Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. mai 2014

Mer fra Facebook

terje bakken facebook

PS.

Her er mer om dette:

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hallå Terje Bakken,
    husker du meg fra skoleåret 1988/89, i Drammen?
    Du hadde pønkersveis, og kjente min søster Pia og hennes venninne Cecilie Hyde.
    Du kjente også min stesøster Christell.
    Da jeg bodde hos farmora mi Ågot, (fra mai til august 1989, fordi at min far solgte leiligheten min), så ble jeg en dag litt lei av Pia og Cecilie Hyde, (jeg ville ha litt privatliv, må jeg vel nesten si. Disse var ihvertfall på grensen til å være litt svette/klamme, vil jeg si, hos bestemor Ågot, på Sand der).
    Og da bestemte jeg meg for å dra til Marienlyst-badet, siden jeg liksom var en egen person, og ikke i en gjeng, med søstera mi og Cecilie Hyde.
    Og da jeg kom fram til Marienlyst-badet.
    Så traff jeg både deg, (som jeg kjente gjennom Pia og Cecilie, siden du vel var i Lyche/Depeche-gjengen, som jeg noen ganger møtte, siden jeg gikk på skole i Drammen, og min søster Pia var liksom byvanker, i Drammen, det samme skoleåret, og jeg møtte henne på skoleveien min, må jeg kalle Gågata, i Drammen).
    Og jeg møtte også Christell.
    Du ville henge med meg og Christell.
    Men jeg syntes ikke det virka som at Christell ville henge sammen med deg, (og jeg hadde også fått litt nok av Cecilie og Pia, og du var jo deres bekjente, jeg husker jeg lurte på om de hadde ringt deg, og bedt deg stalke meg på Marienlyst-badet, eller noe sånt).
    Så jeg bare ble med bort til Christell, (som så meg, da jeg dukka opp der vel), der hvor hu lå, og solte seg toppløs, i nærheten av noen andre som hu kjente muligens, (selv om hu prata mest med meg vel).
    Det ble kanskje litt harry, men Christell er liksom stesøstera mi da, og hu var vel sammen med Iver tror jeg, på den her tida.
    Og jeg var litt lei av Pia og Cecilie og Depeche/Lyche-gjengen, da.
    Jeg var jo ikke i de gjengene.
    Jeg var jo der, fordi at søstera mi Pia var der, og da var det naturlig å si hei, når Pia var i Drammen, syntes jeg.
    (Siden vi bodde på Berger, liksom.
    Og jeg traff jo ofte Pia i Gågata, på vei hjem fra Gjerde).
    Cecilie Hyde sa at du en gang hadde hatt med deg dynamitt, på ungdomsdiskoteket Skyline, i Drammen.
    Stemmer det?
    Da jeg jobba som butikksjef osv., i Rimi, så var det en gang en kunde, på Rimi Bjørndal, som sa at noen hadde funnet dynamitt, i kjelleren, under butikken, (eller noe lignende, i en parkerings-etasje, vel).
    Så det er mye rart.
    Da jeg gikk på Sande videregående, (hvor jeg gikk skoleårene 1986/87 og 1987/88), så var det en gang, (hvis jeg husker det riktig), at Heidi Uglum sa det, at hu hadde sett en pønker, i Drammen, som hadde klipt håret, og så hadde han bare gjort om frisyren, fra sånn som frisøren hadde klippet han.
    Var det deg eller?
    Det var vel bare en pønker, i Drammen, på slutten av 80-tallet, vel.
    Du var også veldig god i programmering, sa Hyde, en gang.
    Du og Hyde sin venninne Stian, (fra Drammen og Lyche/Depeche-gjengen), skulle begge begynne på Gjerde, året etter at jeg gikk der.
    Dette fortalte jeg dere.
    For jeg hadde hørt det av Hyde.
    Og jeg var på Bragernes Torg, når begge dere var der.
    Ble det sånn at dere begynte der?
    Jeg har bodd i Oslo, og andre steder enn Drammen, siden 1989.
    Hva kom det av at Gjerde ble lagt ned, liksom.
    Bare lurte.
    Jeg har prøvd å skrive til min 'svoger', (Pia sin ekskjæreste og din kamerat), Thor Espen.
    Men han har vel ikke svart, (sånn som jeg husker det, ihvertfall).
    Og også til Kenneth Ek, vel.
    Men han har vel heller ikke svart.
    Men men.
    Pia, (og dere andre i Lyche/Depeche-gjengen), sine nazist-venner Kjetil og Noah, de husker jeg ikke etternavnene på.
    Og og skrive til noen nazister, det gidder jeg ikke.
    (Selv om søstera mi Pia ufarliggjorde dem, og sa at jentene på Skyline syntes at nynazisten Kjetil var så søt, eller noe sånt).
    Men men, bare tenkte tilfeldigvis tilbake på Drammens-tida.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog

    Hei,
    jeg mente ikke venninne Stian.
    Jeg mente bekjente Stian.
    Pia hadde flere fester hos meg, i Leirfaret.
    Og jeg hadde tatt buss og tog til Oslo, (noen ganger når jeg kjeda meg), og hadde kjøpt en magnet-pyntegjenstand, med mange jernkuler, på en buitkk, på Oslo City, før russetida vel.
    Og Stian hadde visst rappa den største kula, sa Hyde, en gang, (på en fest vel).
    Men jeg har jo sett filmer, hvor kuler har trillet ut av skjørt og ned trapper.
    (Uten at jeg husker hvilken film det var).
    Så jeg vet ikke hvor den kula har vært nå, (for å si det sånn).
    Så å be om å få den tilbake, det vet jeg ikke helt om er noe vits.
    Jeg mista uansett cirka halvparten av tingene mine, fra Leirfaret, da faren min solgte leiligheten, og flytta, i fylla, (sammen med Erik Thorhallsson).
    Selv om Pia vel en gang fant karakterboka mi, fra ungdomsskolen.
    Så jeg lurer på om dem bare har stua bort de tingene et sted.
    Og så sier de til meg, at de ikke vet hvor de er.
    Hva vet jeg.
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
PS 2.

Terje Bakken har visst bytta stil, siden 80-tallet:

terje bakken bytta stil

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151929010401438&set=a.10150684876566438.451248.626051437&type=1&theater

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter