Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. juni 2014

Jeg sendte en e-post til Innovasjon Norge

Erik Ribsskog

Strømm Trevare

Erik Ribsskog Mon, Jun 30, 2014 at 3:44 PM
To: Innovasjon Norge
Cc: riksarkivet arkivverket
Hei,

takk for svar!

Jeg burde ha sett det, at det egentlig var hos Riksarkivet, men jeg
blingsa litt, får jeg si.

Det riktige navnet på farfaren min, var Øivind Olsen, forresten, (og
Øyvind med 'y').

(Selv om presten uttalte navnet hans mer som Eivind, i begravelsen
hans, sånn som jeg husker det.

Men jeg tror at han presten kan ha vært fra Vestlandet.

Og han var ganske opp i åra).

Mange takk for svar, ihvertfall.

Det er mulig at Strømm Trevare ble lagt ned, før deres tid.

Jeg var innom der, sommeren 1996.

Og da var det noen folk, som ikke var i slekta, som dreiv å produserte
kjøkken der.

Og de leide vel, av min far og onkel da, (regner jeg med).

Min farfar startet bedriften, som Strømm Trevareindustri, på 50-tallet vel.

(Etter at de hadde bygget hus og verksted der.

På en tomt som tidligere hadde huset deler av Søndre Høyen gård).

Og så endret min far, (Arne Mogan Olsen), navnet, til Strømm Trevare
A/S, på 80-tallet.

(På den tida, som min farfar fikk sitt første hjerneslag, vel.

Noe sånt).

Og de som holder til, i det fabrikklokalet nå.

Det er bilverkstedet Berger Bil, (sånn som jeg har forstått det, fra internett).

Min farfar lagde blant annet elementer, til Jensen Møbler-madrassene.

Og køyesenger, blant annet.

Jensen Møbler har jo vokst veldig.

Men faren min ville ikke 'jobbe for Jensen'.

Ellers hadde kanskje Strømm Trevare vokst like mye.

Hvem vet.

Men som underleverandør, så kunne de nok ha blitt skviset muligens, av
Jensen Møbler.

Det er jo ikke lett å si.

Jensen Møbler holdt til i Svelvik sentrum, på den tida, som mora mi
sendte meg til faren min, (i 1979).

Men de ble etterhvert, (ut på 80-tallet), naboer, til Strømm Trevare,
(og bygget på den tidligere tomten, til Søndre Høyen gård, de også).

Takk for svar uansett!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg driver å lager en nettbutikk, her i England:

http://www.posegodt.net/

Kanskje jeg kan søke om noe slags småbedrift-lån jeg og, for å prøve å
få bedriften til å vokse, tenkte jeg.

(Som min farfar eller far gjorde, i sin tid, når det gjaldt Småbedriftsfondet.

Strømm Trevare hadde vel aldri mer enn tre faste ansatte, tror jeg.

Så de var vel aldri en mellomstor bedrift, tror jeg.

Men jeg selv har jobbet som butikksjef, i Oslo, og vært øverste leder,
på stedet, for opp til 30 medarbeidere av gangen.

Så jeg prøver å få til noe, her i England og, da).

Eller er det vanskelig?

Bare noe jeg tenkte på.


2014-06-30 8:19 GMT+01:00 Innovasjon Norge <firmapost@innovasjonnorge.no>:
> Hei,
>
> arkivet etter Småbedriftsfondet er avlevert til Riksarkivet. Det er Riksarkivet du må spørre om innsyn.
>
> Vi har også sjekket i vårt arkiv, men vi fant ikke noe på Strømm Trevare og Øyvind Olsen.
>
>
> Med vennlig hilsen
> Erik Espås Bartolo
> Arkiv
> Tlf.: 22 00 25 02
> Innovasjon Norge
> Org.nr 986 399 445
> Tele.: +47 22 00 25 00
> www.innovasjonnorge.no
> VI GIR LOKALE IDEER GLOBALE MULIGHETER
>   Før du skriver ut - tenk miljø
>
>
>
>
>  -----Original Message-----
>
> From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sent: 25. juni 2014 19:11
> To: Innovasjon Norge
> Subject: Strømm Trevare
>
> Hei,
>
> min farfar Øivind Olsen startet en trevare-bedrift, etter krigen, ved navn Strømm Trevare(industri).
>
> Da jeg søkte på nettet om dette, så dukket det opp noe om en mappe, som jeg tror at dere har nå, (pga. sammenslåinger).
>
> Er det mulig å få såkalt innsyn, i disse dokumentene, lurte jeg.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
> PS.
>
> Her er mer om dette:
>
> Riksarkivet
>
> Mappe
>
> Strømm Trevare - Sandbu
>
> Småbedriftsfondet - RA/S-2991/F/Fa/L0178/0001
>
> Klausulert:
> Taushetsbelagt/Unntatt offentlighet (60 år), mer...
>
> More Sharing ServicesDel|Share on facebookShare on twitterShare on email
>
> Detaljer
> Underliggende
> Kommentarer
>
> Tilhører
>
> Oppbevaringssted: Riksarkivet
> Arkiv: Småbedriftsfondet
> Serie: LÅNESAKER
> Serie: Innfridde, avslåtte og bortfalte lån
> Stykke: --
> Mappe: Strømm Trevare - Sandbu
>
> Tilknyttede aktører
>
> Arkivskaper:  Småbedriftsfondet
>
> Andre aktører:
>
> Innhold
>
> Tilhører Serie Fa Innfridde, avslåtte og bortfalte lån Tilhører Stykke L0178 --

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter