Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 31. august 2014

Og enda enda enda enda mer fra Facebook

Hei,
jeg tenkte jeg kunne prøve å komme med en etterlysning.
Mine foreldre var skilt, og min mor Karen Ribsskog, bodde på Stenseth Terrasse, i 1980 og 1981, (var det vel).
Der bodde hun sammen med sin samboer Arne Thomassen, (fra Nord-Norge), og min søster Pia, og min halvbror Axel.
Jeg selv bodde på Bergeråsen, hos min far.
(Før dette igjen, så bodde jeg hos mora mi, da hu bodde, i Larvik.
Fra 1973 til 1979).
Jeg var på en del ferie/helgebesøk, (hos mora mi), på Stenseth Terrasse, i 1980 og 1981.
Jeg husker at jeg feira jul der, jula 1980, (må det vel ha vært).
(Selv om jeg heller ville ferie jul, på min fars slektsted Roksvold, ved Berger, husker jeg).
Jeg var også der på en god del helgebesøk, våren 1981 osv., husker jeg.
Og jeg ble kjent med naboene våre.
Det var en gutt, på min alder, (og jeg er født i 1970).
Og ei jente, på søstera mi sin alder, (og hu er født i 1971).
Er det noen som vet hvem disse er?
Det hadde vært artig, å få kontakt.
Søstera mi Pia, er ikke så lett å kommunisere med alltid.
Så jeg får satse på Facebook.
Pia gikk på Solberg skole, og fikk slått ut en tann, i en slåsskamp, (var det vel), mot ei annen jente.
Katten vår Pusi, ble også kidnappet, av noen andre folk, på Stenseth Terrasse.
(Uten at jeg vet hvorfor.
Jeg måtte krangle i nesten en time, for å få katta vår, (fra Mellomhagen, på Østre Halsen, i Larvik), tilbake).
Artig om noen vet hvem disse naboene og 'katte-kidnapperne' var.
På lørdagskveldene, så gikk søstera mi og meg, noen ganger ærend, for vår mor, til en kiosk, litt nærmere Drammen, (langs elva).
Og der var det en ansatt, som mora mi ikke likte, som plukka smågodt, med henda, (husker jeg).
Mora mi skreiv på lappen, at han ikke måtte plukke, med henda.
Men han bare lo, og gjorde det likevel, husker jeg.
Det hadde kanskje vært bedre, å gått på lørdagshandel, på ettermiddagen, på det lokale supermarkedet, (AKA?).
Enn å drive med denne litt kjedelige 'kvelds-travinga'.
Jeg husker at en av de første gangene, som jeg var på besøk der.
Så fikk jeg låne skøytene, til nabo-gutten.
Og Pia dro meg med, for å stå på skøyter, nede mot elva der, vel.
(Uten at jeg husker, hva skøytebanen het).
Det klarte jeg vel såvidt.
Jeg hadde vel muligens skøyter selv, på Berger.
(Noen brukte jeg hadde fått vel).
For det pleide å være is, på fotballbanen, ved Berger skole, om vintrene, (husker jeg).
Men i Larvik, så gikk vi på langrenn, (og jeg spilte fotball), men vi dreiv ikke med skøyter.
På forhånd takk for tips, hvis noen veit, hvem disse naboene, (og 'katte-kranglerne'), var.
Mvh.
Erik Ribsskog
  • Anne Lise Hval liker dette.
  • Frode Nordby Hvor på Stenseth prater vi?Er født i 69 og voks opp i Merkurveien på Stenseth.Dvs helt nederst
  • Erik Ribsskog Hei,

    det var like ved en stille vei, som gikk ved et fjell.


    Nabojenta, hu sa en gang det, at hvis det fjellet, hadde rast sammen.

    Så hadde broren hennes og jeg klart å løpe unna.

    Siden vi var et par år eldre.

    Men hu og søstera mi, ville ha dødd.

    Noe sånt.

    Det var også en kar, som bodde litt lenger ned mot supermarkedet, som hadde fått en nyttårsrakett, inn på soverommet sitt.

    (Dette var jula 1980, mener jeg å huske).

    Men hva adressen var, det husker jeg ikke.

    Men det var en leilighet, på to etasjer.

    Det var stue i andre etasje.

    Og et lite rom, (ved siden av stua), hvor jeg pleide å sove.

    Og så var det bad og soverom, i kjelleren.

    Min halvbror Axel, lærte å gå, den jula.

    Så det er mulig, at det kan ha vært jula 1979.

    Min stefar Arne Thomassen var mye på travbanen, osv.

    Men jeg husker dessverre ikke, hva adressen var.

    Terrasse-blokka lå i en helling.

    Og naboene bodde et hus nærmere det nevnte fjellet, (i en oppoverbakke).

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Nina Knudsen Herland Jeg bodde helt øverst. Jeg er født i 72. Husker vagt en Pia. Hadde hun litt fall i håret/ krøller? Hår til skuldrene ca ?
  • Erik Ribsskog Ja, stemmer det.

    Pia har musebrunt hår, (som hu kaller det), og det er krøllete.


    Det er hu her Pia:

    http://www.nfunorge.org/.../Ansatte/Pia-Charlotte-Ribsskog/

    Jeg husker at Pia hadde bursdagselskap der, om våren/sommeren en gang.

    (Selv om hu er født, på første juledag).

    Og da var det mange Solbergelva/Krokstadelva jenter der, husker jeg.

    Dette var på 'jentelus-tida'.

    Og mora mi dro meg med på en gåtur, mot Mjøndalen vel.

    Og vi møtte noen gutter, som spilte fotball.

    Så jeg var bare på bursdagen, til Pia, en kort stund, før faren min, (fra Berger), dukka opp der, for å hente meg.

    Men da var hele leiligheten fylt av lokale jenter, husker jeg.

    Pia er født i desember 1971.

    Men hu 'dumpa', den første dagen, på Torstrand skole, i Larvik, skoleåret 1978/79.

    Så hu gikk på skole, sammen med dem, som var født året etter henne, (altså i 1972, så du gikk kanskje i klassen eller parallell-klassen hennes, selv om du er født året etter. Det er mulig).

    Takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    www.nfunorge.org
    NFU holder til i moderne, trivelige og lyse lokaler på Youngstorget i Oslo. Vi h... Vis mer
  • Nina Knudsen Herland Jeg er født i mars 72, og jeg gikk på Solberg Skole, i D klassen. Mener at Pia ikke gikk i klassen min, men parallell. Tror jeg skal ha et bilde av henne fra 17 mai toget
  • Nina Knudsen Herland Er dette Pia ? Tatt 17. Mai. Pia med rød jakke
  • Frode Nordby Da er det i hvertfall i Merkurveien
  • Nina Knudsen Herland Min bror Roger er født i 69. Vi bodde i Merkurveien 49, det lå øverst av terrassehusene.
  • Erik Ribsskog Jeg synes ikke at det ligner på Pia, (men jeg tørr ikke å si noe sikkert).

    Mener å huske, at Pia spilte i korps, (trompet), på den tida.


    Men det kan også ha vært, da hu bodde, på Tagtvedt.

    De flytta tilbake, til Larvik, (Jegersborggate), sommeren 1981 deromrking, vel.

    Og så flytta de, til Tagtvedt, ikke så lenge etterpå.

    Jeg kjente ikke så mange, på Stenseth, dessverre.

    Jeg husker at jeg var utendørs, rundt midnatt, på nyttårsaften.

    For det var populært, å finne raketter.

    Og da dalte det ned en 'fallskjerm-rakett', akkurat ved der mora mi bodde.

    Og da kom nabogutten ut av nabo-leiligheten, rundt midnatt.

    For han hadde også sett det, at den fallskjerm-raketten, dreiv og dalte ned.

    Det er mulig at det var sånn, at jeg fikk de gamle skøytene hans.

    Og at det var de jeg brukte, når jeg gikk på skøyter, på Berger.

    Jeg husker at jeg gikk en del aleine rundt, på Stenseth Terrasse der.

    Våren 1981, (må det vel ha vært), så så jeg det, at en gutt, (som var litt eldre enn meg), dreiv med keeper-trening, av en annen gutt, (som var litt yngre enn meg).

    Det var ikke så mye å finne på der, (syntes jeg).

    Så det var liksom omtrent det eneste, som hendte, den dagen, at jeg så de to folka, som dreiv med keeper-trening, (i en slags park, ikke så langt fra riksveien/supermarkedet vel).

    Så derfor så husker jeg det enda.

    Mora mi pleide å bo i Larvik sentrum, (i Jegersborggate), både før og etter, at hu bodde, på Stenseth terrasse.

    Og i Larvik sentrum, så var det mange supermarkeder, og 'morrosaker-butikk', osv.

    Så jeg kjeda meg kanskje litt, på Stenseth.

    Men det er litt artig nå, når jeg tenker tilbake på det.

    For jeg kom inn, som utvekslingselev, på Gjerde videregående, i Drammen, russeåret, (russ 89), på handel og kontor.

    (Enda jeg gikk på Sande videregående).

    Og min far og hans samboer Haldis Humblen, de fikk seinere vannsengbutikk, i Tordenskioldsgate 36, i Drammen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Mora mi bodde i den nederste terrasse-leiligheten, (mener jeg å huske).

    Og så bodde naboene da i den leiligheten, som var liksom en leilighet, nærmere det fjellet, i en bakke, som gikk opp, mot det fjellet.


    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Jeg får sende en e-post, til Pia.

    Og spørre om det er henne, på bildet.


    Det er så lenge sida, så jeg tørr ikke å si noe sikkert selv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Nina Knudsen Herland Ok, spennende Husker at denne jenta ikke bodde på Stenseth så veldig lenge.. Min bror spilte fotball.
  • Erik Ribsskog Ok,

    jeg spilte fotball, i Larvik og på Berger.


    Og ihvertfall i Larvik, så kunne man spørre, om å få bli med, hvis man så noen, som spilte.

    Så derfor, så spurte jeg de gutta, (som bodde en kilometer lenger vekk fra Drammen kanskje), om å få bli med, å spille fotball.

    (Istedet for å være med, på Pia sin bursdagfest, med bare jenter).

    Mora mi hadde husbukk, i huset, i Larvik.

    (Jeg fikk en i meg en gang, like før jeg flytta, til faren min).

    Så det var kanskje derfor at de flytta, til Drammen.

    Så bygde de om på huset, i Jegersborggate, i Larvik.

    Og så solgte de det, like etter at de flytta, fra Stenseth.

    Søstera mi gikk lenge til tannlege, for å få tenna sine, til å se ok ut igjen.

    Og hadde regulering, i flere år.

    (Hu ble dytta, ned fra en snøhaug.

    Av en annen jente.

    Og slo ut en tann.

    Noe sånt.

    Dette var vel på Solberg skole, tror jeg).

    Men søstera mi var også byvanker, i Drammen.

    Det året jeg gikk på Gjerde, (88/89).

    Og hu var sammen med Thor Espen Søderholm Asmussen, fra Åssiden, på den tida.

    Så jeg vet ikke om det var en hu kjente, fra den tida, som hu gikk, på Solberg skole.

    Hvem vet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om Thor Espen:

    https://www.facebook.com/thor.e.asmussen?fref=ts
  • Erik Ribsskog Jeg har sendt en e-post til Pia nå, (http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/.../jeg-sendte-en-e...), om det er henne, på bildet.

    Så vi får se, om hu svarer.
    ...Vis mer
    johncons-mirror.blogspot.nl
  • Catrine Holmen Jeg kan huske jeg bodde på stenseth. Jeg er født 91 og bodde i jupiterveien. Kan huske vi hadde noen interessante naboer... men er nok for ung til å ha noe med denne saken å gjøre : /
  • Nina Knudsen Herland Min farmor het Holmen som pikenavn
  • Erik Ribsskog Her er Pia, (og meg, og vår morfar, og min katt Kitty, for Pusi rømte, rundt jula 1980 vel, for jeg måtte passe på min fars samboer sin katt, som het Susi, og da ble Pusi redd, eller noe i den duren, og rømte, for mora mi og jeg, hadde Pusi, annenhver gang, liksom. Og så fikk jeg seinere katter, som var kattungene til Susi da, men jeg bodde aleine, i min fars gamle leilighet, og kattene ble borte, etter en del måneder, så til slutt, så måtte jeg be, om å ikke få fler katter, siden alle ble borte), fra et par år etter, at hu bodde, på Stenseth Terrasse.

    Så er det kanskje lettere å se, (for andre), om det er samme Pia.

    (Hu bytta kanskje til en litt mer moderne stil, etter at hu flytta til faren min sin samboer Haldis Humblen, på Bergeråsen, våren 1982 deromkring, var det vel).

    Også artig å høre, at det het Merkurveien.

    Jeg var jo skillsmissebarn.

    Og når mora mi bodde i Larvik, så måtte jeg ta toget, fra jeg var ni år.

    Men til Merkurveien, så kjørte alltid min far meg, (av en eller annen grunn).

    Så det er ikke sånn, at jeg er vant til, å ta buss dit, fra Drammen, (eller noe i den duren).

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Jeg så på Google Maps nå.

    Og jeg tror ikke at det var så langt nede mot elva, som Merkurveien.


    Det var noen hundre meter 'oppi der' liksom.

    Og det er mulig, at det fjellet jeg nevnte, kan ha vært i Nordlysveien, (eller noe lignende).

    Men jeg tørr ikke å si det sikkert.

    Det kan jo ha blitt bygget ut mer der, siden jeg sist var der, (for alt hva jeg vet).

    Men det var ganske sentralt, på Stenseth Terrasse, som mora mi bodde, (vil jeg si).

    De som rappa katta, bodde ikke i samme gate.

    De bodde noen kvartaler nærmere Drammen, liksom.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Pia har ikke svart.

    Men hu er kanskje sykmeldt fra jobben, eller noe.


    Jeg er litt strandet i England, saa det er litt dumt.

    Men jeg faar se om hu svarer, etterhvert.

    Hu saa kanskje litt rar ut, paa det bildet, saa hu ble kanskje litt flau.

    Og for aa skoeye litt, saa maa vel kanskje det fjellet, som jeg nevnte her om dagen, ha vaert Venusberget.

    Siden det ligger like ved Merkurveien og Uranusfeltet, osv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Pia tullet videre med dette fjellet, etter at hu flytta tilbake, til Larvik.

    Jeg husker at en gang jeg var paa helgebesoek i Larvik.


    Saa dro soestera mi meg med til Larvik Turn sin fotballbane, (som vel heter Louvisenberg, eller noe i den duren), og hu dro ogsaa med ei jente, (som kanskje ligna litt, paa nabojenta, fra Stenseth).

    Og saa arrangerte Pia loepekonkurranse, mellom hu venninna og meg.

    Vi fikk en staal-wire i magan cirka samtidig, (for hu jenta, var veldig sprek, og jeg hadde sitti paa toget, osv).

    Jeg kom meg opp foerst.

    Saa skulle Pia og venninna paa Grand hotell og tulle.

    De hadde tidligere smurt inn veggene paa doen der med saape.

    Men hadde faatt kjeft av en mannlig ansatt der.

    Jeg fikk lommepenger, naar jeg skulle til Larvik, (men jeg fikk ikke saa ofte penger, naar jeg skulle til Stenseth, saann som jeg husker det).

    Saa jeg ville heller gaa rundt i Larvik sentrum, og bruke opp lommepengene mine.

    Enn aa bli med Pia og venninna, til Grand hotell.

    Men foer jeg dro ned til butikkene.

    Saa gikk Pia og venninna rundt paa en vei der, ved Boekeskogen, og tok mose, foran paa buksa.

    Saa det er mulig at de vitset om dette Venusberget.

    (Vitsen gaar nok paa Venusberget/venusberget, hvis dere skjoenner).

    Saa Pia var kanskje utspekulert, til aa vaere en 10-11 aar gammel jente.

    Jeg har ihvertfall ikke skjoent noe av denne vitsen, (eller hva man skal kalle den), foer naa.

    Naa svarer ikke Pia paa e-post, og jeg blir tulla med, av britene, i England, saa jeg holder paa aa sulte ihjel her.

    Saa aa forstaa seg paa hu Pia det er ikke greit.

    Saa det er derfor jeg proever aa finne hu nabojenta osv., for aa hoere om hu skjoenner noe mer.

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Nå har jeg internett hjemme igjen.

    Så nå har jeg sett på det, på Google Maps.


    Og det kan stemme, at mora mi bodde, i Merkurveien 47, (blir det vel).

    Hvis det var sånn, så blir punkt 'A', cirka der det fjellet var, som søstera mi og nabogutten og nabojenta viste meg.

    Punkt 'B' er han som fikk en nyttårs-rakett, inn i soveromsvinduet, (sa en guttegjeng, med gutter, som var litt yngre enn meg vel, og jeg er født i 1970).

    Og så var punkt 'C' cirka der de som rappa katta vår, (Pusi), bodde, (og som jeg måtte krangle med, i en time, (eller noe), for å få tilbake katta).

    Men jeg venter fortsatt på svar, fra Pia.

    Men jeg kan prøve å sende til Axel om det.

    Kanskje han husker noe, (selv om han vel bare var tre år, (eller noe), da mora mi og dem, flytta tilbake, til Larvik).

    Gikk broren din på skøyter Nina Knudsen Herland , og husker du Axel, (Pia og meg sin yngre halvbror, som lærte å gå, den første jula, som Pia dem bodde, på Stenseth. Det var vel kanskje den eneste jula og).

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    17 t · Liker · 1
  • Erik Ribsskog Jeg fant det fjellet nå.

    (Da jeg prøvde Street View, på Google Maps).


    Så det stemmer nok, med Merkurveien, da.

    Det var det fjellet her, som nabojenta, (antagelig Nina Knudsen Herland), sa om.

    At hvis det fjellet raste sammen, så ville broren hennes og jeg, klare å løpe vekk.

    Men Pia og henne ville ikke klart å komme seg unna, (mente nabojenta).

    Siden de var et par år yngre, da.

    Noe sånt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    17 t · Liker · 1
  • Nina Knudsen Herland Det stemer det Om vinteren knakk vi av istapper som vi spiste Og oppi skogen, over "fjellet" sto det en hytte. Det var liten avstand mellom Merkurveien og feltet over, men det var en fin liten skog som jeg har lekt mye i, og har hatt stor glede av
  • Erik Ribsskog Hei,

    ja, det kan ha vært på grunn av istappene, at vi gikk opp dit.


    Det var også istapper, noen ganger, på huset vårt, i Jegersborggate, (i Larvik), husker jeg.

    (Hvor mora mi bodde før og etter at hu bodde, på Stenseth Terrasse).

    Så Pia og jeg, var nok ganske vant med, å spise istapper.

    Jeg har ikke fått noe svar, fra Pia og Axel enda.

    Men det var artig å finne de gamle naboene, fra Stenseth.

    Hvorfor gikk du og Pia på skole på Solberg, egentlig.

    Måtte dere ikke ta bussen da?

    Var det ikke skole på Stenseth?

    Moren min døde i 1999 forresten, (hu bodde da i Drøbak).

    Og Arne Thomassen, (Pia sin stefar og Axel sin far), døde for noen få år siden.

    Så det er ikke så lett, for meg, å finne ut hvordan det var.

    For Pia er ikke så lett, å få ting ut av, alltid.

    Av en eller annen grunn.

    Men det var artig med svar.

    Hvorfor sa du det, om at fjellet kunne rase sammen da?

    Var det noe du tenkte mye på, (hadde jeg nær sagt).

    (Det er kanskje lenge siden og vanskelig å huske).

    Du får hilse broren din, og si takk for lånet av skøytene, (eller om jeg fikk beholde de, det husker jeg ikke helt nøyaktig nå. Det er mulig at de skøytene jeg hadde på Berger, var noen skøyter, som min farmor fant i kjelleren, i slektshuset på Sand, eller noe.

    Det husker jeg ikke nå.

    Men jeg pleide å stå på skøyter, sammen med folk som Jørn Winters, (sønn av den kjente 'Namibia-Winters', som også var journalist, og som kjempet mot apartheid, og var en del på TV.

    Christian Grønli var vel også muligens med og stod på skøyter, når jeg var med, ved Berger skole der.

    Og også to mørkhårede brødre, (som var i gjengen til Christlan liksom. En gjeng som jeg nesten måtte ta over, da mora til Petter og Christian døde, og de flytta til sin far, i Mexico, på begynnelsen av 1981. Vi pleide å spille fotball, i hagen min, i Leirfaret på Bergeråsen, hvor jeg flyttet inn, i mai 1981, etter at min far kjøpte det huset, av Roger Stenberg, som var far til Gry i klassen min og hadde en mor, som het Bullen, for noen briter, dro over til Berger, for å jobbe i tekstil-industrien), som het Stefan og Daniel.

    (Så vi var en fotball og skøyte-gjeng.

    Kan man vel kanskje si.

    Noe sånt.

    Og vi fløy rundt på Bergeråsen hele tida, og prøvde å finne på noe å gjøre.

    Som å spille fotball på Ulviksletta og stå på skøyter, osv.

    Alt annet enn å gjøre lekser, liksom.

    Noe sånt).

    Igjen takk for svar !

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Nina Knudsen Herland Jeg har alltid hatt høydeskrekk, og med en livlig fantasi i tillegg, så jeg det nok som helt sannsynlig at det kunne rase sammen Jeg begynte på Solberg Skole i første klasse, for det var fullt på skolen i Krokstadelva det året. Virket som de dro linjen på Stenseth, for alle beg på Solberg da, av de som var født i 72.
  • Erik Ribsskog Ok, du har litt lysere hår nå tror jeg muligens, enn på den tida.

    Så det var ikke så lett å kjenne deg igjen, kanskje.


    Og det er jo mange år siden så.

    Pia hadde visst blitt dytta ned, av en snøhaug, på Solberg skole, av en annen jente.

    Ihvertfall så slo Pia ut en tann, husker jeg.

    Og måtte gå mye til tannlegen.

    Den 17.mai-dagen som du hadde bilde fra.

    Det lurer jeg på, om kan ha vært 17. mai, i 1981.

    Da var jeg på besøk, hos Frode Kølner, (som bodde like ved Jegersborggate), i Larvik.

    For da vi bodde i Larvik, så skrøyt Frode Kølner så mye, av 17. mai-programmet, i Larvik.

    Så jeg fikk fri en dag før, av lærer Allum, på Berger skole.

    Og dro ned til Larvik, siden de hadde så bra 17. mai-program der.

    Og var med min gamle klasse, (en fjerdeklasse, parallell-klassen til Frode Kølner), på noen skoletimer, på 16. mai.

    Så man kan tulle mye, når man er skillsmissebarn.

    Det er helt sikkert.

    Jeg blir tulla med, av britisk politi, her i England.

    (De bryter seg inn i leiligheten min, hele tida.

    Uten noe ordentlig grunn, må jeg si).

    Så jeg har tenkt å prøve å få meg et sted å bo i Oslo og.

    Jeg er liksom litt vant med å ha flere steder å bo.

    Men men.

    TIlbake til Stenseth.

    Det var en guttegjeng der, (med ganske god disiplin), mener jeg å huske.

    Og du får hilse din mor også muligens.

    For det var vel antagelig henne, som ordna det sånn, at jeg fikk låne skøyter.

    Det var ikke jeg som foreslo dette, ihvertfall.

    For jeg hadde vel knapt stått på skøyter før, tror jeg.

    For Pia var flinkere enn meg, husker jeg.

    (Men skøyter er vel veldig populært, i Krokstadelva.

    Det er kanskje ikke så mye skiløyper.

    Siden det vel er en dalside som går opp fra elva, liksom).

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Nina Knudsen Herland Skøytebanen lå på nedre Stenseth. Vi så rett over til Stenseth-øya, eller hva det nå var den het. Sto masse på skøyter . Vi bodde øverst til venstre i terrassehusene. Nr 49.
  • Erik Ribsskog Ja,

    mener å huske det, at Pia hadde fått helt nye kunstløp-skøyter, eller noe.
    ...Vis mer
  • Erik Ribsskog Min far bodde hos ei Haldis Humblen, fra våren 1980, på Bergeråsen.

    (Jeg ble da boede aleine, i min fars gamle leilighet.


    Så sånn sett, så var det nok litt artig, for meg, å være på ferie og helgebesøk, på Stenseth.

    For jeg bodde jo aleine, på Bergeråsen.

    Selv om jeg mest var ganske sint og innbitt, vel.

    Siden at jeg ikke forstod dette, hvorfor min far bodde, nede hos Haldis.

    Og var liksom sint på Haldis da, som liksom hadde rappa faren min.

    Så ting kunne nok ha vært mer harmoniske, på den tida).

    Haldis hadde også ei ung blondinne-datter, som heter Christell, (som nå bor på Konnerud).

    Hu gikk på samme klassetrinn, som Pia og deg, (husker jeg, for Pia og Christell gikk i samme klasse, etter at Pia rømte fra Larvik til faren min, våren 1982).

    Og før Pia flytta til faren min.

    (Altså fra 1980 til 1981/82).

    Så hadde Christell ei venninne, som også het Nina, (hu het Nina Monsen).

    Og hu bodde nesten nede hos Haldis, (for mora bodde på Romsås, og hu bodde hos en onkel, på Bergeråsen).

    Så for å få meg med ned, til Haldis.

    Så sa faren min, (etter at han slutta å dra hjem, om kveldene).

    At det var to jenter der, på min alder, som jeg kunne leke med.

    Og da ble jeg til slutt med ned, til Haldis, (i Havnehagen, på Bergeråsen), da.

    Og disse to jentene, var Christell og Nina, da.

    Men om de var med, til Stenseth, noen gang.

    Det husker jeg ikke.

    Det var ganske anspent, mellom Haldis og dem, og meg.

    Ihvertfall før Pia også flytta, til Haldis og dem, i 1982.

    Så det var mye rart, på Bergeråsen og.

    Så jeg hadde kanskje nok å tenke på, fra Berger og Larvik.

    Og likte mest å gå på supermarkedet osv., (det var kanskje AKA?), da jeg var, på Stenseth.

    Begynte seinere å jobbe, som butikksjef, på tre Rimi-butikker, i Oslo.

    Og har en høgskolekandidat-grad, i IT, fra HiO IU.

    (Har også studert på NHI, (men NITH vil ikke sende grad).

    Jeg hadde også gode karakterer, fra handel og kontor, på Sande videregående.

    Så jeg kom inn, som utvekslingselev, på Gjerdes handelsskole, ved Aass bryggeri der, på Bragernes sentrum, russeåret, i 1989.

    Og det skoleåret, så jobba jeg også deltid, (mest som kasserer osv.), på CC Storkjøp).

    Har også vært i HV, i Norge, etter at jeg var ferdig med førstegangstjenesten, så ble jeg oveført dit, etter å ha vært i mob-hæren, i en del år, etter førstegangstjenesten.

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Nina Knudsen Herland Vi flytta derfra i 87. Så jeg gikk siste året på ungd skolen på Vestlandet. Husker ikke noe om at en katt ble borte, men det er mange detaljer som er vekke.. Håper du finner ut av det
  • Erik Ribsskog Ja,

    jeg kan høre med Frode Kølner, om det var Pia, på bildet.


    Pia var ofte med, hjem til Frode Kølner, i 1978 og 1979, (da både Pia og meg bodde, hos mora vår, i Jegersborggate, i Larvik).

    (Dette var vel før Pia fikk venner selv, i Larvik sentrum.

    Noe sånt).

    Faren til Frode Kølner pleide å kalle Pia, for 'Pipa'.

    (Av en eller annen grunn).

    Jeg vet ikke hvorfor Pia ikke svarer.

    Mora mi, Arne Thomassen og Pusi, er døde.

    Så det er bare meg og PIa og Axel igjen.

    Mora mi sin mor, (Ingeborg), arvet sin tante, (Magna Adeler f. Nyholm, datter av chef for generalkommandoen i Danmark Anders Gjedde Nyholm og Mary Eva Carla Fog, (mine tippoldeforeldre)).

    Og mora mi fikk forskudd på arv, ved at hennes far Johannes, satt noen penger inn i et Labo-hus, for mora mi, på Tagtvedt, i Larvik, i 1981 eller 1982.

    (Så det var egentlig min morfar, som eide huset, i Jegersborggate).

    Så rømte Pia fra Tagtvedt, til Haldis og faren min, våren 1982.

    Haldis er også fra Vestlandet, (Tysnes-halvøya ved Bergen).

    Og faren min og Haldis, starta vannsengbutikk, på Strømsø, (først i samme kvartal som Grans bryggeri, ved Rundtom, og seinere i Tordenskioldsgate 36, ved brannstasjonen), på midten av 80-tallet.

    (Før det, så dreiv faren min møbelfabrikk, på Sand, nemlig Strømm Trevare).

    Igjen takk for svar, og lykke til videre med høydeskrekken og fantasien osv.

    Jeg skal si fra hvis jeg hører noe fra Pia eller Axel.

    Du kan jo eventuelt prøve å finne Pia på Facebook.

    Pia Ribsskog eller Pia Charlotte Ribsskog, er navnet.

    (Hun har sperret meg på Facebook, så vet husker ikke om hu kaller seg Pia eller Pia Charlotte).

    Også får du hilse din mor, og si takk for lånet, av skøytene.

    (For det var noe som gikk gjennom din mor, (og min mor), mener jeg å huske.

    Den første helgen, som jeg var på helgebesøk, på Stenseth, høsten 1980, må det vel ha vært).

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Erik Ribsskog Der faren min sin slekt, sitt slektsted var, (Roksvold), på Sand var.

    Det var forresten bare et par hundre meter, unna Birkebeinerhytta.

    Som vel ble eiet, av en idrettsforening, fra Krokstad/Krokstadelva.

    Og der pleide Pia og jeg og leike, noen ganger, som barn.

    På midten av 70-tallet, når vi var på ferie-besøk, hos faren min.

    Faren min prøvde en vinter, å kjøre opp bakken, til Birkebeinerhytta.

    Med en Mercedes Gelendevagen.

    Som hans lillebror Runar, (tannlege i Ås), hadde kjøpt.

    Men bilen kom bare halvveis opp bakken, (som var full av snø og is, og ubrøyta og ganske bratt), før den sklei baklengs ned igjen, som en slede.

    Så Gelendewagen eller ikke.

    Det var ikke sånn at den kom fram overalt, på veier, i Norge, om vinteren.

    Jeg fløy også rundt der en del, med luftgevær, på den tida jeg gikk på ungdomsskolen.

    Og så en svær ugle der, (med unge), en gang, på midten av 80-tallet.

    Det var meg og Ulf Havmo, i klassen min, på Berger skole og Svelvik ungdomsskole.

    Vi pleide å skyte fugler, så jeg skøyt et skudd, på lang avstand.

    Og skøyt muligens av beinet, på ugle-ungen.

    Før vi kom nærmere og jeg så, hvor fine fugler, som det var.

    Da ville jeg ikke skyte mer, selv om Ulf maste vel.

    Kanskje det er noen fra Krokstadelva, som veit, om det var hubro?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter