Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 12. mai 2014

Jeg er litt lei av butikk-ting, etter å ha jobbet, i cirka femten år, i butikk, i Norge. Men jeg får prøve å ta med om noe som hendte, da jeg handla på Tesco, på lørdag

butikk paint

PS.

Etter at jeg hadde betalt med kort.

(Og etter at kasserer-dama, (som stod i kassa si, istedet for å sitte), hadde spurt meg, om jeg hadde Clubcard.

Noe jeg svarte 'nei' til).

Så hørte jeg at det kom et ekstra pip, fra scanneren, til hu kassadama.

Og jeg så at hu scanna kvitteringen min.

(Av en eller annen grunn).

Og på den kvitteringen, (la jeg merke til), så finnes det en strek-kode, (av en eller annen grunn).

Jeg spurte hu kasserer-dama om hvorfor hu hadde scannet den strek-koden.

Og hu svarte noe om Clubcard.

(Noe sånt).

Men da skal man jo scanne Clubcard-kortet, og ikke kvitteringen, (mener jeg).

Jeg jobbet jo i Rimi-kjeden, i tolv år, og den kjeden hadde noe lignende av Clubcard, nemlig Domino-kort.

Så jeg kjenner litt til dette.

Selv om kvitteringene til Rimi ikke hadde noen lignende strek-kode.

Så hva den strek-koden egentlig brukes til, det lurer jeg litt på.

Men men.

Er dette noe som kræsjer med for eksempel personvernet, (som jeg lærte en del om, da jeg gikk på handel og kontor, på 80-tallet), lurer jeg litt på.

Hvem vet.

Hm.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Etter at jeg hadde vært på Tesco Walton, så gikk jeg også en tur innom Sainsbury's i Rice Lane.

(For Sainsbury's har en del budsjett-varer, som de er bedre på, enn Tesco, synes jeg).

Og etter at jeg var ferdig å handle der.

Så kjørte den en liten, svart bil forbi meg, som noen skrek noe fra, (ut av et av vinduene).

Da jeg gikk hjemover igjen, (i retning av den store undergangen, under Queens Drive, heter vel den veien).

Og hva som ble skreket, (av en ung kar vel).

Det var vel: 'Get a life', (eller noe lignende), tror jeg.

Noe sånt.

Så England er ikke alltid et like hyggelig sted å være, (må man vel si).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter