Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 10. august 2014

Mer fra Facebook

  • Samtale startet mandag
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Heisann,
    er det du som har drivi seilduksverksted, på samme sted, (Sverres gate 4, i Oslo), som min grandonkel Idar Sandersen, (som drev møbelsnekkeri)?
    Jeg så nemlig på nettet, at dere begynte hvert deres firma, den samme datoen, på den samme adressen.
    Klarer du å få Idar på Facebook, tror du?
    For jeg klarer ikke å få så klare svar fra han, på telefonen.
    (Og ikke har jeg så god råd, at jeg kan ringe så mye til Norge nå).
    Jeg skulle ha diskutert den delen, av huset hans, (Bergstø), som jeg eier.
    (For min far fikk en del av Bergstø i arv, siden dette var eiet av min farfars foreldre.
    Og jeg blir tulla med, av arbeidsformidlingen, i England.
    Så jeg er interessert i å selge, de prosentene, som jeg eier, av denne eiendommen.
    Jeg blir så mye tulla med, at alternativet er omtrent, å sulte ihjel, for å si det sånn).
    Bra hvis du kunne fått Idar opp på internett, og lært han Facebook, osv.
    På forhånd takk for eventuell hjelp med dette!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
  • I dag
  • Henrik Smith
    Henrik Smith
    Hei Erik,
    Det er mange år siden jeg snakket med Idar, han er nokså mye eldre enn meg. Han snakket mye om huset på Holmsbu. Tror ikke jeg kan hjelpe deg så mye her. Hvor stor andel av Bergstø eier du?
    Hilsen Henrik
  • Erik Ribsskog
    Erik Ribsskog
    Hei,
    mange takk for svar!
    Min far arvet på Bergstø, i 2005, var det vel.
    Men han ville ikke eie der, (av en eller annen grunn), og lot min søster Pia og meg, få halvparten hver, av hans arv.
    Og Marit Olsen, (min fars kusine, som jeg lurer på om er en 'gammel jomfru/ungkar', som Idar), arvet en tredjedel, (etter sin mor Harriet).
    Og min far og hans to brødre, arvet en tredjedel.
    Så min far arvet en nidel.
    Og jeg arvet en attende-del, (blir det vel).
    Men jeg får vel mer antagelig, når Idar dør, (han er jo en ungkar, på mer enn 90 år).
    Og jeg lurer på om hu som da får halvparten, (Marit Olsen), også er gammel og barnløs.
    Isåfall, så får de etter min farfar Øivind, alt.
    Og da skulle min far fått en tredel.
    Og jeg får halve min fars del.
    Så det er mulig at jeg eier en sjettedel, om noen år.
    Men kun 1/18 cirka nå.
    Men la oss si, at det er verdt, 18 millioner, (for eiendommer, i Holmsbu, er jo verdt mye).
    Så er min del verdt en million.
    Så jeg er mer eller mindre millionær, vil jeg si.
    Og dette kan øke til kanskje opp mot tre milloner.
    (Når Idar og Marit dør).
    Men jeg må understreke at det ikke er taksert.
    Men jeg har sett at lignende eiendommer, i Holmsbu, har blitt solgt, for mange millioner.
    Og Bergstø har egen sandstrand, (selv om en vei går mellom stranden og resten av eiendommen), med brygge.
    Og Bergstø er egentlig to hus, (mener jeg å huske, at Gunnar Bergstø, hadde sitt eget hus eller hytte).
    Og det er også to-tre naust/boder/badehus der.
    Og en eiendom på et eller to mål, (eller noe i den duren vel).
    Uten at jeg har funnet ut nøyaktig hvor mange mål, som eiendommen er på, må jeg innrømme.
    Hva var det Idar produserte, i samme lokaler, som deg da?
    Eller lagde han dette på Holmsbu?
    Jeg prøvde å spørre Idar på telefonen.
    Men han er gammel, og jeg kjenner han ikke så bra, så jeg ville ikke mase.
    Kanskje du har lyst til å kjøpe min del av Bergstø?
    Jeg trenger penger, her i England, hvor jeg holder på å sulte ihjel.
    Og Idar kjenner jo deg, så syntes han vel antagelig, at er artig.
    Han har rett til å bo der, livet ut.
    Så det er kanskje litt vanskelig å selge, med 'en Idar', på kjøpet.
    Jeg har egentlig bedt Drammen Tingrett om å selge det, under reglene for oppløsing av sameie, i 2009.
    Men de har ikke gjort det.
    (Ei ved navn Høysæther der, sa hu skulle ordne det, i 2009.
    Men hu har bare sitti, på bakenden sin, virker det som.
    Men men, man kan kanskje ikke forlange mer, der i gården, (i Drammen).
    Hm).
    Takk for svar, fra min grandonkels tidligere kompanjong/forretningsforbindelse, ihvertfall.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg skjønner at Idar prat om det huset.
    Det er et fint hus, (en tidligere silde-fisker-stø vel).
    Og det er veldig fin utsikt, fra huset, og til Drammensfjorden, fra panoramavindu, i stua der.
    Så det er trist å måtte selge noe sånt, (eller en del av noe sånt).
    Men jeg blir tulla fælt med, av noe slags kommunist-mafia, (virker det som), i England.
    Så jeg har ikke så mye valg da, (for å si det sånn).

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter