Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. august 2014

Frogster

Da jeg var i varetekt, (på grunn av noen latterlige beskyldninger mot meg), i går og i dag, (altså onsdag og torsdag).

Så tenkte jeg på noe.

(Som jeg muligens har skrevet om, i Min Bok).

Nemlig om den gangen, som Espen Melheim, i klassen min, på Berger skole.

Dro meg med opp til familien sin, (faren var i Heimevernet forresten), i Havnehagen.

For å vise meg det, at han hadde laget et Frogster-spill, med 7-up-flasker, på sin Spectrum-datamaskin, (var det vel).

Og dette husket jeg.

Fordi at jeg tenkte på det stedet, hvor jeg bodde, da jeg var et år gammel.

(Som jeg fant bilde av, på nettet, her om dagen).

Det var jo som et Frogster-spill nesten, (må man vel kunne si).

Faren min, mora mi og meg.

Vi bodde visst i andre etasje, (ifølge min far, på 80-tallet), i et hus, som hadde restaurant, i første etasje.

Og Svelvikveien, (en ganske travel riksvei), gikk like ved siden av huset.

Og på den andre siden av huset, så lå Drammensfjorden.

Og stedet vi bodde, det het Syversvolden.

Så det ble jo omtrent, som det spillet, til Espen Melheim.

7-up-flaskene, de var kanskje en Syversvolden-vits, fra min klassekamerat Melheim?

Hm.

Og Frogster-spillet, det går jo ut på, at en frosk, (eller meg som baby kanskje), skal hoppe over en vei, uten å bli kjørt over, av noen biler.

Så var dette noe Frogster-vitsing, om meg, liksom?

Hm.

Min onkel Håkon sa også det en gang, på 80-tallet, på Roksvold, ('utenom sammenhengen', må man vel si), at hans sønn Tommy, (som er født fem år etter meg), pleide å si 'groda', istedet for 'frosk', (siden at Tommy så så mye, på svensk TV).

Og min far og hans brødre, (Håkon/Haakon og Runar), er jo etter Ödell-Ödla, (som betyr øgle, på gammel-svensk og svensk, vel).

Så kanskje jeg, (eller Tommy), er, (ikke øgle), men frosk?

(Etter min fars svenske forfedre).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Spillet Frogger, er det jeg mener, forresten.

Dette skal muligens være meg, (som et-åring), som krysser Svelvikveien, (på vei til matbutikken, for å kjøpe Drammens-is kanskje, som Haakon pleide å si om, (på 80-tallet), at var så god), og som seinere, går ut i Drammensfjorden, (eller på en brygge der).

Hvem vet.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 2.

Her er mer om dette:

mener frogger

http://en.wikipedia.org/wiki/Frogger

PS 3.

Enda mer om dette:

frogger mer om

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2014/08/faren-min-fortalte-meg-en-gang-det-pa.html

PS 4.

Min mormor Ingeborg.

Hu sa en gang det.

At da jeg var liten, så krabba jeg, med magen opp.

(Og ikke med magen ned, som andre unger).

Og det kan kanskje ha vært, fordi at jeg har vært redd, for å bli overkørt, (eller noe i den duren), da vi bodde, ved Svelvikveien, (har jeg tenkt nå).

(Hvis ikke bestemor Ingeborg skrøna, da.

Hvem vet.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter