Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. mai 2014

Jeg sendte en e-post til Marianne Aulie





Gmail - Problemer med Tweet 4 Tweet/NRK/Jenny Skavlan/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754








Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>








Problemer med Tweet 4 Tweet/NRK/Jenny Skavlan/Fwd: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754











Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>


Mon, May 19, 2014 at 10:56 PM




To:
lovemarianneaulie@gmail.com


Cc:
info@nrk.no, erik.berg.hansen@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>






Hei Marianne Aulie,



jeg lurte på om du hadde fått noe erstatning, etter at Jenny Skavlan

kødda med deg, på Tweet 4 Tweet?



Hu tulla med meg, i det samme programmet:



https://www.youtube.com/watch?v=msh6BQdG1ns



De sa masse tull, som at 'det lukter litt psykose', at jeg skrev

hundre sider hver dag.



Og at jeg var en nettbutikk-kar, som hadde begynt å blogge.



(Enda jeg er en nødblogger, (må jeg si), som etter flere års

nødblogging har prøvd å begynne med nettbutikk).



Så de snudde alt på hodet, og kødda/løy masse, da.



Og så sier Kringkastingsrådet, (etter to år), at de ble rådet å gi meg

25.000 i erstatning.



Men dette vil de ikke gi meg, siden at jeg har brukt min

ytringsfrihet, og nevnt denne sjikaneringen, i andre sammenhenger.



Hva har de med det å gjøre, egentlig.



Det er jo som i Sovjet-Russland.



Har du fått noe erstatning?



Ble ikke du ganske mye tulla med, i det samme programmet?



Jeg mener det blir maktovergrep å bruke lisenspenger på å angripe

enkeltpersoner, på den måten.



Og null kroner eller 25.000 for et ødelagt rykte.



Det burde vært 25 millioner.



(Som i Amerika, for å si det sånn).



NRK skriver ikke om alle de seriøse sakene, på bloggen min.



De har bare presentert min blogg osv., på en feil og overfladisk måte,

for det norske folk, vil jeg si.



Hva skal poenget være med denne mobbingen, fra NRK, lurer jeg.



Har du klart å fått noe erstatning etter denne uforståelige og

upopulære 'smørja', (kalt Tweet 4 Tweet), som man vel kan lure på, hva

hensikten var med.



Tweet 4 Tweet høres ut som noe vendetta-greier, kanskje.



Som i 'øye for øye, tann for tann', i bibelen.



'Øye for øye, tweet for tweet'.



Er det noe sånn mafia-agenda som NRK har, kan man lure på.



Kringkastingsrådet kan man jo ikke ta seriøst.



Jeg leste at de ikke hadde godtatt noen klager, et år.



Og de har jo ikke egen e-post adresse en gang.



(Man skal visst bruke e-post adressen til sekretæren.



erik.berg.hansen@nrk.no).



Makan til uprofesjonalitet og sløsing med folks lisenspenger.



Kutt ut TV-lisensen, mener jeg.



Og gjør som i USA, hvor TV-kanalene er private.



Dette er som noe kommunist-greier, mener jeg.



Bare lurte på om andre fortsatt blir tulla med, av disse mafia-folka,

(eller hva man skal kalle dem).



Mvh.



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2014-05-15 14:15 GMT+01:00

Subject: Klage på NRK/Fwd: Erstatningssak ref: 26/3754

To: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>

Cc: info@nrk.no, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, Mary

Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no>





Hei,



dette rapporterte jeg først til Google som tulle-epost.



Men jeg kan jo sende det til dere og, i tilfelle noen sender tulle

e-poster i NRK's navn.



For en erstatning på 25 tusen for et ødelagt rykte.



Det burde være 25 millioner, mener jeg.



Og så begynner vedkommende å synse og dømme meg, og sier at jeg ikke

får pengene.



Det er jo bare tullball.



Og hvorfor venter de fra mars til mai med å informere?



Nei, dette kjøper jeg ikke.



Kringkastingsrådet burde forresten ha en egen e-post-adresse, (som for

eksempel kringkastingsrådet@nrk.no).



De bruker nå bare han avsenderen, (Erik Berg-Hansen), sin personlige

e-post-adresse.



Så det er tydelig at de er i hans lomme.



Men at jeg liksom må rydde opp i alt i Norge.



Det synes jeg at er for dumt.



Fem millioner nordmenn gjemmer seg, liksom.



Nei, det blir som noe veldig patetisk, for meg.



Og Sivilombudsmannen har også sendt meg noe tull, for noen dager siden.



Er Norge møkkalandet, eller?



Nå får dere skjerpe dere.



Erik Ribsskog



PS.



Her er mer om dette:



Jeg har nemlig en oldemor, (har jeg funnet ut, ved å drive

slektsforskning), som er oppvokst, i North Dakota, i USA.



Så erstatningene mine burde være litt mer i amerikansk størrelseorden,

før jeg blir fornøyd, (vil jeg si).



Jeg liker ikke sånn 'Ola Dunk', som faren min pleide å kalle det, på 80-tallet.



PS 2.



Mer om tull fra dere:



Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

________________________________

Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681

________________________________

Mary Anita Borge <mab@sivilombudsmannen.no> Tue, May 13, 2014 at 7:59 AM

To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Hei



Beklager en masse.



Kan du være vennlig å slette den er det fint.



M.A.Borge





-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 12. mai 2014 18:41

Til: Mary Anita Borge

Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen

Emne: Re: Referat fra m�te i Arbeidsmilj�utvalget (AMU) - Sak nr. 2012/681



Hei,



er dette noe med meg å gjøre, mener du?



Arbeidsmiljø-utvalget?



Hva skal dette bety?



Linken din virker heller ikke.



Erik Ribsskog





On Mon, May 12, 2014 at 12:49 PM, Mary Anita Borge

<mab@sivilombudsmannen.no> wrote:

> http://ephortesrv/ePhorteWeb/locator/?SHOW=JP&JP_ID=216000&database=EP

> HORTE









---------- Forwarded message ----------

From: Erik Berg-Hansen <erik.berg.hansen@nrk.no>

Date: 2014-05-15 13:37 GMT+01:00

Subject: Erstatningssak ref: 26/3754

To: eribsskog@gmail.com





Erik Ribsskog



Etter anbefaling fra våre advokater ble det i Kringkastingsrådets møte

den 05.03.2014 anbefalt at De ble tilkjent en erstatning på kroner

25.000 for omtalen i programmet ”Tweet4Tweet” med Jenny Skavlan som

programleder. Det ble ansett at omtalen i programmet kunne være

belastende for dem, bl.a. fordi De ikke ble kontaktet på forhånd og

kunne godkjenne omtalen og heller ikke var kjent at De skulle omtales

på forhånd før sendingen. Kringkastingsrådet ble forelagt utskrifter

fra Deres blogg http://johncons-mirror.blogspot.no/ der De flere

ganger i sterke ordelag fordømmer omtalen som nedverdigende og

løgnaktig.



Nå har jeg imidlertid, etter å ha kikket gjennom bloggen Deres, sett

at De flere ganger har vedlagt en YouTube-video fra din omtale i

programmet når De har tatt kontakt med vilt fremmede over Internett. I

tillegg virker De å være svært begeistret for Jenny Skavlan, og De

linker stadig vekk til artikler de finner om henne på nettet. Jeg

finner det derfor vanskelig å tro at De skal ha lidd noen overlast,

siden De ikke virker å ha noen problemer med å gi program og

programleder oppmerksomhet.



Så med den konklusjonen velger jeg å trekke tilbake vedtaket om erstatning.





Med hilsen



Erik Berg-Hansen

Rådssekretær i kringkastingsrådet.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter