Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 7. juni 2014

Hvis Berger barnehage, skal flyttes over, til der Berger skole er nå. Så kan de kanskje ha en matbutikk, der hvor Berger barnehage er nå, (tenkte jeg). Hm

kan kanskje bygge matbutikk der

http://www.svelviksposten.no/nyheter/berger-barnehage-flytter-over-til-berger-skole-1.8463977

PS.

Hele dette stedet, (Berger, Bergeråsen, Sand og Høyen), har nemlig ikke noen 'ordentlig' matbutikk, (såvidt jeg har forstått, ihvertfall):

ikke matbutikk

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152426861510272&set=pcb.565020740282078&type=1&theater

PS 2.

Da ville matbutikken blitt liggende cirka nedi 'lia' her, (ved riksveien), hvis jeg ikke tar helt feil:

matbutikk cirka

(Samme link som ovenfor).

PS 3.

Berger barnehage ligger forresten oppå en haug, (som ligger like ved Berger skole).

(Kanskje en gammel gravhaug.

Hva vet jeg).

Og faren min kjørte en gang en firehjulsdrevet bil, langs Olleveien-sida, av den haugen, (en gang, på begynnelsen av 80-tallet).

(Det ble ihvertfall sagt, av de andre ungene, på Berger skole, at det var faren min, som hadde kjørt der.

For man kunne se sporene, etter dekkene, i mange måneder etterpå).

Og det var muligens også oppå den haugen.

At Petter og Christian Grønli, brant ned ei hytte, (eller noe lignende), da de lekte med fyrstikker.

(Et år, (eller noe lignende vel), før jeg flytta, til Bergeråsen, (fra mora mi i Larvik)).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 4.

Og det var også postkassa, til barnehagen, som jeg prøvde å sprenge, med noen 'gråpapir-kinaputter', som jeg hadde funnet, på rommet til Christell, (når dem ikke var hjemme).

Ulf Havmo ble med på det.

Men lokket på postkassa, spratt bare opp.

(Så postkassa sprengte ikke).

Man burde teipe over lokket og, (på postkassa), var det noen som forklarte meg, i ettertid, av dette 'sprengnings-forsøket'.

Onkel Håkon, (var det vel), likte ikke det, at det skulle være barnehage, oppå toppen, av denne haugen.

For han syntes at det passa bedre, å ha matbutikk der, da.

(Noe sånt).

Så jeg prøvde å sprenge postkassa der, som en slags protest, mot denne upopulære barnehagen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter