Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. august 2014

Jeg sendte en e-post, til Jan Ivar Lindseth, (fra Sande videregående)

Erik Ribsskog

Markedsføring, Sande Videregående

Erik Ribsskog Sun, Aug 17, 2014 at 9:55 PM
To: Jan Ivar Lindseth
Heisann Jan Ivar,

jeg husket det, at du ofte pleide å si, (i andre klasse), at: 'Her er
det noe som skurrer'.

Og jeg har lest det seinere, at det betyr cirka det samme som, at:
'Her er det noen som skarrer'.

Så du mente kanskje Samland?

Men visste du det, at min fars samboer Haldis, var fra Tysnes-øya, ved Bergen?

Men hu er jeg ikke sikker på, om skarrer, (for å være ærlig).

Det var derfor jeg tenkte på deg nå, for jeg kom på det du pleide å si
om skurring.

Når jeg tenkte på det, om Haldis skarra, eller ikke.

Kristin Sola har jeg prøvd å få tak i.

Hu heter nå Kristin Sola Steen, (sa noen, på en Sande-Facebook-gruppe).

Men da jeg prøvde å kontakte henne, så fant jeg henne ikke, på Facebook.

Så da ble det litt vanskelig, fra England.

Men jeg sendte til stesønnen hennes, (eller noe), på Facebook, (var det vel).

Men har ikke fått noe svar.

Rose Marie Balterzen gikk jeg i klasse med, det første året.

(Hu med lys afro, må man vel si).

Da gikk ikke du i klassen vår.

Og hu slutta vel, (eller gikk KA), etter første året.

Men hu heter Kolstad, til etternavn nå, så jeg, tilfeldigvis, (og bor
nede ved Tønsberg).

(Jeg vet ikke om du kjenner henne.

Dere er jo begge fra Sande.

Så du kjenner henne kanskje likevel, selv om dere ikke gikk i samme
klasse, på handel og kontor).

Har du sett noe på det eiendomssalget, som jeg kontaktet deg om, for
mange 'herrens' år siden?

Jeg håper ikke at du har gjort noe tull med det, bak ryggen min.

Bare lurte.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Hvorfor var det du prata om skurring/skarring?

Poenget er vel at skarring, ikke er populært, på Østlandet?

Det er en skikk, som brer seg fra Paris, (i Europa), og Bergen, (i
Norge), har jeg lest.

Er det et tegn på, at man er degenerert, hvis man skarrer, lurer jeg.

Har du noe 'forklarings'?


---------- Forwarded message ----------
From: Jan Ivar Lindseth <jil@pronorgruppen.no>
Date: 2009-08-10 9:23 GMT+01:00
Subject: SV: Markedsføring, Sande Videregående
To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Hei Erik



Det var lenge siden – tror nesten ikke jeg kan huske å ha sett deg
siden andre klasse.



Beklager sen tilbakemelding, men det er første dag på jobben etter
ferien i dag. Det er veldig lenge siden jeg har sett Kristin, og vet
ikke om hun er gift, har barn, hva hun jobber med, eller hvor hun bor.
Jeg har heller ikke noe kontakt info på henne – beklager at jeg ikke
kunne hjelpe deg!



Håper ting ordner seg for deg!



Lykke til!



Jan Ivar





________________________________

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 22. juli 2009 20:25
Til: jil@pronorgruppen.no
Emne: Markedsføring, Sande Videregående



Hei Jan Ivar,



det er Erik Ribsskog her, fra Sande Videregående.



Jeg driver å prøver å finne ut noe fra gamle dager, da jeg bodde på
Berger, siden det

er noe tull i familien min nå.



Da jeg bodde på Berger, så lot faren min meg bo aleine, på Bergeråsen,
fra jeg var ni år,

så nå driver jeg med i rettsaker i forbindelse med dette og annet,
siden familien min

fortsetter å tulle med meg fremdeles.



Jeg husker en gang, i et friminutt, i 1. eller 2. klasse, på Sande
Videregående, så holdt

hu Kristin Sola og Monica Andersen, het hu vel(?), venninna til
'Sola', de holdt meg igjen

i et friminutt, og fortalte meg det, at de visste om dette, at jeg
bodde der aleine, på

Bergeråsen, fra jeg var ni år.


(Faren min bodde hos ei dame i en annen gate, på nedre på Bergeråsen).


Men jeg prøver å søke etter hu Kristin Sola, på nettet, men jeg klarer
ikke å finne henne.


Du veit ikke om hvor hu har gjort av seg, om hu har gifta seg og fått
nytt etternavn

osv.


Jeg skulle ha spurt henne, om hvordan dem visste dette her, at jeg
vokste opp aleine.



Så jeg tenkte at du kanskje hadde oversikten over dette, siden jeg så i Drammens

Tidende, på nettet, at du fortsatt holdt til i Sande.


Jeg bor i Liverpool nå, etter at jeg overhørte, da jeg jobba på Rimi
Bjørndal, i 2003, ved

siden av studier på HiO, (etter å ha slutta som butikksjef i Rimi), at
jeg var forfulgt av

noe de kalte 'mafian'.


Men jeg skjønner ikke helt hva som foregår, inne i Oslo, med 'mafian'
osv., så jeg syntes

det virka smartest å flytte til utlandet da, siden jeg ikke har lest i
avisene i Norge, at

det skal være noe 'mafian', i Norge og Oslo da.


Så jeg prøver å finne ut om dette kan være noe i forbindelse med
problemene i familien

min under oppveksten og seinere da.



Så får du ha på forhånd takk for svar hvis du har tid å svare!



Hadde dere han samme markedsføringslæreren i tredje klasse
markedsføring også, eller forresten?



Jeg ble jo russ på Gjerde, hvor jeg gikk datalinja.



Jeg traff Kristin Sola på en russekro i Hokksund, og Lene Andersen, hu
fikk noen av kameratene til

en stesønn, (Jan Snoghøj), av faren min, til å kjøre vårs fra
Gulskogen hvor Jan holdt til, til Berger,

hvor de kameratene også bodde, i Opel Mantaen sin, var det vel hun hadde.


Ellers har jeg ikke truffet noen fra den regnskap og
markedsføringsklassen, i Sande, såvidt jeg kan

huske.


Men men.



Jeg har jo holdt til mest i Oslo, siden 1989 så, da jeg begynte å
studere på NHI, nå NITH, og jeg

driver og krangler med de enda, om å få tilsendt en bachelor-grad,
eller lignende.


Men men, det er ikke alltid alt går på skinner.


Men jeg tenkte jeg kunne prøve å sende en e-post ihvertfall.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter