Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 30. juni 2014

Og enda mer fra Facebook

furuheim 1

PS.

  • Samtale startet i dag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Heisann Per,
    jeg syntes det ligner på Per Furuheim fra Bergeråsen.
    Det var i Svelvikposten.no i dag, at de hadde telt-fest, for 25 gang, i Olleveien.
    Så jeg tenkte, er det Ruth Furuheim, som sitter der, tro.
    Jeg jobba som butikkleder, i Oslo, fra 1994 til 2004.
    Og like etter at jeg begynte som butikkleder, på Rimi Lambertseter.
    Så skulle assistent Hilde, (fra Groruddalen), og jeg, samme vei, (med T-banen).
    Og vi møtte mora di Ruth, på T-banestasjonen.
    Hu hadde solgt leiligheten til Dag, forklarte hu.
    Og hu var litt pussa, (virke hu som, ihvertfall).
    Så jeg måtte nesten si unnskyld, til min kollega, syntes jeg.
    Men dem hadde kanskje hatt en hus-selger-fest.
    Det er mulig.
    Hvorfor solgte ikke Dag leiligheten sin selv, da.
    Var det noe galt eller?
    (Dette er jo cirka 20 år siden nå).
    Husker du fortalte en gang, i en Berger IL fotballfars bil, hvordan du tenkte inni deg, når du hadde ballen, foran mål.
    (Det var når vi skulle spille en kamp borte, mot Nordre Sande, vel).
    'Hvor er målet nå, tenker jeg', sa du, i bilen, like før kampen vel.
    Og vi fikk gratis pizza, på pizza-restauranten Da Capo vel, i Sande, siden at mora di jobba der.
    Noe sånt.
    Var det riktig Per Furuheim.
    Håper ikke at du er sinna, siden vi hadde vann-krig en gang, da Christian Grønli bodde hos meg, en ferie, når det var fotball på TV.
    (Det var kanskje sommeren 1982.
    Jeg bodde aleine, enda jeg bare var 12 år.
    Jeg bodde aleien, fra jeg var ni år.
    Først i Hellinga og så i Leirfaret).
    Min far pleide en god del ganger å dra innom folk i Olleveien, på vei hjem til sin Haldis, i Havnehagen.
    Noen ganger skulle han innom dere Furuheim, i Olleveien.
    Og andre ganger skulle han innom regnskapsføreren, som også bodde i Olleveien.
    Vet du hva han heter?
    De pleide å være på Mølen, om somrene.
    De bodde på samme sida av veien, som dere.
    Men et par hundre meter nærmere Toppen, kanskje.
    Bare lurte.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    Og en gang, da faren min skulle på et av sine 'utallige' besøk, i Olleveien.
    Så ble jeg sittende, i bilen.
    Og da sa du det, (til noen), at jeg hadde gulere tenner, enn deg.
    Men det var antagelig, fordi at jeg bodde aleine, og ikke var så flink, til å pusse tenna, da.
    Jeg vet ikke hvorfor liksom mobba meg, for å ha gule tenner.
    Og liksom prata dritt om meg, til noen andre unger, i Olleveien.
    (Som jeg ikke så hvem var).
    Jeg visste vel ikke, hvor lenge min far, skulle være hos dere.
    Han sa kanskje på veien hjem, at han bare måtte innom, en tur, hos dere.
    Og så trodde jeg kanskje det, at faren min, ville dukke opp igjen, (og kjøre ned til Havnehagen/Leirfaret eller Hellinga), etter et minutt, eller noe.
    Ellers hadde jeg kanskje gått hjem.
    Ellers så hadde jeg kanskje blitt med inn hos dere.
    (Selv om faren min vel ikke alltid dro meg med inn, hos dere.
    Dere var jo tre-fire brødre.
    Din yngste bror Thor, døde jo i hagen til Petter og Christian Grønli og dem.
    På rundt den tida, som mora mi sendte meg for å bo hos faren min, høsten 1979).
    Bare noe jeg tenkte på.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter