Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 17. mai 2014

Mer fra Facebook


  • 8. mai
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei igjen,
    det må vel ha vært ved Farris, at mora mi så den øyenstikkeren.
    (Da vi var ute på tur.
    Og du og mora di, (og søstera mi Pia), var også der).
    Pleide dere å dra på tur til Farris?
    Jeg har prøvd å skrive til din mor Karin, men hu svarer ikke.
    (Hu synes vel det er trist at min mor har dødd, siden de var venninner).
    Husker du at du hoppa oppå magen til søstera mi Pia, en gang, som vi var og besøkte dere, i Skreppestad-blokkene?
    Hvorfor var du sinna på Pia, da?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Thor Herman Christensen
    Thor Herman Christensen
    Hei!
    Beklager sent svar. Sjekker ikke disse meldingene så ofte.
    Jeg husker ikke helt dette med Pia, men siden jeg var bare fem år så var det nok ikke noe alvorlig.
    Mvh. Thor Herman
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    nei, det var det nok kanskje ikke.
    Jeg holdt meg nok litt for god, til å ligge i senga di, sånn som Pia.
    Det var ikke så stor leilighet, som dere hadde, i Skreppestad-blokkene.
    Så det hadde kanskje vært bedre, om vi hadde blitt sendt ut for å leke.
    Hva vet jeg.
    Kjedelig syntes jeg at det var hos dere, (må jeg innrømme).
    Kjenner du Cathrine Gran og de da, (datter av min mors venninne), som bodde i Stavern, på 70-tallet?
    Mora mi hadde også en venninne, på/ved Tagvedt vel, som hadde en 'homsete' sønn, som het Alexander, vel?
    Hadde mora di de samme venninnene?
    Jeg er litt låst fast i England, (får ikke arv eller solgt eiendom, og er arbeidsledig).
    Si fra hvis du eller dine foreldre kan låne meg noen penger, med sikkerhet i eiendom.
    (Det er ikke så lett nå som mora mi er død.
    Faren min har jeg en omsorgssvikt sak mot.
    Og Pia er litt svikefull, må jeg si).
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Er du forresten singel Thor Herman.
    Jeg tenkte på søstera mi Pia.
    Hu sa til vår stesøster Christell, (på 90-tallet en gang vel), at hu ikke klarte å finne seg en hvit mann.
    Men Pia er jo vant til å ligge i senga di, osv.
    (Fra den gangen du hoppa på mangen hennes).
    Så kanskje det kunne ha blitt et drømme-par?
    Pia rømte jo til min fars nye dame Haldis, på Bergeråsen, i 1982, vel.
    Og da sa hu til meg, (og en del andre på Nedre), at hu likte en Leif Arne.
    Så jeg har også sendt til Leif Arne, om Pia.
    (Men han Leif Arne har ikke svart.
    Så her er det muligens 'førstemann til mølla', som dem sier).
    For Pia er litt svikefull, (eller hva man skal kalle det), må jeg si.
    For hu vil ikke være venn med meg på Facebook.
    Hu slutter plutselig å svare meg.
    Og hu sier noen ganger 'åndsvake' ting, som at: 'Jeg må bo i Oslo, jeg'.
    Så det hadde vært enklere, å hatt en real svoger, å forholde seg til, har jeg tenkt litt i det siste.
    Jeg vet ikke om det er farlig for unger, om en annen unge, hopper oppå dem, i en seng.
    (Sånn som du hoppå oppå Pia, i 1976 eller 1977, var det kanskje).
    Jeg er ikke lege dessverre, så det tørr jeg ikke å uttale meg om.
    En kamerat fra russe-klassen min i Drammen, i 1989, (Magne Winnem), sa at han ikke likte/klarte Pia.
    Så det er mulig at hu har fått noen 'varige men'.
    Min mor hadde også ei venninne, i Kongens gate, (eller noe sånt), i Larvik.
    Og der bodde mora mi, Pia og meg, en uke, (eller noe), før vi flytta inn, i Jegersborggate, (i mai 1978).
    De i Byskogen der, (het det vel), hadde en sønn, (på min alder vel), som het Morten, (husker jeg).
    Faren til Morten var mye på Jarlsberg travbane osv., sammen med Pia og meg sin stefar, Arne Thormod Thomassen.
    Og han jobba vel også i et bygge-firma, sammen med faren til Morten, muligens.
    Veit du etternavnet til Morten og dem?
    (Jeg prøver å spore opp folk fra Larvik osv., siden Facebook nå har gjort dette litt enklere, må man vel si).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter