Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 1. august 2014

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen

Erik Ribsskog
Klage på vernepliktsverket/Fwd: Paaminnelse/Fwd: Angående veteranforeninger
Erik Ribsskog     Fri, Aug 1, 2014 at 12:37 AM
To: Postmottak Sivilombudsmannen
Cc: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad , post@nvio.no
Hei,

jeg får ikke noe svar, fra Vernepliktsverket, angående dette.

(Jeg sendte de en e-post i juni, etter å ha kontaktet en veteranorganisasjon.

Jeg fikk ikke noe svar, og sendte de så en påminnelse, i begynnelsen av juli.

Dette er nå snart en måned siden, og jeg har fortsatt ikke fått noe svar.

Hverken på min første henvendelse, (for snart to måneder siden), eller
påminnelsen, (for snart en måned siden).

Kan dere hos Sivilombudsmannen sende meg en erstatning, for denne
frostskaden min, lurte jeg.

Og så kan dere kreve pengene tilbake, fra Vernepliktsverket, som
trakasserer meg, ved å ikke svare meg, (vil jeg si).

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: 2014-07-02 17:00 GMT+01:00
Subject: Paaminnelse/Fwd: Angående veteranforeninger
To: vpv.kontakt@mil.no
Cc: post@nvio.no


Hei,

jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar paa denne e-posten, saa
jeg sender en paaminnelse om dette.

Haaper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog
Date: Thu, 5 Jun 2014 13:46:22 +0100
Subject: Fwd: Angående veteranforeninger
To: Vernepliktsverkets kontaktsenter ved Wenche Molstad
Cc: post@nvio.no

Hei,

kan jeg få kopi av helsekort, lurte jeg.

På forhånd takk for eventuell hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: post nvio
Date: 2014-06-05 7:12 GMT+01:00
Subject: SV: Angående veteranforeninger
To: Erik Ribsskog


Hei  Erik.

Takker for din mail.

Det du må gjøre er å få kopi av ditt helse kort fra Forsvaret og se om
du har den rette dokumentasjonen.
Har du alt dette må du ta dette opp med din fastlege , og høre om
dette kan søkes erstatning på.

Mvh
Vibeke Henny Strand
NVIO
________________________________________
Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]
Sendt: 30. mai 2014 20:03
Til: post nvio
Emne: Angående veteranforeninger

Hei,

jeg søkte etter veteranforening, på nettet, og fant deres organisasjon.

Jeg var bare i Geværkompaniet, på Terningmoen, i et år, (under
førstegangstjenesten).

Jeg var ikke i utlandet.

Vet dere om noen veteranorganisasjon, for de som bare er veteraner, fra Norge?

Jeg fikk frostskade, på øret, under vinterøvelsen, og prøver å få
erstatning, for dette.

Blir tulla med av leger og det som er.

Sann-mann og lagfører husker ingen ting.

Jeg kryssa av, for at jeg hadde fått 'varige men', (eller noe
lignende), på et skjema, som vi fikk av kantina-dama, den siste dagen
der.

Jeg havnet seinere i mob-hæren, i 1994, (var det vel).

Jeg skadet kneet, (avrevet korsbånd), i 1995.

Men ble likevel overført til HV, i 1996.

Bare lurte på om dere visste om noen veteranforening, som jeg
eventuelt kan kontakte, for å få råd, om erstatningssak, osv.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter