Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. juni 2014

Jeg sendte en e-post til Fitjar kommune

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Sylteri

Erik Ribsskog Mon, Jun 30, 2014 at 4:43 PM
To: FITJAR
Hei,

her kommer en kopi, av det brevet og.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2014-06-30 16:41 GMT+01:00
Subject: Re: Sylteri
To: FITJAR <FITJAR@fitjar.kommune.no>


Hei,

ja, det er ikke noe hast, for det er ikke noe konkret enda.

Det var bare at jeg fikk en e-post, en gang, fra Fitjar Såpekokeri.

Og syntes at Fitjar var et spesielt/artig navn.

Men jeg har tenkt å muligens starte, med morell-dyrkning, i Kvelde, i
Lågendalen, på Østlandet.

Men det blir kanskje litt langt, å frakte de morellene, til Vestlandet.

Jeg sender med et scannet brev, fra min fadder, så dere kan se at hu
tidligere het Anne Fitjar, (da hu var gift, med en Fitjar fra
Færøyene).

Hu heter nå Annikken Holmsen.

Det er mulig at hu er inspirert, av han presten, som ikke likte
Resskog, og endra det til Ribsskog, (mitt slektsnavn, etter min mor,
som skilte seg fra min far, som het Olsen, i sin tid).

(At hu syntes at Annikken var penere enn Anna.

Hvem vet).

Jeg har også slekt fra Tysnes, (som jeg mener at jeg så på nettet, at
var like ved Fitjar).

Etter at min mor sendte meg for å bo, hos min far, i 1979, så flytta
faren min til ei Tysnes-dame, ved navn Haldis Humblen.

De bodde  noen hundre meter unna, på samme byggefelt, (Bergeråsen).

Og jeg har to ganger vært med å besøkt Haldis sin søster, Anne
Margrethe vel, i Stavanger.

(Hu bor like ved Mosseveiens skrekk der, har hu sagt).

Jeg bor for tiden i England, så dette er ikke noe hast, av noe slag.

(Det var mest for skøy, for å være ærlig).

Jeg overhørte på jobb, på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt,
av 'mafian'.

Og har flykta til England.

Jeg venter på at Kripos, (som jeg ringte om dette, i 2005), skal ta
meg på alvor, og etterforske om dette, og sendte meg en fyldig og
skriftlig rapport.

Men det har ikke skjedd foreløbig.

Så jeg venter på dette enda, da.

Men mange takk for svar, ihvertfall!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg så at du også sendte meg en e-post, om Fitjar Grynteri.

Hva skulle det bety, lurte jeg.

PS 2.

Her er mer om dette:

Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
________________________________
SV: Grynteri
________________________________
FITJAR <FITJAR@fitjar.kommune.no>Mon, Jun 30, 2014 at 7:59 AM
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
Grynteri?
Mvh
Kundetorget, Ingunn raunholm

-----Opprinnelig melding-----
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27. juni 2014 02:11
Til: FITJAR
Emne: Grynteri
Viktighet: Høy

Hei,

er det noe mulighet for å starte grynteri, i Fitjar, (som jeg har
tenkt litt på, når jeg får penger).

Min gudmor Anna Holmsen, (som nå har bytta navn til Annikken Holmsen),
var gift med en Fitjar, (mener jeg å huske), på Færøyene.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-06-30 8:04 GMT+01:00 FITJAR <FITJAR@fitjar.kommune.no>:
> Sender hen vendinga di vidare til næringssjef og ordførar for kommunen. Det kan ta litt tid før du får svar grunna ferie. Ønskjer deg ein god sumar
> Mvh
> Kundetorget, Ingunn Raunholm
>
> -----Opprinnelig melding-----
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 27. juni 2014 01:27
> Til: FITJAR
> Emne: Sylteri
>
> Hei,
>
> er det noe mulighet for å starte sylteri, i Fitjar, (som jeg har tenkt litt på, når jeg får penger).
>
> Min gudmor Anna Holmsen, (som nå har bytta navn til Annikken Holmsen), var gift med en Fitjar, (mener jeg å huske), på Færøyene.
>
> Bare noe jeg tenkte på.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog


anna fitjar.jpg
394K

PS.

anna fitjar

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter