Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 11. mai 2014

Jeg sendte en e-post til frimurerne





Gmail - SV: Greger Rosenvinge Støtvig, Losje Bøgen, Larvik.








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








SV: Greger Rosenvinge Støtvig, Losje Bøgen, Larvik.











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Sun, May 11, 2014 at 2:22 PM




To:
Storsekretariatet <storsekretaritatet@dnfo.no>






Hei,



ok, jeg bor i utlandet, så jeg får prøve å heller kontakte noen felles

bekjente, av Greger og meg, fra den tida jeg bodde, i Larvik.



Takk for svar, ihvertfall!



Kanskje dere burde bytte navn, på losjen Bøgen, har jeg tenkt.



Det betyr vel 'homsen', på moderne norsk.



Men frimurerne er vel noen slags nordmenn som har blitt til 'jøder',

(ettersom jeg har forstått).



(Selv om det er litt vagt for meg, hva dere driver med.



Dere burde være en gjeng murere, skulle man vel tro.



En gjeng murere som driver med et eller annet).



Men dere bygningarbeiderne får ha takk for svar, ihvertfall.



Mvh.



Erik Ribsskog





2014-05-08 8:42 GMT+01:00 Storsekretariatet <storsekretaritatet@dnfo.no>:

> Hei igjen

>

> Vi kan dessverre ikke opplyse om hvem som er medlem i en henvendelse som denne, men du vil finne navnene  på alle medlemmer i vår trykte Matrikkel (årbok). De største bibliotekene har (eller kan skaffe) denne til utlån.

>

> Med vennlig hilsen fra

> Den Norske Frimurerorden

>

> Harald Øien

> Storsekretær

> ________________________________________

> Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 8. mai 2014 04:54

> Til: Storsekretariatet

> Emne: Til: Greger Rosenvinge Støtvig, Losje Bøgen, Larvik.

>

> Hei,

>

> jeg mener å huske at min Larvik-kamerat Frode Kølner dro meg med til

> en Greger, i Larvik, i 1978 eller 1979.

>

> (En Greger som bodde ikke så langt unna Tagtvedt vel, iforhold til sentrum).

>

> Er det samme Greger som er i deres losje, lurer jeg.

>

> Kan dere sende denne e-posten til vedkommende?

>

> Mvh.

>

> Erik Ribsskog

>

> PS.

>

> Møtte også Greger en gang på begynnelsen av 80-tallet.

>

> Jeg bodde da hos faren min på Bergeråsen.

>

> Men jeg var på helgebesøk hos min mor i Larvik.

>

> Og en gang jeg skulle ta toget tilbake til Drammensregionen, så møtte

> jeg Greger og to andre gutter nede ved jernbanen/havna/Munken kino.

>

> Det var nesten tilløp til slåsskamp.

>

> Dette var jo tre mot en.

>

> Og disse tre 'Tagtvedt-guttene', de var på noe slags 'nazi-patrulje',

> virka det som, for meg.

>

> Men jeg kjente Greger fra før, (som nevnt), og han lot meg liksom gå, da.

>

> Noe sånt.

>

> Er det samme Greger, (hvis jeg husker navnet riktig), lurte jeg.

>

> Jeg visste ikke at han var to år eldre enn meg, (jeg er født i 1970,

> og ser på skattelisene at han er født i 1968).

>

> Jeg vet ikke helt hvorfor Frode Kølner dro meg med til nevnte Greger.

>

> Men om dere kunne sendt dette videre.

>

> På forhånd takk for hjelp!

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter