om at jeg er nære på å sulte ihjel her i England innimellom, virker det som.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg hadde forresten vært på språkreise i Brighton, den sommeren, og klint med ei ung brunette fra Oslo, (som vel egla seg innpå meg vel), og mens jeg klinte med henne, så var det ei same-tøse, (eller noe), fra Hammerfest, som dytta bort hu fra Oslo, og som også ville kline da.
    Og lillesøstera di, hu sa det, at han fra Oslo skulle hente kondom, (det var derfor hu prata med søstera mi, for hu venta på han på campingen da).
    Så kanskje det kom en same, mens dem holdt på, og dytta bort han fra Oslo, tenkte jeg nå.
    Haha, det var en artig historie.
    Kanskje Idar må få seg en same-venn, som kan dytte'n bort, midt i akten, med a Turid.
    Har gått i samme klasse som Geir Arne Jørgensen, så det her blir litt plump, kanskje.
    Beklager dette!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Carl sa på Berger skole, at folk som ble tatt i slang, på gården deres, ble frastjålet skoa, av faren din.
    Stemmer det, lurer jeg.
    Jeg gikk en gang, (mens jeg bodde i Larvik), langs fjorden, bort til Ågot.
    Og så var jeg litt lei, og ikke helt kjent, så for meg, så så den ene veien ut som den andre der.
    Og når jeg kom nesten opp til riksveien, nesten borte ved Gamlehjemmet.
    Så var mora di i åkeren der, og sa at jeg måtte gå tilbake med henne, til gården, fordi de ikke lot folk gå på veien der, under jordbærsesongen.
    Jeg visste ikke det, siden jeg ikke hadde bodd på Berger, siden jeg var tre år, i 1973.
    Så dette var gresk for meg, da.
    Mora di sa også at jeg plukka bra kurver, da jeg ble med Carl og Co. og plukka hos dere, sommeren 1985, var det vel.
    Jeg har drevet med slektsforskning, og mener at jeg så, på nettet et sted, at dere er i slekt med Bullen?
    Det er sikkert mer jeg kunne ha skrevet om.
    Faren min bygde jo i Sandsveien, (et prosjekt), rundt 1990, men da klagde dere, på at det ville bli mye trafikk, og faren min kunne bare bygge fire boliger.
    Er dere i slekt med Gry Stenberg og vaktmester Bullen?
    Intervjuet også vaktmester Bullen, Berger skole, for skoleavisa.
    Da ble noen av de andre ungen ei skolegården forskrekka, mener jeg å huske.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    jeg prøver en på en litt skøyeraktig melding til.
    Men det hadde jo vært artig, hvis Sandersen-grenen, av slekta, levde videre, har jeg tenkt.
    Så hvis a Turid kunne ha skaffet 'n Idar en arving, (helst en sønn).
    Så kan jo Idar, (som er 93 år gammel nå vel, og fortsatt ungkar vel).
    Han kan da skrive ned en slags slektskrønike, før han dør.
    Og så kan sønnen hans lese det, når han blir konfirmert, eller noe sånt.
    For da har jeg fortsatt slekt på Hurumlandet, liksom.
    Og da får jeg jo også noen staute bønder, (nemlig deg og søstera di Turid), inn i slekta.
    Hadde ikke det vært noe det da?
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    sorry at det blir mange meldinger.
    Men det var også noe mer.
    (Jeg har ikke hatt strøm her i England, og har kjeda meg litt innimellom, og har fått tenkt litt).
    Den veien, som mora di stoppa meg på.
    (Den som går fra gården deres og til nesten bort ved Gamlehjemmet, på riksveien.
    Er det gamle Jarlsbergske hovedvei, (eller noe)?
    For jeg husker det, at en gang, så var det fartskontroll, (av en eller to lensmenn), borte ved gamlehjemme, (i retning Berger-kafeen).
    Og da fikk faren min sjokk, (for han mangla noe på bilen), og han kjørte til høyre, og inn en skogsvei, som går der.
    Og det er vel samme veien, som jeg gikk på, da mora di ba meg gå sammen med henne, ned til gården igjen?
    (Mora mi var så opptatt av gårdstun, hvis vi var ute å kjørte bil, til Telemark, på ferie, eller hva det kunne være.
    Så jeg visste at det var lov å gå på vei som gikk gjennom gårdstun, forresten.
    Sånn som jeg skjønte det, ihvertfall).
    Og den veien, (som faren min kjørte, før han snudde, og kjørte bort til Strømm Trevare, med lensmannen i hælene).
    Den går vel inn mot Blindvann.
    Så det var kanskje ikke noen direkte vei-forbindelse mellom Sand og Berger, i gamle dager?
    (Før bil-veien/riksveien kom?).
    Så dette var kanskje som to helt forskjellige steder?
    Berger var et sted.
    Og man må vel si at Høyen var et sted.
    Og at Sand hørte under Høyen?.
    Og at Sand er en husmannsplass, under Høyen?
    (Sand går har ikke rettigheter i skogen, har jeg lest).
    Da jeg gikk på veien deres, i 1978, var det vel.
    Så hadde jeg klagd til bestemor Ågot, for de glemte bursdagen min, (25. juli).
    Og så feira jeg et par dager seinere.
    Ågot fikk Signora Nerdrum og hennes vel to barnebarn Pål Arne og Liss Heidi til å komme i bursdagen min.
    Og de tre, de dukka opp på riksveien, (de gikk kanskje fra Berger), akkurat da jeg skulle gå bort fra Bergeråsen til Sand.
    Så jeg syntes vel at det var litt rart, (siden jeg ikke kjente de så bra).
    Så derfor så gikk jeg vel langs fjorden, noen ganger, etter dette.
    Noe sånt.
    Geir Arne Jørgensen, fikk Ågot meg til å skrive kort til.
    (Et postkort, fra et eller annet sted, vel).
    En inbydelse til den bursdagen.
    Men Geir Arne hadde bursdag to dager etter meg.
    Så det kræsja litt antagelig.
    Ihvertfall så ville ikke Geir Arne Jørgensen dukke opp, i min bursdag.
    Da faren min ville bygge ut, i Sandsveien.
    Så klagde foreldra dine til kommunen.
    For det ble mye trafikk i Sandsveien, sa dere.
    Men kunne ikke dere da bare ha kjørt den gamle Jarlsbergske hovedveien, som går gjennom jordbæråkeren deres, har jeg tenkt.
    Så kunne faren min bygget seks rekkehus i dragestil vel, istedet for fire.
    Og er det jordbærsesong, i slutten av juli da?
    Jeg fikk alltid så mye penger til godteri, da jeg var, hos faren min.
    Så å gå på jordbær-slang, det var ikke i mine tanker.
    Jeg hadde vel aldri vært i en jordbæråker før, tror jeg.
    Så jeg vil ikke ha på meg, at jeg skulle på slang.
    Men jeg så utgangen av gamleveien, fra nesten nede ved fjorden.
    Men Sandsveien så jeg ikke utgangen av.
    Men jeg kjente igjen husene osv., (og riksveien), fra nederst i Sandsveien, (etter at jeg hadde gått langs fjorden bort dit cirka, fra Bergeråsen).
    Så derfor valgte jeg å gå den 'jordbær-åker-veien'.
    For jeg var ikke så kjent der.
    Men hvis jeg gikk den veien, så tenkte jeg det, at da visste jeg hvor jeg var, når jeg var i enden av den grusveien.
    For både gamleveien og Sandsveien var jo grusveier eller uasfalterte veier.
    Beklager at det ble mye rundt dette!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Det er ikke bare søstera di som ble kåt, på Hurumlandet.
    Ei i klassen min, på ungdomsskolen, (fra Svelvik eller Ebbestad, eller noe), ved navn Anne Grosvoll.
    Hu lå i et telt, på klassetur til Sandbukta, ved Tofte.
    Og Carl i klassen min, (han som nylig døde), ålte seg ned i soveposen hennes, under henne.
    Og så lå Carl på ryggen, med Anne Grosvoll oppå seg.
    Hu lå også på ryggen, oppå Carl.
    (Dette fortalte Carl til Espen Melheim og meg, den sammen kvelden, i Sandbukta).
    Og så hadde antagelig Anne Grosvoll bare liggi i trusa i soveposen sin.
    Og så hadde Carl knadd brøa hennes, (fortalte han), mens hu Anne liksom hadde egga han, mot hans edle deler, med rumpa si, da.
    Og året eller, (i niende klasse), så satt plutselig hu Anne sammen med Berger-folka, i klasserommet, (rett bak meg), og hennes lillebror Simen ble sammen med min yngre stesøster Christell Humblen, (og min søster Pia hadde en slags sexdagbok på rommet sitt, som jeg lurer på om kan ha vært om at Christell skreiv om at disse hadde hoppa av i svingen, som de sa, i seksualundervisningen).
    Så kanskje Anne Grosvoll kan gi Idar en sønn, hvis det ikke passer sånn, for a Turid.
    (Siden at Anne Grosvoll også blir kåt på Hurumlandet, liksom).
    Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter