Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. juli 2014

Mer fra England

Nå var jeg på mitt lokale supermarked Tesco Walton igjen.

Da jeg gikk inn døra, så ropte hu i avis/tobakkskiosken, at de stengte, om ti minutter.

Enda klokka var søtten minutter på ti.

(På min mobil sin klokke.

Som jeg sjekka mot en klokke på nettet, her om dagen).

Og jeg spurte henne, om det var riktig at de stengte om ti minutter.

Og visste henne min mobil, som var seksten minutter på ti.

Og da sa hu det, at de stengte inngangsdøren, fem minutter før.

Men at jeg hadde frem til klokka ti, å handle.

(Noe sånt).

Så henta jeg noen hermetikkbokser.

(For jeg har nesten ingen penger igjen).

Og gikk til hu i aviskiosken.

(For man kan gå dit, hvis man ikke har så mye varer.

Og det var kø i de andre kassene).

Og hu sa det, at hu het Sara.

Da jeg spurte hva hu het.

(Siden hu hadde forklart, om åpningstidene.

For hu hadde ikke navnskilt, såvidt jeg kunne se.

Hu hadde en slags bluse, (eller blazer), utafor uniformen sin, (sånn at man ikke kunne se navnskiltet), kunne det virke som.


Noe sånt.

Ellers så hadde hun kanskje ikke navnskilt, i det hele tatt.

Hvem vet.

Noe synlig navnskilt, kan jeg ikke si, at jeg kunne se, ihvertfall.

Men men).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har drevet, med å stenge Rimi Bjørndal, i en del år tilsammen, (må man vel si).

Og der tror jeg folk hadde blitt litt forbanna, hvis de hadde stengt døra, fem minutter før tida.

(Som Sara sa at de gjorde, på Tesco Walton).

Og i Norge, så har jeg ikke hørt det, at de butikkansatte roper på callinga, at nå stenger vi da og da.

(Ihvertfall ikke søtten minutter før stengetid.

På Matland/OBS Triaden, så lot de alle handle ferdig, selv om klokka begynte å nærme seg halv ni, mener jeg å huske.

Men men).

Og før jeg gikk for å betale, i kiosken.

Så så jeg det, at hu Sara, chatta med en kollega, (en ung mann).

Så det kan kanskje ha vært noe 'lurifaks', tenker jeg.

For det er liksom sånn, at hver gang, som jeg går inn i denne butikken, (etter klokka halv ti), så roper de dette.

Men noen ganger, så roper de også det, at alle skal gå til kassa.

(Akkurat når jeg går inn, i butikken).

Men ingen, (av kundene), pleider å bry seg noe særlig om det, (må jeg si).

(Når de roper at kundene skal gå til kassa, cirka ti på ti, osv.).

Jeg synes at sånn roping, (på callinga), minner om dårlig kundeservice, ihvertfall.

Men hvis jeg sender klage til Tesco sitt hovedkontor, om dette.

Så er det bare surr der og, (må jeg si).

De vil ikke sende meg et organisasjonskart, (for eksempel), når jeg ber de om dette.

(Siden at de har organisert sin kundeservice, på en slags komplisert/uforståelige måte, må jeg si.

Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter