Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. juni 2014

Jeg sendte en e-post til Riddarhuset

Erik Ribsskog

Oppdatering/Fwd: Etterkommer av Maren Gjedde

Erik Ribsskog Thu, Jun 12, 2014 at 10:16 AM
To: kansli@riddarhuset.se
Cc: Henrik Wedell-Wedellsborg , post@slottet.no, hofmarskallatet@kongehuset.dk
Hei,

ok, så disse Ruterskold, Silversverd, Wagner, Moffat og Silverlåås, er
ikke adelige.

Ok, da så.

Og heller ikke Løvenbalk.

Jeg har også krav på en tittel, nemlig baron Adeler.

Men det er i Danmark.

Men dere svensker er jo værre enn han Weddell-Wedellsborg i den danske
adelsforeningen.

Jeg synes forresten ikke at Ridderhuset er noe pent navn.

Det er som noe jenter gjør, å ri så mye, synes jeg.

Men jeg merker at dere i den svensk ridderhuset savner å ha noe opp i
rompa, og vil ha et spark der osv., siden at dere begynner å bable om
psykolog, osv.

Det er noe dere som trenger det, siden dere har hatt for mye ting opp i rompa.

God bedring.

Dere får gjøre som min medsoldat i Geværkompaniet, (Oppland Regiment),
Quickstad.

Han tok masse vaselin opp i rumpa, på tre-mila.

Mvh.

Erik Ribsskog


2014-06-12 9:13 GMT+01:00 Kansli <kansli@riddarhuset.se>:
> Bästa Erik!
>
> Nej, tyvärr kan jag inte se att du har adliga anor. Olsen är inte adlig i Norge eller Sverige.
>
> Det verkar som att du inte har det helt enkelt. Har du sökt hjälp hos tex. psykolog?
>
> Riddarhuset kan nog tyvärr inte hjälpa dig.
>
> Med vänliga hälsningar
>
> Henric Ankarcrona
> Kanslist
> Riddarhuset
>
> Thu, Jun 12, 2014 at 3:13 AM skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
>
> Hei,
>
> jeg har nå også funnet ut, at min farfar, (Øivind Olsen), var etter
> mange svenske, skotske og livlandske adelsslekter.
>
> (Se vedlegg).
>
> Min tipp x 4 oldemor var Margretha Rutensköld.
>
> Og mine tipp x 5 oldeforeldre, (fra Sverige), var Maria Breitholtz,
> Lars Rutensköld, Niclas Liljebjörn og Margreta Moffat.
>
> Det finnes også en Margreta Silverswärd, blant mine tipp x 6 oldeforeldre.
>
> Og en av mine tipp x 7 oldeforeldre, har visst en Silfverlåås, som stesøster.
>
> Så her er det mye rart.
>
> Jeg har også funnet ut, at min danskfødte mormor, var etter
> Gyldenstjerne av Aagaard.
>
> (Hun var gift med en Løvenbalk.
>
> Som min danske tipptippoldefar Ludolph Erasmi Fog, var etter.
>
> Jeg bor i England, og klarer ikke å finne noen engelske adelsforeninger.
>
> (Selv om jeg blir tullet med mye, av kommunistene her, må det vel være.
>
> De har nå sist konsturert en sak mot meg, og jeg må møte i en rett i
> Liverpool, beskyldt for å sende masse sex-e-poster.
>
> Og min arbeidsledighetstrygd blir ofte stoppet.
>
> Og da må jeg gå å lete etter mynter, på gata, her i Walton.
>
> Og i Norge, så finnes det ingen tradisjon, for adelsforeninger, virker det som.
>
> Så jeg maser litt på dere danske og svensker, om medlemsskap da.
>
> For da hadde kanskje britene slutta å tulle så mye med meg, tenkte jeg.
>
> Hvis det hadde stått på CV-en min, at jeg var medlem, i en
> adelsforening, eller to.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
>
> ---------- Forwarded message ----------
> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
> Date: 2013-10-20 18:41 GMT+01:00
> Subject: Etterkommer av Maren Gjedde
> To: kansli@riddarhuset.se
>
>
> Hei,
>
> regnes Gjedde fortsatt som svensk adel?
>
> Min mormor, Ingeborg Ribsskog, var oldebarn av Maren Gjedde.
>
> (Min mormor sa at Gjedde var fin gammel, dansk adel.
>
> Som var mye finere enn Løvenskiold og de andre tyske som kom nordover senere).
>
> Min mor og mormor arvet også den siste baron Adeler.
>
> Og det var etter Fog, som var etter Foss, som var etter Løvenbalk.
>
> Jeg har sendt til Dansk Adelsforening, om å bli medlem der.
>
> Siden det ikke er så mye for de adelige osv., i Norge.
>
> Men jeg fikk ikke bli medlem, i den danske adelsforeningen.
>
> Har siden prøvd å starte en norsk adelsforening, på Facebook, men uten
> at jeg har hatt særlig hell, med å få med andre medlemmer.
>
> Tenkte jeg fikk prøve å sende til Sverige og, siden jeg har sendt til Danmark.
>
> Jeg vedlegger min slektsforskning, hvor det står mer om Gjedde, osv.
>
> Min far sa også det at han var etter Iver Huitfeld, som jo var gift
> med en Gyldeløve-dame.
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter